poniedziałek, 15 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 3008 Hybrid liderem hiszpańskiego rynku aut zelektryfikowanych

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-07
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
90 1
5
78
UDOSTĘPNIEŃ
260
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Elektryfikacja w motoryzacji postępuje bardzo dynamicznie. W styczniu na drogi Hiszpanii wyjechało aż 4.985 pojazdów zelektryfikowanych, czyli hybryd typu plug-in oraz aut w 100% elektrycznych. To aż o 158,3% więcej, niż w styczniu 2021 roku. Dodajmy, że cały hiszpański rynek nowych aut osobowych wzrósł w analogicznym okresie o… 1%. Ale żeby mieć pojęcie o skali musimy podać jeszcze jedną informację: samochody zelektryfikowane stanowiły w Hiszpanii w pierwszym miesiącu br. już 11,8% całkowitej sprzedaży nowych aut!

Z tych 4.985 samochodów 35,6% przypadło na auta całkowicie elektryczne, zaś pozostałe 64,4% było hybrydami plug-in.

Z 1.776 rejestracjami w styczniu, pojazdy całkowicie elektryczne praktycznie potroiły swoją sprzedaż w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, osiągając 4,2% całego rynku. Z kolei hybrydy plug-in wzrosły o 123,6%. Na kanał sprzedaży B2B przypadło 59,5% wolumenu, ale przeszło 40-procentowy udział klientów detalicznych też daje do myślenia. Co więcej – ten kanał dystrybucji wykazuje dynamikę wzrostu o imponujące 230,3%!

SUV Peugeot 3008 Hybrid prowadzi w rankingu zelektryfikowanych samochodów osobowych i hybryd typu plug-in w styczniu 2022 roku, z 311 rejestracjami i 9,7-procentowym udziałem w rynku. Wersje elektryczne i hybrydowe typu plug-in stanowią już 10% sprzedaży samochodów osobowych Peugeot.

Z 4.985 rejestracjami w styczniu, o 158,3% więcej niż w tym samym miesiącu 2021, zelektryfikowane samochody osobowe są świetnymi motorami napędowymi rynku samochodów osobowych. Hybrydy plug-in, takie jak Peugeot 3008 Hybrid, oraz pojazdy w 100% elektryczne, takie jak Peugeot e-208 i e-2008, stanowią już 11,8% rynku samochodów osobowych w Hiszpanii. Proporcja, która tylko rośnie z miesiąca na miesiąc. Do aut zelektryfikowanych zbliżona jest sprzedaż konwencjonalnych hybryd, które stanowią 15,7% rynku, oraz Mild Hybrid z 15,2% udziałem rynkowym. Na klasyczne napędy – diesle i benzyniaki, przypada odpowiednio 16,7% i 38,3% hiszpańskiego rynku.

W styczniu 2022 r. zarejestrowano w Hiszpanii 3.209 samochodów z technologią hybrydową typu plug-in, o 123,6% więcej niż w styczniu 2021 roku. Na samochody zelektryfikowane mocno stawiają firmy. Z 2,966 egzemplarzami, na ten kanał sprzedaży przypadło 59,5% rejestracji aut PHEV w styczniu.

Klienci prywatni szybko zaczynają przyswajać nowe technologie. 1.711 sztuk zarejestrowanych w styczniu stanowi nieco ponad jedną trzecią całkowitej sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych, ale liczba ta jest o 230,3% wyższa niż 12 miesięcy temu. Gospodarstwa domowe są coraz bardziej zainteresowane zeroemisyjnymi, przynajmniej na pewnym etapie użytkowania, samochodami osobowymi.

W styczniu 2022 roku Peugeot 3008 Hybrid umocnił swoją pozycję wśród zelektryfikowanych pojazdów sprzedawanych w Hiszpanii, na rynku, na którym prowadził zarówno w 2020 r., jak i 2021 r. Hybrydowy SUV Lwa typu plug-in (PHEV) kończy pierwszy miesiąc roku jako najlepiej sprzedający się samochód zelektryfikowany w tym kraju, z 311 rejestracjami, o 51% więcej niż w styczniu 2020 r. i z 9,7-procentowym udziałem w rynku PHEV. Wersje hybrydowe stanowią już 37,1% sprzedaży Peugeot 3008 w Hiszpanii.

Ten model to tylko jedna ze zelektryfikowanych alternatyw dostępnych w gamie Peugeot. Praktycznie wszystkie modele samochodów osobowych i komercyjnych oferują co najmniej jedną wersję elektryczną lub hybrydową typu plug-in. Hybrydy plug-in i pojazdy elektryczne stanowią już jedną na dziesięć rejestracji samochodów marki w Hiszpanii.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie i grafika: Peugeot

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 3008e-2008e-208elektryczny PeugeotPeugeotsamochody elektrycznesprzedaż
Udostepnij31Tweet20Udostepnij5
Poprzedni

DS E-Tense Performance 815 KM: jazda przyszłości (VIDEO)

Następny

Dubaj, królestwo dwulitrowego Dustera. Popularnego SUV-a można tu spotkać prawie na każdym rogu. Jeździ też dużo Peugeot

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dubaj, królestwo dwulitrowego Dustera. Popularnego SUV-a można tu spotkać prawie na każdym rogu. Jeździ też dużo Peugeot

Nowa Alfa Romeo Tonale 2022

Nowa Alfa Romeo Tonale w pełnej okazałości!

Słabe perspektywy dla rozwoju rynku nowych samochodów w Polsce w najbliższych latach

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krucyfix - Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Inny Anonimowy - UOKiK: Citroën C4 do serwisu
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Konrad - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Wiktor - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • AntyWv - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • D.K - Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Anonimowo - Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Anonimowo - Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Tomasz O - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot odnotowuje 67% wzrost w 2022 r. i pozostaje najszybciej rozwijającą się marką na rynku
  • Citroën DS jako daily. Czy zabytkowym samochodem można jeździć na co dzień?
  • 30 lat Renault Safrane. Komfortowa limuzyna z nawigacją w opcji
  • Peugeot Emotion Day 2022: napęd elektryczny z coraz większym zainteresowaniem Czechów
  • Fiat 500e ponownie najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Niemczech
  • Używania Dacia Duster 2010 osiąga rekordowe ceny na rynku wtórnym. Nawet 33 tysiące zł!
  • Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Jak Citroën zdobył nowych klientów w Kolumbii dzięki… pandemii?
  • Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Stellantis rozważa dużą inwestycję w produkcję hybryd i elektryków w Meksyku


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.