Elektryfikacja w motoryzacji postępuje bardzo dynamicznie. W styczniu na drogi Hiszpanii wyjechało aż 4.985 pojazdów zelektryfikowanych, czyli hybryd typu plug-in oraz aut w 100% elektrycznych. To aż o 158,3% więcej, niż w styczniu 2021 roku. Dodajmy, że cały hiszpański rynek nowych aut osobowych wzrósł w analogicznym okresie o… 1%. Ale żeby mieć pojęcie o skali musimy podać jeszcze jedną informację: samochody zelektryfikowane stanowiły w Hiszpanii w pierwszym miesiącu br. już 11,8% całkowitej sprzedaży nowych aut!
Z tych 4.985 samochodów 35,6% przypadło na auta całkowicie elektryczne, zaś pozostałe 64,4% było hybrydami plug-in.
Z 1.776 rejestracjami w styczniu, pojazdy całkowicie elektryczne praktycznie potroiły swoją sprzedaż w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, osiągając 4,2% całego rynku. Z kolei hybrydy plug-in wzrosły o 123,6%. Na kanał sprzedaży B2B przypadło 59,5% wolumenu, ale przeszło 40-procentowy udział klientów detalicznych też daje do myślenia. Co więcej – ten kanał dystrybucji wykazuje dynamikę wzrostu o imponujące 230,3%!
SUV Peugeot 3008 Hybrid prowadzi w rankingu zelektryfikowanych samochodów osobowych i hybryd typu plug-in w styczniu 2022 roku, z 311 rejestracjami i 9,7-procentowym udziałem w rynku. Wersje elektryczne i hybrydowe typu plug-in stanowią już 10% sprzedaży samochodów osobowych Peugeot.
Z 4.985 rejestracjami w styczniu, o 158,3% więcej niż w tym samym miesiącu 2021, zelektryfikowane samochody osobowe są świetnymi motorami napędowymi rynku samochodów osobowych. Hybrydy plug-in, takie jak Peugeot 3008 Hybrid, oraz pojazdy w 100% elektryczne, takie jak Peugeot e-208 i e-2008, stanowią już 11,8% rynku samochodów osobowych w Hiszpanii. Proporcja, która tylko rośnie z miesiąca na miesiąc. Do aut zelektryfikowanych zbliżona jest sprzedaż konwencjonalnych hybryd, które stanowią 15,7% rynku, oraz Mild Hybrid z 15,2% udziałem rynkowym. Na klasyczne napędy – diesle i benzyniaki, przypada odpowiednio 16,7% i 38,3% hiszpańskiego rynku.
W styczniu 2022 r. zarejestrowano w Hiszpanii 3.209 samochodów z technologią hybrydową typu plug-in, o 123,6% więcej niż w styczniu 2021 roku. Na samochody zelektryfikowane mocno stawiają firmy. Z 2,966 egzemplarzami, na ten kanał sprzedaży przypadło 59,5% rejestracji aut PHEV w styczniu.
Klienci prywatni szybko zaczynają przyswajać nowe technologie. 1.711 sztuk zarejestrowanych w styczniu stanowi nieco ponad jedną trzecią całkowitej sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych, ale liczba ta jest o 230,3% wyższa niż 12 miesięcy temu. Gospodarstwa domowe są coraz bardziej zainteresowane zeroemisyjnymi, przynajmniej na pewnym etapie użytkowania, samochodami osobowymi.
W styczniu 2022 roku Peugeot 3008 Hybrid umocnił swoją pozycję wśród zelektryfikowanych pojazdów sprzedawanych w Hiszpanii, na rynku, na którym prowadził zarówno w 2020 r., jak i 2021 r. Hybrydowy SUV Lwa typu plug-in (PHEV) kończy pierwszy miesiąc roku jako najlepiej sprzedający się samochód zelektryfikowany w tym kraju, z 311 rejestracjami, o 51% więcej niż w styczniu 2020 r. i z 9,7-procentowym udziałem w rynku PHEV. Wersje hybrydowe stanowią już 37,1% sprzedaży Peugeot 3008 w Hiszpanii.
Ten model to tylko jedna ze zelektryfikowanych alternatyw dostępnych w gamie Peugeot. Praktycznie wszystkie modele samochodów osobowych i komercyjnych oferują co najmniej jedną wersję elektryczną lub hybrydową typu plug-in. Hybrydy plug-in i pojazdy elektryczne stanowią już jedną na dziesięć rejestracji samochodów marki w Hiszpanii.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie i grafika: Peugeot
Najnowsze komentarze