Od początku 2022 roku Peugeot 3008 Hybrid notuje znakomite wyniki sprzedaży w Hiszpanii. Pisaliśmy o tym podając dane za styczeń i za luty, dziś podsumowujemy cały pierwszy kwartał.
Rynek pojazdów zelektryfikowanych podzielił się w marcu prawie pół na pół między pojazdy w 100% elektryczne i pojazdy hybrydowe typu plug-in. Skumulowane wyniki za trzy miesiące 2022 roku pokazują, że tego typu pojazdy wyraźnie zyskują na uznaniu mieszkańców Hiszpanii. Pierwsze trzy miesiące 2022 roku były ogromnym impulsem dla pojazdów zelektryfikowanych, które stanowią już 10,8% rejestracji na rynku hiszpańskim.
Peugeot 3008 Hybrid to wzorzec wśród zelektryfikowanych pojazdów sprzedawanych w tym kraju. Hybrydowy SUV typu PHEV zamknął pierwszy kwartał roku jako najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy typu plug-in na rynku hiszpańskim, z 893 rejestracjami i łącznym udziałem w rynku na poziomie 8,54%, a dodatkowo był liderem w kanale sprzedaży do klientów prywatnych. Kolejna marka w stawce ma 5,78% udziału, a trzecia 4,6%.
Ale nie można nie zauważyć, że zyskują też samochody czysto elektryczne. Ich udział w hiszpańskiej sprzedaży aut zelektryfikowanych (BEV+PHEV) w pierwszym kwartale wyniósł już 41%. Jak łatwo wyliczyć, na hybrydy plug-in przypada 59%.
Jeśli chodzi o wszystkie źródła napędu, to na auta elektryczne (BEV) przypada 4,4% rynku, na hybrydy plug-in (PHEV) 6,4%, na Miękkie hybrydy (MHEV) 15,3%, na hybrydy typu HEV 13,1%, a na auta napędzane wyłącznie silnikami spalinowymi już tylko 60,8%.
Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych napędza 12 prowincji: Madryt, Barcelona, Walencja, Las Palmas, Alicante, Baleary, Santa Cruz de Tenerife, Malaga, Sewilla, Vizcaya, Murcia i Toledo. Największe – ponad 12-procentowe udziały tych aut w sprzedaży – mają prowincje Lérida, Vizcaya, Navarra, Madryt, Guipúzcoa, Albacete i Toledo.
Nowy Peugeot 3008 oferuje dwa sposoby korzystania z technologii hybrydowej typu plug-in: wersję Hybrid 300 z napędem na cztery koła i mocą do 300 KM oraz Hybrid z napędem na przednią oś, która rozwija moc 225 KM. Obie wersje korzystają z zalet etykiety „Zero” przyznanej przez Generalną Dyrekcję Ruchu: bezpłatnego wjazdu i bezpłatnych parkingów w centrach wielu hiszpańskich miast, nawet podczas szczytów zanieczyszczenia.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze