Peugeot 3008 i 5008 w wersji plug-in hybrid dotrą do klientów z opóźnieniem. Jak informuje portal motoryzacyjny L’argus ze względu na problemy w dostawie zelektryfikowanej przekładni e-DCS7 fabryka w Sochaux nie ma możliwości realizowania zamówień.
Peugeot oferuje 3008 i 5008 zarówno w wersji elektrycznej, z układem miękkiej hybrydy, jak i w wersji plug-in. Napęd PHEV o mocy 195 KM jest sposobem na połączenie przyjemności jazdy samochodem na prąd z możliwościami i zasięgiem spalinówki. Francuska marka rozpoczęła przyjmowanie zamówień na pojazdy w tej wersji na początku tego lata. Na polskim rynku Peugeot 3008 z ładowalnym układem hybrydowym kosztuje 111.900 zł. 5008 w wersji PHEV to wydatek 226.150 zł.
Zobacz test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Jak informuje magazyn L’argus, pierwsze pojazdy z układem plug-in hybrid wyjadą z Sochaux dopiero pod koniec stycznia 2025 roku a do tego należy jeszcze doliczyć czas transportu. U pierwszych dealerów pojazdy spodziewane są najwcześniej w lutym przyszłego roku. Opóźnienie jest związane z problemami w dostawach komponentów do produkcji zelektryfikowanej przekładni e-DCS7, która powstaje w zakładach Punch Powertrain w Metz.
We Francji obowiązuje podatek na samochody o masie powyżej 1,6 tony. Od stycznia przyszłego roku zakres samochodów objętych opłatą zostanie rozszerzony o napęd hybrydowy typu plug-in i obejmie SUV-y spod znaku lwa. Peugeot zobowiązał się do zwrotu kwoty podatku tym klientom, którzy mieli otrzymać pojazdy jeszcze w 2024 roku. Kwota do zwrotu wynosi 1810 euro za Peugeot 3008 PHEV oraz 3980 euro za 5008 PHEV.
Nowy Peugeot e-3008. Ile kosztuje elektryczny SUV? Cena, wyposażenie
Peugeot 3008 i 5008 cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku motoryzacyjnym i koncern Stellantis obiecuje zwiększenie mocy produkcyjnych od I kwartału 2025 roku. Z zakładów w Sochaux ma wyjeżdżać nawet 1200 aut dziennie.
Najnowsze komentarze