• Najnowsze
Peugeot 3008 po face liftingu

Nowy Peugeot 3008 po face liftingu: konkurencjo, spróbuj zaprojektować coś lepszego! (pierwsza jazda)

2020-12-10

Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna

2021-04-14

Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce

2021-04-14
Dacia Sandero Euro NCAP

Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?

2021-04-14
Renault Arkana

Renault Arkana z nowym cennikiem we Francji. Jest… taniej

2021-04-14

Nowa Dacia Spring – ceny najbardziej przystępnego samochodu elektrycznego na rynku polskim

2021-04-14

Nowa Dacia Spring za 49 zł dziennie. Traficar zyskuje nowe samochody

2021-04-14
Dacia Spring

Nowa Dacia Spring wchodzi na polski rynek. Jest naprawdę tanio!

2021-04-14
Citroen C5 X

Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach

2021-04-14
Alpine F1

Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine

2021-04-14

Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021

2021-04-14
czwartek, 15 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Nowy Peugeot 3008 po face liftingu: konkurencjo, spróbuj zaprojektować coś lepszego! (pierwsza jazda)

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-12-10
w Peugeot, Peugeot - testy i opinie, Testy, Wiadomości
Czas czytania6 mins read
3.1k 163
42
Peugeot 3008 po face liftingu
2.8k
UDOSTĘPNIEŃ
9.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna

Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce

Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?

Peugeot mógł dodać nową listwę na grillu i ledwo zauważalnie musnąć ołówkiem przednie reflektory. Mógł, ale na szczęście tego nie zrobił. Sezonowy face lifting był gruntowną przemianą wyglądu zewnętrznego 3008, za którą stylistom marki należy się duże uznanie.

Kompaktowy SUV nie tylko zaczerpnął elementy stylistyczne od Peugeot 2008 i 208 (co również byłoby prostsze), ale wprowadził cząstkę, własnej tożsamości, dzięki której bardziej zapadnie w pamięć, gdy przemknie przed naszym nosem. W nowym modelu nie mogło zabraknąć reflektorów przypominających kły drapieżnika, które do 3008 pasują wprost rewelacyjnie oraz groźnego grilla, który dodatkowo powiększono żebrami, czy jak kto woli wąsami. Nowy Peugeot 3008 sprawia wrażenie, jakby się uśmiechał, ale nie jest to uśmiech sympatyczny i poczciwy jak w Citroenie C3 sprzed face liftingu. Lew przybrał podstępny, złowrogi wyraz twarzy, który rzuca wyzwanie konkurencji: tylko na mnie spójrzcie i spróbujcie zaprojektować coś lepszego! Poprzeczka została podniesiona bardzo wysoko.Peugeot 3008 po face liftingu

Peugeot 3008 kontra odświeżony 3008

Co jeszcze się zmieniło? Francuska marka zrezygnowała z napisu Peugeot na listwie z przodu i dodała nazwę modelu na masce, czyli znane z 208, 2008 i 508 rozwiązanie zaczerpnięte z przeszłości. Z tyłu mamy nowocześniejsze LED-owe pazurki a nadwozie zdobi nowy kolor Niebieski Celebes, który jest oferowany w podstawowej wersji pojazdu. Do katalogu dołączył również przeniesiony z gamy 2008 lakier Niebieski Vertigo. Peugeot 3008 jest jednym moich ulubionych samochodów francuskich i po face liftingu najwyraźniej nim pozostanie, zresztą wciąż lubię zawiesić oko na poprzedniku. Gdy jednak postawimy dwa pojazdy obok siebie dostrzeżemy, jak bardzo lew się zmienił.Peugeot 3008 po face liftingu

Metamorfoza prawie ominęła wnętrze Peugeot 3008, ale gdyby się tak dłużej zastanowić, to co właściwie chcielibyście tu zmienić? Wygląd, spasowanie, a może jakość materiałów? Przecież większość konkurentów i tak mocno odstaje w tych kategoriach od francuskiego SUV-a. Właściciel poprzedniej wersji, którą sfotografowaliśmy z testowym egzemplarzem również zwrócił uwagę na świetnie zaprojektowaną i komfortową kabinę dodając, że „lepiej to co dobre, pozostawić nietkniętym”. Na listę życzeń moglibyśmy wpisać sprawniejsze i nowocześniejsze multimedia. Peugeot zastosował wprawdzie nowy, 10-calowy ekran dotykowy, ale choć działa poprawnie, trudno zaklasyfikować go do kategorii „szybki”. Fragmenty mapy podobnie jak w poprzedniku są widoczne na wirtualnych zegarach, ale jeśli korzystamy z nawigacji Google wciąż musimy spoglądać na ekran dotykowy. Smartfon połączymy z systemami Apple Car Play lub Adroid Auto za pomocą kabla, bezprzewodowo możemy urządzenie mobilne naładować opcjonalną ładowarką indukcyjną.

Silniki benzynowe, hybrydy i jedyny diesel

Peugeot 3008 z silnikiem 1.2 PureTech 130 bardzo dobrze radzi sobie z kompaktowym SUV-em, ale jeśli zdamy się wyłącznie na automatyczną skrzynię EAT8, będą chwilę, w których, spotkamy się z lekką nieśmiałością reakcji pojazdu. Z pomocą przychodzą łopatki do zmiany biegów ulokowane za kierownicą, pozwalające obudzić 3008 zeskokiem na niższe przełożenie. W zależności od tego, czy zależy nam na oszczędności paliwa czy dynamice możemy zmieniać tryby jazdy pomiędzy: Eco, Normalny i Sport przyciskiem na konsoli środkowej.

Więcej dynamiki zapewni mocniejsza, 180-konna jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra. Ostatni diesel, który pozostał na placu boju to blok: 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. Wraz z face liftingiem musieliśmy pożegnać wersję 2.0 o mocy 180 KM, która nie oparła się najnowszym normom emisji spalin. Klienci poszukujący „czegoś mocniejszego” znajdą w ofercie hybrydowe napędy ładowalne o mocy 225 i 300 KM, ale będzie się to wiązało z większym wydatkiem.

Bez zmian (na szczęście) pozostał komfort w kabinie oraz i-Cockpit z wirtualnymi zegarami nad kierownicą, które czynią wyświetlacz typu Head-up niepotrzebnym. Na swoim miejscu odnajdziemy również klawisze Toggle Switch pozwalające na łatwą i intuicyjną obsługę funkcji ekranu. Testowy samochód wyposażono w opcjonalne podgrzewane fotele, które okazały się nieocenione w przeszywający zimnem, ponury, grudniowy dzień.Peugeot 3008

Peugeot 3008 po face liftingu pozostaje jednym z najbardziej komfortowych i znakomicie wykończonych SUV-ów na rynku, ale francuska marka woła za swój nowy model dosyć słoną cenę. Nowy Peugeot 3008 startuje z poziomu 114.300 zł (zobacz cennik) jest więc od poprzednika droższy o 4500 zł. O ponad 18 tys. zł mniej zapłacimy w salonach Citroena za bliźniaczą konstrukcję C5 Aircross a jeszcze większe oszczędności przyniesie ze sobą zamówienie Renault Kadjar, który w podstawie kosztuje 89.900 zł. Dlaczego więc warto wybrać akurat Peugeota? Ze względu na komfort, wykończenie, poczucie estetyki, właściwie na każdym kroku oraz całość rozwiązań mieszczących się w pojęciu i-Cockpit.

W pierwszą jazdę wyruszyliśmy 3008 w wersji Allure Pack. Egzemplarz zamówimy w salonach Peugeota w cenie 139.400 zł bez opcji dodatkowych. Jeśli doposażymy pojazd we wszystko co znalazło się na pokładzie modelu, czyli: alarm, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika, podgrzewane przednie fotele, bezprzewodowe ładowanie smartfona w standardzie Qi oraz pakiet ułatwiający parkowanie City 2, wydamy 146.800 zł.

Peugeot 3008 po face liftingu – dane techniczne:

  • Długość: 4447 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość bez / z relingami dachowymi: 1620 / 1624 mm
  • Rozstaw osi: 2675 mm
  • Kąt natarcia/zejścia: 20 / 29
  • Prześwit: 219 (mm)
  • Średnica zawracania: 10,67 m
  • Pojemność bagażnika (dm3): 520 / 395 (HYBRID)
  • Maksymalna pojemność bagażnika (dm3): 1482 / 1357 (HYBRID)
  • Pojemność zbiornika paliwa (litry) 53 / 43 (HYBRID)
  • Masa własna 1320 kg
  • Pojemność skokowa silnika: 1199 cm3
  • Liczba cylindrów: 3
  • Moc maksymalna (kW/KM przy obr.) 96/130 przy 5,500
  • Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr.) 230 przy 1,750
  • Skrzynia biegów: automatyczna EAT8
  • Prędkość maksymalna 188 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,7 s
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP): 6,9 l/100km

Galeria

Peugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftingu: konkurencjo, spróbuj zaprojektować coś lepszego! (pierwsza jazda)

Newsletter

3.3 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008Peugeot
Udostepnij1117Tweet698Udostepnij195
Poprzedni

Citroën C4 Grand Picasso 2009 2.0 HDi – wesoły autobus dla rodziny

Następny

Renault Koleos rok modelowy 2021 – ceny w Polsce

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Renault Koleos rok modelowy 2021 - ceny w Polsce

Peugeot e-208

Peugeot e-208 Elektrycznym Samochodem Roku w Portugalii

MV Agusta i legenda sportów samochodowych Alpine przedstawiają limitowaną edycję motocykla Superveloce zainspirowaną modelem Alpine A110

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
42 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Marcin o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Daniel o Luksusowy DS9 kontra BMW 5 – porównanie dwóch różnych wizji samochodu klasy premium
    • Daniel o Luksusowy DS9 kontra BMW 5 – porównanie dwóch różnych wizji samochodu klasy premium
    • Daniel o Luksusowy DS9 kontra BMW 5 – porównanie dwóch różnych wizji samochodu klasy premium
    • Anonimowo o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Anonimowo o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Anonimowo o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Anonimowo o Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce
    • Citro Fan o Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna
    • Anonimowo o Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna
    • Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce
    • Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?
    • Renault Arkana z nowym cennikiem we Francji. Jest… taniej
    • Nowa Dacia Spring – ceny najbardziej przystępnego samochodu elektrycznego na rynku polskim
    • Nowa Dacia Spring za 49 zł dziennie. Traficar zyskuje nowe samochody
    • Nowa Dacia Spring wchodzi na polski rynek. Jest naprawdę tanio!
    • Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine
    • Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    42
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.