Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Test: Peugeot 3008 1.2 130 KM EAT8 po face liftingu – konkurencjo, spróbuj zaprojektować coś lepszego – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-10
w Wiadomości, Testy, Peugeot - testy i opinie, Peugeot
Czas czytania 6 minut
4.3k
A A
43
Peugeot 3008 po face liftingu

Peugeot mógł dodać nową listwę na grillu i ledwo zauważalnie musnąć ołówkiem przednie reflektory. Mógł, ale na szczęście tego nie zrobił. Sezonowy face lifting był gruntowną przemianą wyglądu zewnętrznego 3008, za którą stylistom marki należy się duże uznanie.

Kompaktowy SUV nie tylko zaczerpnął elementy stylistyczne od Peugeot 2008 i 208 (co również byłoby prostsze), ale wprowadził cząstkę, własnej tożsamości, dzięki której bardziej zapadnie w pamięć, gdy przemknie przed naszym nosem. W nowym modelu nie mogło zabraknąć reflektorów przypominających kły drapieżnika, które do 3008 pasują wprost rewelacyjnie oraz groźnego grilla, który dodatkowo powiększono żebrami, czy jak kto woli wąsami. Nowy Peugeot 3008 sprawia wrażenie, jakby się uśmiechał, ale nie jest to uśmiech sympatyczny i poczciwy jak w Citroenie C3 sprzed face liftingu. Lew przybrał podstępny, złowrogi wyraz twarzy, który rzuca wyzwanie konkurencji: tylko na mnie spójrzcie i spróbujcie zaprojektować coś lepszego! Poprzeczka została podniesiona bardzo wysoko.Peugeot 3008 po face liftingu

Peugeot 408 – reklama

Peugeot 3008 kontra odświeżony 3008

Co jeszcze się zmieniło? Francuska marka zrezygnowała z napisu Peugeot na listwie z przodu i dodała nazwę modelu na masce, czyli znane z 208, 2008 i 508 rozwiązanie zaczerpnięte z przeszłości. Z tyłu mamy nowocześniejsze LED-owe pazurki a nadwozie zdobi nowy kolor Niebieski Celebes, który jest oferowany w podstawowej wersji pojazdu. Do katalogu dołączył również przeniesiony z gamy 2008 lakier Niebieski Vertigo. Peugeot 3008 jest jednym moich ulubionych samochodów francuskich i po face liftingu najwyraźniej nim pozostanie, zresztą wciąż lubię zawiesić oko na poprzedniku. Gdy jednak postawimy dwa pojazdy obok siebie dostrzeżemy, jak bardzo lew się zmienił.Peugeot 3008 po face liftingu

Metamorfoza prawie ominęła wnętrze Peugeot 3008, ale gdyby się tak dłużej zastanowić, to co właściwie chcielibyście tu zmienić? Wygląd, spasowanie, a może jakość materiałów? Przecież większość konkurentów i tak mocno odstaje w tych kategoriach od francuskiego SUV-a. Właściciel poprzedniej wersji, którą sfotografowaliśmy z testowym egzemplarzem również zwrócił uwagę na świetnie zaprojektowaną i komfortową kabinę dodając, że „lepiej to co dobre, pozostawić nietkniętym”. Na listę życzeń moglibyśmy wpisać sprawniejsze i nowocześniejsze multimedia. Peugeot zastosował wprawdzie nowy, 10-calowy ekran dotykowy, ale choć działa poprawnie, trudno zaklasyfikować go do kategorii „szybki”. Fragmenty mapy podobnie jak w poprzedniku są widoczne na wirtualnych zegarach, ale jeśli korzystamy z nawigacji Google wciąż musimy spoglądać na ekran dotykowy. Smartfon połączymy z systemami Apple Car Play lub Adroid Auto za pomocą kabla, bezprzewodowo możemy urządzenie mobilne naładować opcjonalną ładowarką indukcyjną.IMG 8589 scaled Wiadomości

Silniki benzynowe, hybrydy i jedyny diesel

Peugeot 3008 z silnikiem 1.2 PureTech 130 bardzo dobrze radzi sobie z kompaktowym SUV-em, ale jeśli zdamy się wyłącznie na automatyczną skrzynię EAT8, będą chwilę, w których, spotkamy się z lekką nieśmiałością reakcji pojazdu. Z pomocą przychodzą łopatki do zmiany biegów ulokowane za kierownicą, pozwalające obudzić 3008 zeskokiem na niższe przełożenie. W zależności od tego, czy zależy nam na oszczędności paliwa czy dynamice możemy zmieniać tryby jazdy pomiędzy: Eco, Normalny i Sport przyciskiem na konsoli środkowej.IMG 8592 scaled Wiadomości

Więcej dynamiki zapewni mocniejsza, 180-konna jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra. Ostatni diesel, który pozostał na placu boju to blok: 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. Wraz z face liftingiem musieliśmy pożegnać wersję 2.0 o mocy 180 KM, która nie oparła się najnowszym normom emisji spalin. Klienci poszukujący „czegoś mocniejszego” znajdą w ofercie hybrydowe napędy ładowalne o mocy 225 i 300 KM, ale będzie się to wiązało z większym wydatkiem.

Bez zmian (na szczęście) pozostał komfort w kabinie oraz i-Cockpit z wirtualnymi zegarami nad kierownicą, które czynią wyświetlacz typu Head-up niepotrzebnym. Na swoim miejscu odnajdziemy również klawisze Toggle Switch pozwalające na łatwą i intuicyjną obsługę funkcji ekranu. Testowy samochód wyposażono w opcjonalne podgrzewane fotele, które okazały się nieocenione w przeszywający zimnem, ponury, grudniowy dzień.Peugeot 3008

Peugeot 3008 po face liftingu pozostaje jednym z najbardziej komfortowych i znakomicie wykończonych SUV-ów na rynku, ale francuska marka woła za swój nowy model dosyć słoną cenę. Nowy Peugeot 3008 startuje z poziomu 114.300 zł (zobacz cennik) jest więc od poprzednika droższy o 4500 zł. O ponad 18 tys. zł mniej zapłacimy w salonach Citroena za bliźniaczą konstrukcję C5 Aircross a jeszcze większe oszczędności przyniesie ze sobą zamówienie Renault Kadjar, który w podstawie kosztuje 89.900 zł. Dlaczego więc warto wybrać akurat Peugeota? Ze względu na komfort, wykończenie, poczucie estetyki, właściwie na każdym kroku oraz całość rozwiązań mieszczących się w pojęciu i-Cockpit.

W pierwszą jazdę wyruszyliśmy 3008 w wersji Allure Pack. Egzemplarz zamówimy w salonach Peugeota w cenie 139.400 zł bez opcji dodatkowych. Jeśli doposażymy pojazd we wszystko co znalazło się na pokładzie modelu, czyli: alarm, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika, podgrzewane przednie fotele, bezprzewodowe ładowanie smartfona w standardzie Qi oraz pakiet ułatwiający parkowanie City 2, wydamy 146.800 zł.

Peugeot 3008 po face liftingu – dane techniczne:

  • Długość: 4447 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość bez / z relingami dachowymi: 1620 / 1624 mm
  • Rozstaw osi: 2675 mm
  • Kąt natarcia/zejścia: 20 / 29
  • Prześwit: 219 (mm)
  • Średnica zawracania: 10,67 m
  • Pojemność bagażnika (dm3): 520 / 395 (HYBRID)
  • Maksymalna pojemność bagażnika (dm3): 1482 / 1357 (HYBRID)
  • Pojemność zbiornika paliwa (litry) 53 / 43 (HYBRID)
  • Masa własna 1320 kg
  • Pojemność skokowa silnika: 1199 cm3
  • Liczba cylindrów: 3
  • Moc maksymalna (kW/KM przy obr.) 96/130 przy 5,500
  • Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr.) 230 przy 1,750
  • Skrzynia biegów: automatyczna EAT8
  • Prędkość maksymalna 188 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,7 s
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP): 6,9 l/100km

google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguPeugeot 3008 po face liftinguIMG 8575 scaled WiadomościIMG 8581 scaled WiadomościIMG 8582 scaled WiadomościIMG 8583 scaled WiadomościIMG 8584 scaled WiadomościIMG 8585 scaled WiadomościIMG 8586 scaled WiadomościIMG 8587 scaled WiadomościIMG 8589 scaled WiadomościPeugeot 3008 po face liftingu: konkurencjo, spróbuj zaprojektować coś lepszego! (pierwsza jazda)IMG 8592 scaled WiadomościIMG 8593 scaled WiadomościIMG 8594 scaled WiadomościIMG 8597 scaled WiadomościIMG 8598 scaled WiadomościIMG 8600 scaled WiadomościIMG 8603 scaled WiadomościIMG 8610 scaled WiadomościIMG 8554 1 Wiadomości
3.3 10 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Peugeot 2008 Vigo, Stellantis,

Stellantis Vigo czeka na odbicie rynku aut elektrycznych. Fabryka wykorzystuje 1/3 swoich mocy produkcyjnych

2025-11-16
ds 7 crossback

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

2025-11-16

Citroën Xsara HDi kontra Peugeot 306 HDi, Renault Megane dTi oraz Ford Focus Ghia TDi

2025-11-16

TOP 10 marek samochodowych z największą ilością ofert na Otomoto

2025-11-16
Tagi: Peugeot3008
Udostepnij1538Tweet961Udostepnij269
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
43 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3448 udostępnienia
    Udostepnij 1379 Tweet 862
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3473 udostępnienia
    Udostepnij 1389 Tweet 868
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2327 udostępnienia
    Udostepnij 931 Tweet 582
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5176 udostępnienia
    Udostepnij 2070 Tweet 1294

Testy samochodów

citroen c5 aircross 1 5 blue hdi shine 33 scaled Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 KM z automatem EAT8. Ile pali diesel i jak jeździ?

autor Tomasz Nowicki
2023-11-01
01. Peugeot 508 sedan w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Peugeot 508 1.6 e-THP 165 KM – rodzinna benzyna. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-02-14
renault arkana 2021 5 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM – 10 rzeczy, które podobają mi się w tym SUVie coupé. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-06-11
01. Test Peugeot 208 z Silnikiem Roku 2015 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-09-26
renault 4 7 Wiadomości
Testy

Test: Nowe Renault 4 E‑Tech 150 KM comfort range – pierwsze wrażenia

autor Małgorzata Kozikowska
2025-11-14

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Na sztywno lub na giętko

Inteligentne ładowanie Renault ZOE w Niemczech

Dlaczego wolę francuskie samochody? Przejazdy taksówkami często mi o tym przypominają

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
43
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz