Peugeot 3008 po face liftingu trafił w ręce pierwszych dziennikarzy. Na pojawienie się modelu w Polsce jeszcze trochę poczekamy, ale francuski magazyn Caradisiac podzielił się już ze swoimi czytelnikami wrażeniami z pierwszej jazdy.
Peugeot 3008 II generacji zadebiutował w 2016 i prawie z miejsca stał się najchętniej wybieranym SUV-em we Francji. Duży sukces osiągnął także na rynku europejskim. Cztery lata po debiucie marka spod znaku lwa przedstawiła odświeżoną wersję. Peugeot znów się odważył. Lifting nie był subtelny i udało się osiągnąć to, co wydawało się niemożliwe: 3008 wygląda jeszcze lepiej! SUV przejął świetlne szable od swoich braci oraz nowy, większy i bardziej wyrazisty grill. W tylnej części zastosowano lampy LED-owe z efektem 3D.
W kabinie 3008 prawie nic się nie zmieniło. Pojazd wciąż posiada i-Cockpit z niewielką kierownicą. Producent nie zdecydował się na przeniesienie do kompaktowego SUV-a zegarów 3D z 2008 i 208. Nowością jest za to większy, 10-calowy ekran, który znajdziemy w wyższych wersjach wykończenia. W kwestii obsługi jest lepiej, ale według francuskiego magazynu płynność i szybkość wciąż nie są punktem odniesienia w tej klasie. Pojazd jest kompatybilny z Androidem i Apple Carplay.
Caradisiac docenił ogólną prezencję i oryginalny charakter wnętrza oraz jakość tworzyw sztucznych. Peugeot nic nie zmienił w kwestii obsługi, dlatego pozycja za kierownicą wciąż będzie tematem dyskusji zwolenników i przeciwników i-Cockpitu. Pojazd przejął od 508 system noktowizyjny, który wykrywa obiekty w gorszych warunkach oświetleniowych i otrzymał zaawansowany tempomat adaptacyjny i ulepszony asystent pasa ruchu, który pozwoli na chwilę zdjąć ręce z kierownicy.
Cena pojazdu we Francji wzrosła o 700 euro ze względu na lepsze wyposażenie w podstawie. Ofertę otwiera 3008 w wersji Active napędzany jednostką Pure Tech o mocy 130 KM. Cena wynosi 31.050 euro. W gamie znajdziemy także benzynowy silnik o mocy 180 KM oraz dwie hybrydy z wtyczką, które wkrótce zastąpią diesla 2.0 BlueHDi 180. Motor Blue Hdi 130 pozostanie w ofercie.
Peugeot 3008 konkuruje na rynku m.in. z Citroenem C5 Aircrossem, Renault Kadjar, Nissanem Qashqaiem oraz Volkswagenem Tiguanem. Caradisiac przewiduje, że 3008 po face liftingu wciąż będzie cieszył się sukcesem. Wśród zalet wymienia: ewolucję stylu, przestrzeń na tylnych fotelach i pojemność bagażnika, jakość wykonania, zachowanie na drodze i niskie spalanie w wersji z silnikiem Blue HDi 130. Francuski portal dostrzega też wady takie jak: rosnące ceny, powolny system multimedialny, słaba jakość kamery cofania oraz pozycja za kierownicą.
Najnowsze komentarze