Wraz z debiutem odświeżonego Peugeot 3008 francuska marka dyskretnie aktualizuje gamę jednostek napędowych. Oznacza to rezygnację z bardzo dobrej jednostki. 2.0 BlueHDi 180.
Peugeot opublikował szczegóły dotyczące odświeżonego modelu 3008, w tym także ofertę jednostek napędowych. Na liście brakuje 2-litrowego silnika BlueHDi o mocy 180 KM. Przyczyną rezygnacji z napędu są normy emisji CO2. Klienci, którzy preferują diesla, mogą wybrać wyłącznie opcję o pojemności 1,5-litra i mocy 130 KM (z manualną lub automatyczną przekładnią EAT8). Ponadto pod maską 3008 znajdzie się znany z poprzedniego modelu 3-cylindrowy benzynowy motor 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz 4-cylindrowa jednostka 1.6 PureTech 180. Na szczycie cennika znajdziemy napędy hybrydowe o mocy 225 oraz 300 KM w wersji HYbrid4. Wszystkie silniki spełniają normy emisji Euro 6d.
Co nowego w Peugeot 3008?
Nowy Peugeot 3008 z powodzeniem może stawić czoła konkurentom w klasie kompaktowych SUV-ów. Pojazd charakteryzuje się bardziej wyrazistym a wręcz sportowym wyglądem. Styliści Peugeota przeprojektowali osłonę chłodnicy, zastosowali pionowe światła do jazdy dziennej i przenieśli nazwę 3008 na maskę. Zmiany z tyłu są mniej widoczne, ograniczają się do odświeżonych świateł w technologii Full LED. W ofercie pojawią się dwa nowe kolory nadwozia (Celebes Blue i Vertigo Blue), nowe 19-calowe felgi oraz zmienione logo GT.
Zaglądając do wnętrza nowego Peugeot 3008 raczej nie będziemy zaskoczeni. Największą zmianą jest obecność większego, 10-calowego ekranu dotykowego (8-calowy w poprzednim modelu). Zastosowano również nowe wzory tapicerki i elementy dekoracyjne. Wśród systemów wspomagających jazdę debiutuje znany już z DS 7 Crossback i 508 system Night Vision wykrywający obiekty w nocy. Poza tym, Peugeot pozostawił ten sam, lubiany przez klientów i-Cockpit z niewielką, spłaszczoną u góry i u dołu kierownicą oraz cyfrowymi zegarami o przekątnej 12,3 cala. Producent nie zdecydował się na zastosowanie efektu 3D, który znajdziemy w Peugeot 2008.
Peugeot 3008 po liftingu będzie produkowany w fabryce w Sochaux we Francji. Rynkowy debiut odbędzie się pod koniec roku 2020 a pierwsi klienci otrzymają zamówione modele na początku roku 2021. Podobne zmiany przejdzie wkrótce 5008.
Film z prezentacji nowego Peugeot 3008 znajdziecie poniżej:
Najnowsze komentarze