Peugeot 3008 po face liftingu już w przyszłym tygodniu trafi do naszej redakcji na pierwszy test, ale zanim to nastąpi sprawdziliśmy co o nowym modelu sądzą dziennikarze z Le Tout Lyon, którzy odbyli SUV-em pierwszą jazdę.
Przy face liftingu zmienił się przede wszystkim wygląd zewnętrzny pojazdu i to właśnie design zrobił największe wrażenie na Francuzach. Peugeot 3008 zamiast prostego pociągnięcia ołówkiem, skorzystał z prawdziwej operacji plastycznej i odważnie zaprojektowanego przodu. Jaki efekt? Lew ”ryczy jeszcze głośniej” – przekonuje francuski portal. Pojazd przejmując kody stylistyczne od 208 i 2008 stał się bardziej wyrazisty i dynamiczny. Ma większy grill, który dodatkowo poszerzono niewielkimi żebrami.
Jakość wnętrza
W kabinie znajdziemy słynny i-Cockpit z małą, podwójnie spłaszczoną kierownicą. Układ nie zmienił się. Wyjątek stanowi nowy ekran dotykowy, który ma teraz przekątną 10 cali. System informacyjno-rozrywkowy jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto a nowe systemu wspomagania jazdy obejmują ulepszoną autonomię poziomu 2 oraz system noktowizyjny wykrywający pieszych, zwierzęta i rowerzystów w gorszych warunkach oświetleniowych. Dzięki wysokiej jakości wykończenia wnętrza, Peugeot nie ma czego zazdrościć markom premium.
Testowy model korzystał z hybrydowego napędu, który znajdziemy w Citroenie C5 Aircrossie i Oplu Granlandzie X. Jest to połączenie jednostki 1.6 PureTech z silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM, które współpracują z przekładnią EAT8. Łączna moc pojazdu wynosi 225 KM. 3008 Hybrid, choć cięższy od wersji spalinowej o 360 kg, pozostaje zwrotny i bardzo przyjemny w prowadzeniu. Silnik elektryczny jest zasilany z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh. Nowy 3008 demonstruje postęp w zarządzaniu napędem, dzięki zanikowi wstrząsów i płynnemu przejściu pracy z silnika elektrycznego na spalinowy.
Od momentu wprowadzenia na rynek 3008 w 2016 roku, Peugeot zmierzał w kierunku bardziej ekskluzywnych produktów i według Le Tout Lyon marka odniosła sukces. SUV został zaprojektowany na nowo i wykorzystuje technologie najnowszej generacji.
Najnowsze komentarze