Volkswagen zaprezentował odświeżonego Tiguana. Podobnie jak Peugeot 3008 model będzie oferowany w wersji hybrydowej. Czym różnią się te dwa modele?
Elektryfikacja gamy modelowej ma pomóc w obniżeniu emisji CO2 i uniknięciu kar za przekroczenie norm, dlatego na rynku wciąż debiutują nowe modele hybrydowe. Jednym z nich jest Volkswagen Tiguan, który właśnie przeszedł face lifting. Niemiecki model mierzy 4,48 m długości i jest dłuższy od Peugeot 3008 o 4 cm. SUV spod znaku lwa doczeka się face liftingu jeszcze w tym roku. Peugeot delikatnie zmieni wygląd nadwozia, zaktualizuje system multimedialny i doda zegary 3D. 3008 nowej generacji zadebiutuje w 2022 roku. Marka ma zamiar oferować SUV-a w wersji elektrycznej.
Wnętrze odnowionego Volkswagena Tiguana to przede wszystkim nowa wielofunkcyjna kierownica oraz wskaźniki o przekątnej 10,25 cala. Producent zrezygnował z manualnej obsługi klimatyzacji na rzecz cyfrowego panelu. Multimedia są sterowane wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 8 cali. Tiguan otrzymał także system półautonomicznej jazdy Travel Assist.
Peugeot również nie zdecydował się na umieszczenie w swoim SUV-ie manualnych pokręteł do regulacji ustawień klimatyzacji. Aby zmienić temperaturę na pokładzie, kierowca musi korzystać z 8-calowego ekranu dotykowego, podobnie zresztą, jak przy obsłudze większości funkcji pojazdu. Świetną ergonomię obsługi dają jednak klawisze umieszczone tuż pod wyświetlaczem. Peugeot stawia na eleganckie i przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe oraz bogactwo systemów wspomagających prowadzenie a wśród nich adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go.
Tiguan i 3008 – silniki
Hybrydowa wersja Tiguana, eHybrid generuje 245 KM mocy. Napęd jest połączeniem silnika benzynowego 1.4 z jednostką elektryczną. Maksymalny zasięg na prądzie wynosi w niemieckim SUV-ie 50 km. W ofercie Volkswagena znajdziemy także benzynowe i wysokoprężne silniki a na szczyt oferty trafi Tiguan R z 2-litrową jednostką o mocy 320 KM.
Peugeot 3008 Hybrid4 z wtyczką dostępny jest w dwóch wersjach. Pierwsza łączy jednostkę 1.6 PureTech z dwoma motorami elektrycznymi. Układ dostarcza łącznie 300 KM mocy i zapewnia napęd na wszystkie koła. Drugi wariant dysponuje mocą 225 KM i napędza wyłącznie przednią oś. W pierwszym przypadku zasięg na silniku elektrycznym wynosi 65 km, w drugim 59 km. Pozostałe wersje benzynowe i wysokoprężne generują 130 lub 180 KM mocy.
Nowy Volkswagen Tiguan nie został jeszcze wyceniony, ale pewnie będzie nieznacznie droższy niż w przypadku obecnego modelu, który kosztuje w polskich salonach 106.190 zł. Za Peugeot 3008 musimy zapłacić aktualnie minimum 109.800 zł lub 171.300 zł za hybrydę.
Volkswagen Tiguan |
Peugeot 3008 |
|
Długość |
4,48 m |
4,44 m |
Szerokość |
1,84 m |
1,84 |
Wysokość |
1,63 m |
1.62 m |
Rozstaw osi |
2,67 m |
2,67 m |
Pojemność bagażnika |
520/1655 litrów |
395/1482 litrów |
Silniki Diesla |
2.0 TDI 115 KM
2.0 TDI 150 KM |
1,5 BlueHDi 130 KM
1,5 BlueHDi 180 KM |
Silniki benzynowe |
1,5 TSI 130 KM
1,5 TSI 150 KM |
1.2 PureTech 130 KM
1.6 PureTech 180 KM |
Napęd hybrydowy |
1.4 TSI 245 KM |
1.6 PureTech 225 KM (FWD)
1.6 PureTech 300 KM (AWD) |
Najnowsze komentarze