sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wyprawy Krym

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 2: Ze Lwowa na wschód, tam musi być jakaś cywilizacja

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-10-09
w Krym, Peugeot, Wiadomości, Wyprawy
Czas czytania 7 minut
27 1
0
24
UDOSTĘPNIEŃ
81
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Peugeot 3008 I generacji wraz z ekipą Francuskie.pl, Radia Zet i Telewizji Polskiej jedzie na Krym. Dzisiaj przed nami długi odcinek ze Lwowa na wschód. Musimy dojechać do drogi łączącej Kijów z Krymem.

Lwów – piękne, chociaż zaniedbane miasto

Czas na parę słów na temat Peugeota 3008. Gwiazda wyprawy jest samochodem wygodnym. I jak się bardzo szybko przekonujemy, trudne i bardzo dziurawe ukraińskie drogi – mocno kojarzą nam się z najgorszymi odcinkami w Rumunii, Peugeot znosi całkiem dzielnie. Co więcej, izoluje nas od tych wszystkich nierówności. A tych jest bez liku, bo odcinki w miarę równe, które u nas uchodziłyby za słabą drogę, tutaj zdarzają się sporadycznie. Większość naszej trasy to łata asfaltu na łacie, przetykane dziurami. 3008 znosi to wszystko ze stoickim spokojem. Do czasu aż pojawia się jakaś większa przeszkoda.

W Polsce podobne widoki mieliśmy 20 lat temu

Poranek zastaje nas we Lwowie. Szybko pakujemy się i jedziemy przez miasto. Tu czas jakby się zatrzymał, kamienice noszą jeszcze fragmenty napisów w naszym języku. Przepiękne zabytki robią na nas wrażenie, jest nostalgicznie. Ale my musimy już jechać. Na wylocie ze Lwowa zabieramy naszego ukraińskiego pilota. Pomoże on nam wybrać trasę o mniejszym natężeniu ruchu.

Zaprzęgi konne na Ukrainie

W drodze mijają nas liczne zaprzęgi konne. Czasem jeden koń i wóz, czasem „napędem” dla wozu są dwa a nawet trzy konie. Gdzieś z boku biegną źrebaki. Na drodze potężny ruch, mnóstwo ciężarówek i samochodów osobowych. Aut nowych jest niewiele, dominują kilkuletnie lub nawet kilkunastoletnie. Kierowcy zdają się nie przejmować ograniczeniami prędkości ani ciągłymi pasami, które zabraniają wyprzedzać. Co chwilę mija nas jakiś spieszący się Ukrainiec. Ale biorąc pod uwagę stan ich dróg trudno nam się nie dziwić. Mijamy też przydrożne punkty aprowizacyjne. Można tu na przykład kupić zestaw suszonych ryb lub inne wiktuały. A to wszystko rozgrywa się w otoczeniu przepięknych krajobrazów, ukraińska jesień, podobna do tej polskiej, liczne złota, brązy i czerwienie zmieszane z pozostałą zielenią robią niesamowite wrażenie. Jazda na Krym pełna jest wrażeń.

Ile pali Peugeot 3008 I 2.0 HDi 150 KM?

Pod maską Peugeota 3008 pracuje silnik o pojemności dwóch litrów zasilany ropą. Spalanie, które – przypomnijmy – w Warszawie wynosiło prawie 10 litrów, wraz z postępami naszej trasy ciągle spada. Nasza prędkość oscyluje w przediale od 70 do 110 kilometrów na godzinę a komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 5,3 litra kilometra na 100 kilometrów. Jest to bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że jedziemy sporym samochodem, solidnie wyładowanym bagażami.

Przestronne wnętrze 3008

Tutaj warto też wspomnieć o przestronności wnętrza – Peugeot 3008 I generacji nie daje powodów do narzekań. Zarówno z przodu jak i z tyłu jest go naprawdę dużo, co dotyczy zarówno miejsca na szerokość jak i na nogi. Funkcjonalne są kieszenie w drzwiach przednich – mieści się w nich po kilka butelek, płyty, mapy i przeróżne drobiazgi. Niewielkich rozmiarów jest za to schowek przed pasażerem, u nas mieści się tam zestaw ładowarek.

Zgubiona przyczepka. W czasie jazdy, bo czemu nie?

Momentami pojawiają się lepsze odcinki drogi i to dwupasmowej. Ale to krótkie chwile wytchnienia pomiędzy trasą zatłoczoną i dziurawą. Taka droga kojarzy nam się przede wszystkim z trasą Warszawa-Poznań z czasów, gdy jeszcze nie było autostrady do Strykowa. Ruch jest na podobnym poziomie, różnica polega na braku dużych ciężarówek. W pewnym momencie w samochodzie jadącym przed nami urywa się przyczepka. Malowniczy snop iskier i przyczepka trafia w przydrożne krzaki a kierowca łady nawet nie zorientował się, że zgubił ładunek. Używamy więc świateł by go powiadomić o problemie. Po 200 metrach zatrzymuje się i wraca po zgubę. Ciekawe czy przyczepi ją na sznurek ?

System ostrzegania przed nadmiernym zbliżaniem się do pojazdu przed nami

My tymczasem jedziemy dalej. Średnia prędkość jazdy wynosi 53 kilometry na godzinę, co oznacza, że wiele godzin jeszcze przed nami. Testujemy działanie systemu ostrzegającego kierowcę przed nadmiernym zbliżaniem się do poprzedzającego samochodu. Zbyt bliskie podjechanie do takiego auta skutkuje pojawieniem się odpowiedniej informacji na wyświetlaczu. Bardzo pomysłowe i przydatne, szczególnie gdy na drodze zaczynają panować trudniejsze warunki. Sprawdzamy nadal działanie naszej pokładowej nawigacji i tutaj czujemy duży niedosyt. Poza głównymi drogami mapa dostarczana przez Peugeot nie oferuje zbyt wiele informacji. Ponieważ poruszamy się głównie bocznymi drogami, więc używamy dużego ekranu w 3008 jako ogólnej informacji o tym gdzie jesteśmy, a szczegółowych danych dostarcza nam niezawodna jak na razie Automapa, również wypożyczona nam do testów.

Łączność komórkowa na Ukrainie w roku 2009

Czas jeszcze napisać parę słów o komunikacji w trasie. Koszty połączeń głosowych w roamingu na Ukrainie zależą od wybranej sieci, Najniższa stawka wynosi około 5 złotych za minutę połączenia wychodzącego. Odebrane połączenie to koszt 2 złotych za minutę. SMS oznacza wydatek rzędu 2 złotych a MMS złotówkę więcej. Z ciekawości odwiedziliśmy we Lwowie jeden z licznych sklepów sieci komórkowej. Komunikując się w obrębie Ukrainy można rozważyć zakup kart prepaid, które kosztują około 30 hrywien (10 zł, wg. kursu ze Lwowa 1 zł = 3 hrywny). Stawka za połączenie między tymi kartami na ukraińskie telefony stacjonarne wynosi kilkanaście groszy za minutę. Można również zaopatrzyć się w kartę sim zawierającą pakiet 128 MB transmisji danych. To wydatek 50 hrywien, czyli około 18 złotych. Sprawdzimy później jak się takie rozwiązanie spisuje.

Hotspotów brak

Rozczarował nas natomiast zupełny brak hotspotów. WiFi jest dostępne w niektórych kawiarniach i restauracjach, ale o otwartych publicznych sieciach można raczej zapomnień. Dlatego szukając noclegu we Lwowie czy innych miastach, warto sprawdzać czy hotel oferuje dostęp do internetu i na jakich warunkach. My skorzystaliśmy z uprzejmości naszych gospodarzy, którzy udostępnili swoje łącze DSL do naszych potrzeb. A z trasy łączymy się już przez modem komórkowy.

Nocleg na ukraińskiej wsi

Powoli zbliżamy się do miejscowości Umań. Droga nadal jest bardzo kiepska i tylko dobre zawieszenie samochodu ratuje nas przed odczuwaniem skutków fatalnej nawierzchni. Nocleg znajdujemy u gościnnych Ukraińców, jest to rodzina naszego pilota, w połowie drogi. Peugeot 3008 parkuje wśród kukurydzy i gęsi, okupujących podwórko. Niedaleko miejsca gdzie jesteśmy, znajduje się jeden z największych kościołów na Ukrainie. Okolica obfituje w ciekawe historie, które opowiadają nam gospodarze. Zjadamy pyszną kolację, na którą składają się ryby i ziemniaki z masłem a do tego bardzo dobre krymskie wino.

Jutro przed nami bardzo długi odcinek trasy na Krym, bo blisko 900 kilometrów. Zapowiada się więc cały dzień w samochodzie. Będą oczywiście przerwy, liczymy na coraz lokalny koloryt i zapoznanie się z lokalną kuchnią.

 

  • Sponsorem wyprawy jest firma Peugeot Polska, która udostępniła do testu samochód Peugeot 3008 I generacji oraz Peugeot 807.
  • Sponsorem komunikacji podczas wyjazdu jest sieć Plus, największy operator telefonii komórkowej w Polsce.
  • Sponsorem nawigacji jest Automapa. Nasza wyprawa jest równolegle relacjonowana przez Radio Zet.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008807Peugeotpodróże
Udostepnij10Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Peugeot 3008 – w gościnnym Lwowie

Następny

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 3: długa podróż z Humania na Krym

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 3: długa podróż z Humania na Krym

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 4: piękno Krymu południowego

Z tyłu też zapinaj pasy

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Michał - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Witia - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Roman - Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • MadMan - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • MadMan - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Też Piotr - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Adam - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.