Nowy Peugeot 3008 wkracza na rynek. Wytwarzany we wschodniej Francji w Sochaux, opiera się na dotychczasowych, wieloletnich doświadczeniach Peugeota, wnosząc jednak nowe technologie i rozwiązania.
3008 znajduje się na pograniczu kilku klas aut: SUV, MPV i hatchback. Mocne strony nowego auta, to zastosowane w nim nowe systemy, takie jak aktywna kontrola przechyłów, kontrola przyczepności, dzięki czemu w samochodzie tego segmentu udało się połączyć wiele sprzecznych dotąd rzeczy, takich jak na przykład przyjemność dynamicznej jazdy wysokim samochodem, czy dobre prowadzenie auta przyjaznego środowisku naturalnemu.
Dzięki swojemu oryginalnemu projektowi oraz ciekawej stylistyce, 3008 zadowoli klientów, którzy szukają jednocześnie nowoczesności, praktyczności oraz przyjemności z jazdy.
Stylistyka Peugeota 3008 łączy w sobie elementy charakterystyczne dla aut kompaktowych oraz terenowych, pozostając przy tym bardzo nowoczesną. Z przodu mamy formę charakterystyczną dla innych modeli firmy, a poszerzony tył ma sprawiać wrażenie, jakby auto było przyklejone do drogi. W zależności od poziomu wyposażenia, możemy wyposażyć auto w elementy charakterystyczne dla aut terenowych, takich jak dodatkowe panele i zabezpieczenia.
Miło zaskakuje wnętrze 3008, oferując luksus, szeroką możliwość adaptacji i wysoki poziom technologii wykorzystanych do jego budowy. Miejsce kierowcy bardziej przypomina kokpit samolotu, dzięki specyficznie ukształtowanej desce rozdzielczej.
Pasażerowie mogą korzystać z niezwykle komfortowej kabiny, a każdy z nich poczuje się naturalnie. Dzięki zastosowaniu szklanego dachu o powierzchni 1,6 m² mogą się oni cieszyć niezwykła jasnością i widocznością.
Wnętrze może być kształtowane na wiele sposobów. Wszystko dzięki składanym fotelom oraz wielopoziomowej podłodze. Siedzenia mogą być tak składane, że powstanie całkowicie płaska podłoga. Pozwala to na osiągnięcie przestrzeni bagażowej w wymiarze od 512 do 1604 litrów.
Aby jeszcze podwyższyć poziom bezpieczeństwa, pasażerowie mają do dyspozycji wyposażenie znane jedynie z aut wyższych segmentów:
– wyświetlacze przezierny na szybie
– alarm zbyt bliskiej odległości od poprzedzającego pojazdu
– automatyczny, elektryczny hamulec postojowy
– asystent wjazdu pod górę
– nawigację satelitarną, z dużym 7-calowym wyświetlaczem wysuwanym z deski rozdzielczej
– system Jukebox z 10-gigabajtowym twardym dyskiem, dzięki któremu będzie można przechowywać w systemie audio wiele godzin muzyki.
Peugeot 3008 może się pochwalić niespotykanym w tym segmencie rynku układem jezdnym. Zastosowano tu z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu belkę skrętną. W połączeniu z dwoma najmocniejszymi silnikami (1,6 THP oraz 2,0 HDi FAP, a także aktywną kontrolą przechyłów, całość wyznacza nowe standardy.
Kolejną innowację jest kontrola przyczepności (Grip Control). Jest to zaawansowany system kontroli trakcji, połączony ze specjalnymi oponami, który zapobiega utracie przyczepności podczas jazdy po luźnych nawierzchniach. Ma ona pięć ustawień: Standard, Śnieg, Teren, Piasek, ESP Off.
Peugeot 3008 będzie autem przyjaznym środowisku, a wszystko to dzięki dobrej aerodynamice (współczynnik CX tylko 0,296), optymalizacji wagi (zastosowanie lekkich materiałów, spawania laserowego), a także wyposażeniu auta w nowego typu opony Michelin o zmniejszonych oporach toczenia.
Wszystkie wersje zostaną wyposażone w sześciobiegowe skrzynie biegów, tak manualne, jak i automatyczne oraz zautomatyzowane. Zużycie paliwa najbardziej ekonomicznych wersji zostało zredukowane do zaledwie 4,9 l/100 km i 130 g dwutlenku węgla na kilometr.
3008 będzie wyposażony w bardzo szeroką gamę dynamicznych silników:
– 2,0HDi FAP 110 kW (150 KM) z 6-biegową skrzynią manualną lub o mocy 163KM z automatyczną skrzynią biegów
– 1,6HDi 80 kW (110 KM) z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową zautomatyzowaną MCP
– 1,6THP 110 kW (150 KM) z 6-biegową skrzynią manualną
– 1,6VTi 88 kW (120 KM) z 5-biegową skrzynią manualną
Docelowo, od 2011 roku, 3008 będzie pierwszym autem PSA z napędem hybrydowym. Silnik spalinowy będzie służył jako generator, a silnik elektryczny będzie dodatkowo napędzał tylne koła. Jazda będzie możliwa w trybie spalinowo-elektrycznym, jak również tylko elektrycznym, przy zerowej emisji spalin.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z angielskiego: Grzegorz Różycki
Wkrótce przedstawimy obszerne dossier prasowe Peugeota 3008.
Najnowsze komentarze