Aby mieć pewność, że każdy klient znajdzie coś dla siebie w procesie przechodzenia na napędy zelektryfikowane, Peugeot opracował szeroką gamę układów napędowych, w tym hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych, na tej samej platformie. Dla klientów będących na dalszym etapie przejścia na elektryfikację, Peugeot wprowadził nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in dla modeli 308, 308 SW i 408, który może osiągnąć imponujący zasięg 78 km wyłącznie na energii elektrycznej.
Najnowsza generacja układu napędowego, która została wprowadzona wraz z nowymi modelami 3008 i 5008, zapewnia zwiększoną wydajność elektryczną. Łączy nową wersję 1.6-litrowego czterocylindrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem z silnikiem elektrycznym o mocy 125 KM (92 kW), połączonym z nową siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.
W przypadku modelu 408 daje to łącznie 225 KM (165 kW) i 360 Nm momentu obrotowego. W przypadku modeli 308 i 308 SW, łączna moc wyjściowa wynosi 195 KM (144 kW) i 360 Nm momentu obrotowego. Nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in zapewnia obu modelom emisję CO2 na poziomie zaledwie 18 g/km; to nawet o 13 g/km mniej niż w przypadku poprzedniej wersji.
Peugeot 408 Plug-In Hybrid 225 może zapewnić do 77 km zasięgu elektrycznego, a modele 308 i 308 SW Plug-In Hybrid 195 są w stanie przejechać do 78 km na samym zasilaniu elektrycznym. Dzięki temu wszystkie trzy modele są dobrze przygotowane do użytku flotowego i biznesowego. Dzięki zwiększonemu zasięgowi elektrycznemu mają one niższą stawkę BiK obowiązującą na brytyjskim rynku (to podatek, uzależniony od poziomu emisji CO2, należny za używanie samochodu służbowego do celów prywatnych). Dla klientów oznacza to miesięczną oszczędność od 28 do 60 funtów w przypadku 408 oraz od 24 do 55 funtów dla 308 i 308 SW.
Nowy układ napędowy oferuje wybór trzech trybów jazdy: hybrydowy, elektryczny i sportowy. Domyślnym trybem jest hybrydowy, który automatycznie zarządza naprzemienną lub jednoczesną pracą silnika benzynowego i silnika elektrycznego. Aby zoptymalizować zużycie paliwa, ten tryb będzie priorytetowo traktował jazdę całkowicie elektryczną tak często, jak to możliwe. Tryb elektryczny umożliwia jazdę przy użyciu wyłącznie energii elektrycznej z prędkością do 130 km/h, podczas gdy w trybie sportowym energia elektryczna jest wykorzystywana do uzupełnienia silnika benzynowego w celu zapewnienia maksymalnej wydajności dla bardziej dynamicznej jazdy.
Nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in ma większą baterię 17,2 kWh o użytecznej pojemności 14,6 kWh. Ładowarka pokładowa o mocy 3,7 kW jest standardowo montowana we wszystkich modelach, umożliwiając ładowanie od 0 do 100% w ciągu 4 godzin i 20 minut, co skraca się do nieco ponad 2 godzin z opcjonalną ładowarką pokładową o mocy 7,4 kW.
Ceny i dostępność w UK
Peugeot 308 Plug-In Hybrid 195 e-DSC7 startuje w Wielkiej Brytanii z poziomu 38.110 funtów w wersji Allure i 41.320 funtów w wersji GT. Model 308 SW Plug-In Hybrid 195 e-DSC7 jest dostępny za dodatkowe 1.200 funtów, przy czym cena Allure wynosi 39.310 funtów, a cena GT 42.520 funtów. Zamówienia można będzie składać od 27. lutego, a pierwsze dostawy do klientów spodziewane są wiosną.
Z kolei nowy Peugeot 408 Plug-In Hybrid 225 e-DSC7 startuje z poziomu 41.500 funtów w wersji Allure, i od 44.820 funtów za wersję GT. Zamówienia będą przyjmowane w marcu, a pierwsze dostawy spodziewane są również wiosną.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze