Po trwającym kilka miesięcy procesie przetargowym i dogłębnej analizie ofert, Volkswagen ogłosił dzisiaj, że wybrał Peugeot 308 na samochód służbowy dla swoich pracowników w całej grupie VW. Oznacza to, że nowoczesny, komfortowy i niezawodny Peugeot znajdzie zastosowanie w działach handlowych, logistyki i wsparcia grupy Volkswagena na całym świecie. To doskonała wiadomość dla pracowników tych firm.
Martin Sommerkorn, prezes Volkswagena, przyznał, że firma nie miała wyjścia. Ciągle poszukujemy oszczędności i metod optymalizacji finansowej. Praca menadżera to jednak głównie praca z arkuszem kalkulacyjnym. Niektórym może to się wydawać nudne. Ale stawiamy też na ekologię. Nowy Peugeot 308 okazał się dobrym samochodem a silniki HDi są trwałe i bardzo oszczędne. Komisja przetargowa przyznała też największą ilość punktów za komfort jazdy i wyciszenie wnętrza. Nie mieliśmy wyjścia – to idealny samochód dla firmy. Pierwsza auta trafiły do odbiorców w połowie marca. 1 kwietnia rozpoczęła się dostawa drugiej partii, przeznaczonej dla menadżerów średniego szczebla. Wyposażone są w silnik 1.6 THP o mocy 155 KM.
Wybór grupy Volkswagen nie zaskakuje. Portal Francuskie.pl informował wielokrotnie o nieprawdziwych informacjach, publikowanych w niektórych mediach, na temat niemieckich samochodów. Trafność wyboru potwierdza sam dyrektor marketingu i PR marki Volkswagen w spółce Volkswagen Group Polska, Marek Wiątek: Trudna decyzja w kryzysowych czasach. Musimy oszczędzać a jednocześnie dbać o naszych pracowników. Volkswagen był za drogi w zakupie, poza tym pracownicy boją się tych aut. Są zbyt często kradzione, podobnie jak Seat. W końcu to najczęściej kradzione samochody w Polsce. Skody nie mogliśmy wybrać, bo wszyscy śmieją się z tej marki. Po wyborze nowego Peugeot 308 na samochód służbowy dla naszej grupy, przeprowadziliśmy badania, które wykazały wzrost zadowolenia wśród pracowników. Dzisiaj na drodze do naszej fabryki łatwiej dostrzec Peugeota niż Volkswagena. Spadła też ilość zwolnień lekarskich..
To ostatnie zjawisko na zlecenie koncernu PSA badał doktor Hans Schultz z DKD Deutsche Klinik für Diagnostik w Wiesbaden. Do tej pory pracownicy koncernu VW często szukali porad lekarskich, związanych z bolącym kręgosłupem. Przyczyną tego stanu rzeczy były twarde i niezbyt wygodne siedzenia w ich starych służbowych samochodach, głównie Golfach i Polo – mówi doktor Schultz – Co ciekawe, po zmianie aut na Peugeot 308, który posiada jednak dużo bardziej wygodne siedzenia, liczba zwolnień lekarskich, przepisywanych pracownikom z grupy VW z powodu bólu pleców, znacząco spadła. Niezadowoleni mogą być tylko właściciele licznych klinik spa, gdzie leczy się tego problemy – dodaje ze śmiechem dr. Schultz.
Ale pomijając aspekty zdrowotne, nowy samochód służbowy zwyczajnie podoba się pracownikom Volkswagena. Peugeot, wychodząc im naprzeciw, zaproponował specjalną promocję pracowniczą. Każdy z pracowników grupy VW, kto zgłosi się do salonu w dowolnym europejskim kraju i zamówi Peugeot 308, otrzyma specjalną pracowniczą zniżkę i pakiet wyposażenia Komfort Plus oraz kredyt 4×25. – mówi dyrektor komunikacji marki Peugeot w Polsce, Tomasz Mucha. Chcieliśmy ułatwić zakup samochodu. Wystarczy okazać identyfikator pracowniczy z logiem VW, Seata lub Skody i drugi dokument tożsamości. W pierwszych tygodniach działania tej promocji przed naszym salonem w Poznaniu ustawiały się kolejki – dodaje z uśmiechem Tomasz Mucha.
I rzeczywiście, na parkingu przed zakładami VW w Wielkopolsce trudno dostrzec inny samochód niż Peugeot. Piotr Zbyś z zakładowej Solidarności,zrzeszającej blisko 63 proc. pracowników Volkswagena, przyznaje, że pomysł Peugeot to strzał w dziesiątkę. Walczymy o prawa pracowników, w tym prawo do godnej pracy i płacy. Możliwość zakupu Peugeot 308 w specjalnej cenie z doskonałym, komfortowym wyposażeniem, to strzał w dziesiątkę – ocenia. Całe biuro zarządu jeździ teraz nowymi, komfortowymi samochodami. Auto jest bardzo ciche, oszczędne a fotele wyjątkowo wygodne – ocenia. Jaki samochód najczęściej wybierają pracownicy? Osoby z linii produkcyjnych chętnie kupują benzynowe 1.2 lub 1.6. Menadżerowie wolą raczej samochody z jednostkami wysokoprężnymi.
Peugeot 308 w nowej odsłonie od blisko miesiąca jeździ we flocie Volkswagena. Na razie są to 2 tysiące pojazdów, ale firma zapowiada zakup kolejnych. To niekwestionowana miara sukcesu nowego modelu marki z lwem. Jeszcze więcej innowacyjnych rozwiązań technologicznych, nowoczesna stylistyka i lepsza dynamika dzięki lżejszemu nadwoziu przekonują klientów.Ogromną zaletą auta jest wyjątkowo niskie zużycie paliwa oraz najniższa emisja CO2 w segmencie.
Najnowsze komentarze