Przed nami najnowszy rozdział w historii Peugeota 308. Samochód po face liftingu został zaprezentowany w pełnej okazałości. Wreszcie możemy zobaczyć tylną część samochodu, a producent zdradza szczegóły zmian dla swojego bestsellera.
Od momentu wprowadzenia Peugeota 308 na rynek, wyprodukowano aż 760 tys. egzemplarzy pojazdu. Nadszedł czas na odświeżenie bestsellera. Samochód zachował swój klasyczny i stylowy design, aczkolwiek stał się jeszcze bardziej nowoczesny i elegancki. Dzięki skróconemu przedniemu i tylnemu zwisowi, 308 zachował też swoją wzorową zwrotność.
Logo z lwem zostało przeniesione na centralną część grilla, a samochód zdobi dodatkowo nowy wzór reflektorów. W pierwszych trzech poziomach wyposażenia będą to reflektory o eliptycznym odbłyśniku, natomiast w wariantach GT oraz GTi – oświetlenie typu full LED.
Samochód ma dwa rodzaje zmienionych zderzaków: jeden dla wersji Access, Active i Allure a drugi dla GT oraz GTi. W dolnej części, model zwraca uwagę powiększonymi w stosunku do poprzednika wlotami powietrza, w których zlokalizowane są światła przeciwmgielne.
Nowy Peugeot 308 został wzbogacony o funkcję Mirror Screen, a pokładowe systemy telematyczne otrzymały nowy pojemnościowy ekran i system nawigacji 3D z dostępem do internetu.
Nowy Peugeot 308 został wyposażony w 100 proc. systemów wspomagania prowadzenia, zaprezentowanych w nowych SUV-ach marki: 3008 i 5008. Samochód będzie dostępny na rynku z 8-stopniową skrzynią biegów. Kolejną nowością jest wysokoprężna jednostka BlueHDi 130 S&S. Silnik pozwala marce przygotować się nadchodzące normy Euro 6.c. Będzie ona wymagała zastosowania nowych systemów oczyszczania spalin w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.
Wprowadzenie do oferty nowych jednostek Euro 6.c wymusiło modyfikację pokrywy wlewu paliwa. Dotychczasową okrągłą pokrywę zastąpiła pokrywa prostokątna, aby móc pomieścić otwór wlewowy płynu AdBlue.
Dla poziomu wyposażenia Allure, nowy Peugeot 308 zyskuje trzy nowe warianty felg aluminiowych:
- w standardzie: 16-calowe felgi „ZYRCON”. Mają wyjątkowo niski współczynnik Cx. Przyczynia się to do zwiększenia efektywności energetycznej samochodu, a w konsekwencji do obniżenia zużycia paliwa;
- w opcji: nowe, dwukolorowe, diamentowane, 16-calowe felgi „JADE”;
- również w opcji: nowe, dwukolorowe, diamentowane, 18-calowe felgi „SAPHIR BLACK”.
Tył samochodu zdobi charakterystyczny układ świateł z motywem trzech pazurów, który znamy z innych modeli Peugeota. W wersji hatchback wnętrza reflektorów są przyciemnione dla wzmocnienia efektu dynamicznego wyglądu samochodu.
W dniu wprowadzenia nowego Peugeota 308 do sprzedaży, dostępnych będzie dziesięć kolorów nadwozia, w tym nowy kolor Złoty Pyrite, wchodzący na miejsce Szarego Aluminium. Kultowa wersja GTi będzie dostępna w unikatowej, nowej dwubarwnej edycji Coupe Franche, łączącej Niebieski Magnetic z Czarnym Perla Nera.
Najnowsze komentarze