Peugeot 308 GTi w październiku powróci na linie montażowe. Producent spod znaku lwa wprowadził do modelu kilka zmian. Samochód jest słabszy i otrzymał dodatkowe kilogramy.
W maju tego roku Peugeot musiał tymczasowo wstrzymać produkcję modelu 308 GTi ze względu na przygotowanie pojazdu do procedury homologacyjnej WLTP, która zaczęła obowiązywać od 1. września br. Zgodnie z przepisami wszystkie samochody, które trafiają na rynek europejski muszą przejść nowe testy, które lepiej odzwierciedlają realne warunki jazdy. W październiku francuski hot-hatch po modyfikacjach ponownie trafił na linie montażowe.
Co się zmieniło?
W samochodzie zastosowano filtr cząstek stałych, który pozwoli na spełnienie norm emisji Euro 6.d TEMP, ale to nie wszystko. Jednostka napędowa została pozbawiona kilku cennych KM. Po modyfikacji jednostka 1.6 PureTech generuje 263 KM zamiast wcześniejszych 270, za to moment obrotowy wzrósł z 330 do 340 Nm. Jak zmieniły się osiągi? Według strony largus.fr, która dotarła do informacji o pojeździe, pozostały takie same. 308 GTi wciąż będzie w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund.
308 GTi przybrał 110 kg na wadze. Jego masa wynosić będzie teraz 1.315 kg. Ponadto w samochodzie wzrosło średnie spalanie. Zamiast 6 litrów, na każde 100 km francuski model będzie potrzebował według danych katalogowych 6,5 litra paliwa. Zwiększy się również emisja CO2 ze 139 do 148 g/km. Pierwsze informacje mówią również o wyższej cenie samochodu i nowej, biało-czarnej wersji kolorystycznej nadwozia.
Źródło: largus.fr
Najnowsze komentarze