Od pewnego czasu w internecie pojawiają się informacje o zakończeniu produkcji Peugeot 308 GTi. Peugeot Polska wyjaśnia: produkcja zostanie wstrzymana tylko tymczasowo, aby dostosować model do nowych przepisów dotyczących emisji spalin.
Podążając za francuskimi mediami, pisaliśmy ostatnio, że dni Peugeot 308 GTi są policzone, okazuje się jednak, że marka spod znaku lwa tak szybko z pojazdu nie zrezygnuje. Produkcja hot-hatcha zostanie tylko czasowo wstrzymana ze względu na homologacje związaną z nowymi przepisami dotyczącymi emisji spalin.
Z powodu obowiązujących od 1 września 2018 roku przepisów, oferty silnikowe wielu producentów zostały zmienione, także sportowej części gamy, w tym m.in. modelu Peugeot 308 GTi. Aby spełnić normy emisji Euro 6c, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 litra został wyposażony w filtr cząstek stałych. Jednostka straciła 7 KM mocy, obecnie generuje 263 KM i zyskała 10 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h pozostało bez zmian i wciąż wynosi 6 sekund.
1 września 2019 roku nastąpi kolejna zmiana w przepisach i Peugeot 308 GTi ponownie przejdzie zmiany, ale model nie zniknie z oferty. Dorota Kozłowska, PR Manager Peugeot Polska wyjaśnia: „Produkcja 308 GTi zostanie jedynie czasowo wstrzymana na dwa miesiące (w lipcu i sierpniu 2019 roku). Okres ten jest potrzebny na przejście z wersji silnika PureTech 263 Euro 6.d-temp na wersję PureTech 263 Euro 6.d-temp-EVAP. Nowe przepisy, które uwzględniają parowanie paliwa w zbiorniku i układzie paliwowym, będą obowiązywać od 1 września 2019 roku. Wiąże się to z koniecznością ponownej homologacji pojazdów”.
Aktualna generacja Peugeota 308 GTi jest obecna na rynku 6 lat i wygląda na to, że wkrótce doczekamy się kolejnej odsłony modelu. Możemy tylko przypuszczać, co trafi pod maskę modelu, aczkolwiek istnieje duże prawdopodobieństwo, że samochód będzie hybrydą.
Najnowsze komentarze