Sportowe prowadzenie zgodne z wymogami czasów
308 GTi ma sportową naturę zgodną z trendami XXI wieku:
– napęd pozwalający na wykorzystanie pełni doznań w każdej sytuacji, oferujący wiele możliwości w zależności od oczekiwań kierowcy;
– poszanowanie dla środowiska naturalnego poprzez połączenie wysokiej mocy z niewielkią konsumpcją paliwa i niską emisją dwutlenku węgla.
Silnik 1.6 THP 147 kW (200 KM) – maksymalizacja wydajności
308 GTi napędza nowy silnik z gamy 1.6 THP zastosowany także w stylowym coupe RCZ. To kluczowy element Peugeota 308 GTI zadowalający się średnio 6,9 litra benzyny na 100 km oraz średnią emisją 159 g CO2/km.
Motor wykorzystujący nowatorskie połączenie zaawansowanych technologii – THP (podwójna turbosprężarka i bezpośredni wtrysk paliwa) oraz VTi (zmienne wzniosy zaworów wraz z ich synchronizacją) – połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów dostarcza wysokiego poziomu radości z jazdy.
Moc maksymalna 200 KM (147 kW) dostępna jest w zakresie 5.500-6.800 obr./min. Szczytowy moment obrotowy wynosi 275 Nm i oferowany jest w zakresie 1.700-4.500 obr./min. Wszystko to przy ograniczonym zapotrzebowaniu na benzynę i niewysokiej emisji dwutlenku węgla.
Dźwięk silnika, podobnie, jak w RCZ, wyróżnia się szczególnie dzięki specjalnym opracowaniom akustycznym.
KG
Najnowsze komentarze