• Najnowsze

Peugeot 308 II 1.6 HDi to dobry wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2020

2020-05-12
Peugeot e-208

Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie

2021-02-24

Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!

2021-02-24
Citroen e-Berlingo

Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny

2021-02-24
Renault Kadjar

Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii

2021-02-24
CItroen C5

Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach

2021-02-24

Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!

2021-02-24
Citroen 2CV

Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku

2021-02-24
Renault 5

Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”

2021-02-24

Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg

2021-02-24

Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!

2021-02-24
środa, 24 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Peugeot 308 II 1.6 HDi to dobry wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-05-12
w Przeglad Prasy
Czas czytania7min
56 3
0
55
UDOSTĘPNIEŃ
169
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Chcesz poczytać o Oplach? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2021

Peugeot 2008 pokonał Audi Q2. I to nie ceną! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2021

W ubiegłym tygodniu nie zamieściliśmy stronniczego przeglądu „Auto Świata”, bo po raz kolejny w tym roku ukazał się on jako numer podwójny. To znaczy, że jeszcze się nie zdezaktualizował. Ów przegląd Was jednak raczej nie minie, dziś jednak zapraszamy Was do drugiego z tygodników. MOTOR na okładce pokazał Peugeota 308 drugiej generacji i ocenia w tym tygodniu, czy wersja z silnikiem 1.6 HDi, to dobry wybór na rynku wtórnym.

 

MOTOR nr 20 (3490) z 11.V.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Aixam, Chatenet, Citroën, Ligier, Microcar, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Crossline, CH26, Berlingo, C1, C4, IXO, M8, 107, 208, 308, 407, Partner, Kangoo, Laguna, Master, Megane, Scenic, Trafic, Twizy, Zoe, Sandero, Mokka X

 

Pierwsza wzmianka o samochodzie pozostającym w kręgu naszych zainteresowań pojawia się na stronie 8. To notatka o nowym Oplu Mokka X.

Z kolei na stronach 8-9 MOTOR podsumowuje rynek aut elektrycznych. Największym na świecie ich dostawcą jest Tesla, a kolejne dwa miejsca należą do koncernów chińskich. Na czwartej pozycji – Nissan, a na piątej BMW. Naprawdę niemieckie koncern sprzedał już niemal 400.000 elektrycznych aut? I wyprzedził Renault? O którym nawet się w artykule nie zająknięto… No nie, zająknięto się wspominając Zoe, dziewiąty najpopularniejszy na świecie samochód w grupie aut elektrycznych u hybrydowych.

W dziale Przyszłe premiery (strona 10.) wspomniano Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308, Renault Kangoo oraz Opla Mokkę X. Pojawiła się nawet fotka kompletnie zamaskowanej nowej C4-ki.

Na stronie 11. MOTOR zamieścił skrócony cennik aktualnej wersji Opla Grandlanda X.

O planowanych zmianach w gamie Fiata MOTOR pisze na stronach 12-13. Wspomniano tam, iż nowy Fiat 500M, następca Punto, prawdopodobnie będzie bazował na platformie Peugeota 208, o ile fuzja PSA i FCA dojdzie do skutku. A pewnie dojdzie.

DOSTAWCZAKI – CO SIĘ PSUJE?

Zdecydowana większość artykułów w popularnych tygodnikach dotyczy aut osobowych. MOTOR w tym tygodniu poszukał słabych punktów w samochodach dostawczych. Znajdziecie ten materiał na stronach 30-31. W przypadku Citroëna Berlingo oraz bliźniaczego doń Peugeota Partnera zwrócono uwagę na belkę zawieszenia tylnego, potencjalną korozję i wyeksploatowanie najstarszych egzemplarzy (a to innych modeli nie dotyczy?),  oraz problemy z instalacją elektryczną. Jeśli chodzi o Renault Kangoo, to źródłem kłopotów może być dość kosztowna pompa common rail. Pojawiają się też problemy z korozją, belką tylnego zawieszenia, instalacją elektryczną i znowu wyeksploatowanymi najstarszymi egzemplarzami. Zadziwiające, że tego wyeksploatowania nie znajdziecie w opisach dostawczych Volkswagenów, choć mają one często kiepskie materiały wykończeniowe, które po paru latach bywają tak złachane, że szok!

Renault Trafic i Renault Master, to bardzo popularne lekkie samochody użytkowe. Jednak także w nich mogą się pojawić problemy. No bo gdzie nie mogą? ;-) W przypadku Trafic’a mogą one dotyczyć wtryskiwaczy w jednostkach 2.0 dCi, a także synchronizatorów skrzyni biegów oraz instalacji elektrycznej. W większym Masterze w dieslach 2.2 i 2.5 zużywa się rozrząd, a auta sprzed 2003 roku mogą cierpieć z powodu korozji.

UŻYWANE FRANCUSKIE OSOBÓWKI

W dziale Używane na stronie 34. znalazły się dwa teksty mogące nas zainteresować. Pierwszy jest krótki i dotyczy „gazowania” silnika 2.0T w Lagunie i Scenic’u. Jeden z czytelników zarzucił tygodnikowi MOTOR, że napisano, iż ta jednostka w Lagunie toleruje zasilanie LPG, a w Scenic’u go lubi.

Obok, w większym materiale, oceniono Peugeota 407. MOTOR twierdzi, że to auto ma sporo wad, ale nie na tyle poważnych, by go odrzucać. Z tabelki wynika, że na ocenę poniżej średniej zasługują pojemność bagażnika, koszty serwisu oraz awaryjność. Przeciętnie wypadły przestronność wnętrza, osiągi i zużycie paliwa. Notę powyżej średniej przyznano za jakość materiałów, komfort jazdy, wyciszenie, wygląd, styl, ceny części oraz dostępność serwisu. Za bardzo dobre uznano wyposażenie, ceny zakupu oraz dostępność części. Ogólnie to dobry samochód w bardzo dobrej cenie.

AUTA NIE DO ZDARCIA

Czy wśród samochodów z francuskim rodowodem znajdą się samochody tak solidne, by uznać je za „nie do zdarcia”? MOTOR wskazał (strony 36-39) na pierwszą generację Dacii Sandero, Peugeota 107 (bliźniaka Citroëna C1) oraz drugą generację Renault Megane.

UŻYWANY PEUGEOT 308 SW HDi

Druga generacja Peugeota 308 według obietnic producenta miała się okazać bardzo trwała. Co z tych zapowiedzi wyszło? MOTOR opisuje taki samochód w wersji kombi napędzany 1.6-litrowym silnikiem wysokoprężnym na stronach 40-43. Auto jest przestronne, choć stwierdzono, że dorośli ludzie siedzący z tyłu nie będą zbyt zadowoleni. Dlaczego? Mało miejsca na stopy i zbyt pionowo ustawione oparcie kanapy. Jako auto rodzinne 308-ka SW jest zaś wręcz idealna.

Warto poszukać bogatszych wersji, bo były lepiej wyposażone i wykończone. MOTOR skrytykował też precyzję mechanizmu wybieraka skrzyni biegów. Poza tym – w zasadzie same zalety. Ocena wnętrza i jakości wykonania, to 4/5. Podobnie wypadł silnik, dynamika i zużycie paliwa. Takie same noty pojawiły się w ocenie sytuacji rynkowej i utraty wartości, ocenie trwałości podzespołów oraz rozwiązań zastosowanych w tym samochodzie. Notę 5/5 308-ka uzyskała za ocenę mechanika po przeglądzie w serwisie! Ostateczna ocena, to 4/5 i trudno się z tym nie zgodzić. To bardzo interesująca propozycja na rynku wtórnym! Na pierwotnym też.

COŚ MALUTKIEGO? PROSZĘ BARDZO!

Francuzi są specjalistami od aut miejskich, ale i w jeszcze mniejszym rozmiarze mają wiele do powiedzenia. Na stronach 44-45 MOTOR pokazał nie tylko elektryczne Twizy, ale też Ligiera IXO, Microcara M8, Aixama Crossline i Chateneta CH26. Wiele z tych aut na rynku pierwotnym kosztuje dość dużo pieniędzy, ale na wtórnym można je kupić dość tanio. Dużą zaletą jest fakt, iż do jeżdżenia nimi nie jest potrzebne prawo jazdy. Stąd spora popularność w Polsce wśród osób, które uprawnienia straciły, a poruszają się głównie po mieście. Do tego są ekonomiczne, a żeby je zaparkować, potrzeba niewiele miejsca.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. W dodatku o kilka stron cieńszym, niż zwykle.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 107208308407AixamBerlingoC1C4CH26ChatenetCitroenCrosslineDaciaIXOKangooLagunaLigierM8MasterMeganeMicrocarMokka XMOTORopelPartnerPeugeotPSARenaultSanderoScenicTrafictwizyzoe
Udostepnij24Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Ile będzie kosztował nowy Citroen C4 r.m. 2021?

Następny

Citroen Traction Avant z 1939 roku uratowany. 35 lat renowacji!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Citroen Traction Avant z 1939 roku uratowany. 35 lat renowacji!

Citroen Traction Avant z 1939 roku uratowany. 35 lat renowacji!

Zatrzymanie prawa jazdy za prędkość – czy będą zmiany w przepisach?

DS Automobiles

Nowy DS 7 Crossback plus zwiedzanie fabryki w gratisie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Marek o Czy koncern PSA ma problemy z dostępnością części zamiennych w Polsce?
    • Sławomir o Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Aq o Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • tomek o Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?
    • Piotr001 o Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Piotr001 o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie
    • Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii
    • Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!
    • Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku
    • Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg
    • Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.