Peugeot rozpoczął już montaż III generacji 308, ale wciąż realizuje zamówienia na poprzednika, który powstaje w fabryce w Sochaux we Francji. Ze względu na niedobór półprzewodników, który dotyka branżę motoryzacyjną, francuska marka musiała czasowo wstrzymać produkcję i wycofać z oferty i-Cockpit 3D.
Produkcja Peugeot 308 II generacji miała trwać do końca maja, ale od początku kwietnia została wstrzymana ze względu na globalny problem z dostawą półprzewodników, które są niezbędne do produkcji cyfrowych interfejsów. Kryzys dotknął nie tylko nowego kompaktu Peugeota, ale również innych modeli PSA. Od 19 do 26 kwietnia wstrzymano również montaż w zakładzie w Rennes, gdzie powstają Peugeot 5008 oraz Citroën C5 Aircross.
Peugeot próbuje poradzić sobie z problemem wprowadzając zmiany do wyposażenia. Cyfrowy i-Cockpit z efektem 3D, który dołączył do katalogu 308 w ubiegłym roku, został wycofany. Pojazd będzie oferowany wyłącznie z klasycznymi zegarami analogowymi a klienci otrzymają rekompensatę w wysokości 400 euro (we Francji). W ten sposób, Peugeot zarezerwował potrzebne elementy dla najnowszych i najbardziej popularnych samochodów a nie dla pojazdu, który schodzi ze sceny motoryzacyjnej. 308 jest na razie jedynym modelem, w którym wprowadzono zmiany.
Problem z realizacją zamówień na cyfrowe zegary ma również Renault. Modele takie jak Megane, czy najnowsza Arkana powinny otrzymać w wyższych poziomach wyposażenia 10,25-calowe wskaźniki, ale z realizacją zamówienia może być kłopot. Jeden z naszych czytelników napisał do nas, że po zamówieniu Megane z 10,25-calowym kokpitem zaproponowano mu zmianę wyposażenia na zegary 7-calowe i rabat 600 zł. Jeśli chodzi o Arkanę aktualnie również dostępny jest wyłącznie mniejszy kokpit. Renault informuje, że „w Arkanie niektóre elementy wyposażenia jak kamera 360, wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25” oraz szklany dach otwierany nad przednimi siedzeniami, będą dostępne do zamówienia do produkcji w drugiej połowie roku”.
Najnowsze komentarze