Peugeot 308 – już 1,5 mln egzemplarzy na świecie, kiedy nowa generacja?

26 2 619

W oczekiwaniu na nową generację 308, Peugeot pochwalił się dokonaniami aktualnej wersji modelu. Na świecie sprzedano już 1,5 mln egzemplarzy kompaktowego Peugeota. Pojazd osiągnął ważny kamień milowy także we Włoszech, gdzie wykupiono 100 tys. sztuk 308.

Peugeot w swojej aktualnej ofercie ma aż trzy modele, które dumnie noszą tytuł Car of The Year. Jest to Peugeot 208, 3008 oraz 308. Kompaktowy model został bardzo dobrze przyjęty przez dziennikarzy i klientów na rynku europejskim. Po świecie jeździ już 1,5 mln egzemplarzy modelu zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Powody do dumy ma również włoski oddział marki, który sprzedał ponad 100.000 sztuk 308.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Peugeot 308 był pierwszym modelem spod znaku lwa, który nie zmienił numeracji podczas zmiany generacji. Druga odsłona modelu zadebiutowała w roku 2013 a cztery lata później pojazd przeszedł face lifting. 7 lat na rynku to wystarczająco długo, by aktualny model ustąpił miejsca nowości.

Trzecie wcielenie zadebiutuje najprawdopodobniej jeszcze w tym roku i trafi do salonów w roku 2021. Pojazd powstanie na zmodyfikowanej platformie EMP2 i oprócz silników benzynowych i diesli Grupy PSA będzie korzystał z napędu hybrydowego. Nowy 308 wzorem swoich braci w gamie straci swój potulny charakter. Model stanie się bardziej drapieżny, dzięki efektownym reflektorom. W modelu 308 marka zaprezentuje także nowe logo, które będzie przypominało symbol wykorzystany w koncepcyjnym Peugeot e-Legend.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
22 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
RrrRrrGośćKnuTomasz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kamil
Gość
Kamil

A teraz ciekawostka z serii, kup francuza i zacznij wydawać. Czas Lwów i choinek juz minął (jak dla mnie i nigdy wiecej szrotow na podworku)
Pozdro dla wszystkich próbujących naprawic swój francuski syf. Dla pocieszenia ja juz swoj wyrzuciłem na smieci i po problemie.

Piotr
Gość
Piotr

To jeśli można wiedzieć co teraz parkuje w garażu.

Ola
Gość
Ola

A ja wyrzuciłam na śmietnik swój niemiecki syf VW i więcej tego złomu ni kupię.

Adam
Gość
Adam

Znasz się na tym o czym napisałaś? Jeżdżę Peugeotem od 10 lat!. Wczesniej. Citroenem.. Wczesniej VW, Merc, Wołga, Trabant, Fiat itp. Miałem w życiu ponad 100 rożnej maści aut. Moja małżonka także, tak jak i syn. Córka od lat jeździ citroenem c-3. Powiem ci tak Kamilu: Pierdol się ze swą oceną. Ile masz lat? Jakie masz doświadczenie z autami z Fra.? Jak kupiłeś stare zwłoki z przebiegiem, że ho, ho, ho. I jeszcze twój ojciec płakał jak Turek w Niemczech zrobił go w ch. Cholernie mnie denerwują takie dupki, które wpisują durne oceny – by zaistnieć. Durnie kupują auta z… Czytaj więcej »

Kamila brat
Gość
Kamila brat

60 lat a ciągle mało wiesz… żenujący wpis i do tego wulgarny.

Daro
Gość
Daro

Tylko niemiecka, japońska i koreańska motoryzacja.

Zonk
Gość
Zonk

Gdzie jest moderator?! Jak go tutaj sprowadzić?
Spróbujmy: skoda dobra
francuskie złe
„redaktor” gupi
„redaktor” kłamie
1.2 pure tech to kupa
dacia duster ma trzeszczące plastiki
dacia lpg ma dotrysk benzyny
w dacii trzeba dopłacić za klimę w każdej wersji
1.6 to nie klasa wyższa, FWD w limuzynie to porażka
skoda>dacia
zmyślone newsy, że skoda ma być jak dacia
skoda ma więcej modeli hybrydowych niż wszystkie marki francuskie razem wzięte
uff, może przyjdzie i posprząta kupę chama adama

Gość
Gość
Gość

Adam, gościu jesteś normalny, chyba nie.

Daro
Gość
Daro

Jestem mechanikiem i smieje sie z ludzi którzy kupują francuskie auta… Kto chodź trochę się zna na motoryzacji nie kupi tg badziewia

Knu
Gość
Knu

Nigdy nie zrozumiem sugerowania się opiniami mechaników nt. awaryjności aut. Jaki interes ma mechanik w polecaniu/odradzaniu konkretnych marek jeśli on żyje z awaryjności samochodów? To tak jak pytać grabarza jakie jedzenie jest najzdrowsze.

Daro
Gość
Daro

Knu uczciwy mechanik?

Knu
Gość
Knu

OK, rozumiem, że Ty jesteś tak uczciwy, że aż postanowiłeś wchodzić na różne portale i przestrzegać ludzi przed pomyłkami. No bo w sumie dlaczego nie ;)

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Jeśli tak się Pan zna na mechanice, jak na ortografii, to niedługo z głodu Pan padnie.

arek
Gość
arek

wszystko z główką w porządku?

Knu
Gość
Knu

Nie karmcie trolla. Nie widzicie, że ten wpis nie ma żadnej wartości merytorycznej?

Rrr
Gość
Rrr

Gdyby było tak źle jak piszesz psa nie sprzedało by 1,5 mln egzemplarzy.

Roman
Gość
Roman

Rzeczywiście konieczna jest jak najszybsza zmiana generacyjna modelu 308. W porównaniu do roku 2018 sprzedaż w 2019 r. modelu 308 spadła o 21,6%. Jeśli nowa generacja 308 trafi do sprzedaży dopiero w 2021 r to oznaczać będzie jeszcze gorsze wyniki sprzedaży dotychczasowego modelu w 2020 r i chcąc ograniczyć nieuchronne w takim razie straty to chyba jedyna rzecz to ograniczenie produkcji i jednoczesne zaoferowanie znacznych rabatów przy sprzedaży schodzącej już wersji 308 aby sprzedać to co zostanie wyprodukowane, a nie zostać z niesprzedanymi samochodami gdy już pojawi się w sprzedaży nowa generacja 308. Można mieć tylko nadzieję, że kierownictwo PSA… Czytaj więcej »

Daro
Gość
Daro

Peugeot 308 będzie w pełni kompaktem… Citroen c4 znowu segment B

Roman
Gość
Roman

Kol. Daro! W segmencie B Citroen ma model C3. Sugeruję spojrzeć na wymiary samochodów w poszczególnych segmentach, a nie polegać tylko na swoistej własnej imaginacji

Daro
Gość
Daro

Wystarczy że będzie na płycie podłogowej na której powstaje corsa i 208… Czyli segment B. 308 na EMP2 czyli segment C i D. Z malucha kompakta nie wyczarujesz…

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Pan jest zwyczajnym trollem, ale tym razem nie wytnę Pańskiego wpisu, bo pięknie obnaża on Pana niewiedzę. Żyjemy w czasach platform modułowych, co oznacza, że nawet rozstaw osi aut zbudowanych na tej samej platformie może być różny. A to znaczy, że na jednej płycie można zbudować auta dwóch sąsiadujących ze sobą segmentów i to się dość często dzieje.

Daro
Gość
Daro

Roman teraz będzie c3, c3 aircross i c4.

Tomasz
Gość
Tomasz

Serio aż tyle egzemplarzy sprzedanych na świecie? Ja tam mam wrażenie że obecna 308 to totalny niewypał, który nie podoba się ludziom w ogóle… najlepiej widać to na drogach bo tego samochodu praktycznie brak na ulicach…

Rrr
Gość
Rrr

Najwięcej widać wersji pierwszej która była produkowana chyba do 2015, jak się trochę zestarzeje 2 i będzie bardziej przystępna cenowo to będzie jej więcej na ulicach, zwłaszcza, że większość to auta z importu. Tak samo było z 307.

arek
Gość
arek

To zadne osiagniecie. 307 wyprodukowano w liczbie ponad 4 mln sztuk. Auto osiągnęło więc bardzo umiarkowany sukces.

Rrr
Gość
Rrr

Arek w pewnym sensie masz rację ale rozejrzyj się ile w tym czasie modeli danego segmentu miał każdy z producentów a ile jest ich teraz. Według mnie jest większy wybór aut w danym segmencie co rozbija się na mniejszą sprzedaż danego modelu na rzecz np. crossoverów i innych temu podobnych.