An electrifying 2025 ahead for Nissan: return of Micra as an EV. Third generation LEAF to launch. And updated e-POWER for Qashqai.
Wiadomości

Wyniki Nissana wpłyną negatywnie na Renault. Chodzi o kwotę 2,2 mld euro

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
dacia sandero 2025 ego g lpg 4 Wiadomości
Wiadomości

Dacia liderem rynku LPG. Polska nadal europejską stolicą autogazu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
ds 7 Wiadomości
Wiadomości

SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
free2move Wiadomości
Wiadomości

Free2move rośnie w siłę: 99% wzrostu rocznego i ambicje kształtowania przyszłości mobilności

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
dacia bigster 1 2 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster czeka w polskich salonach. Umów się na jazdę próbną on-line

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Wiadomości

Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM – ekspert od dalekich niedrogich podróży

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-05-26
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
873
A A
11
Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDi

Czasem chciałoby się spakować plecak lub walizkę, wsiąść w samochód i jechać jak najdalej przed siebie. No właśnie, tylko w jaki samochód? Do naszych testów redakcyjnych trafił Peugeot 308 SW, który do tego celu nadaje się doskonale. Jest przestronny, wygodny, a jego apetyt na paliwo nie przyprawia o zawrót głowy. Testujemy wersję 1.6. BlueHDi o mocy 120 KM.

Peugeot już wkrótce zamierza dołączyć do oferty odświeżony model 308, ale zanim będziemy mieli okazję usiąść za kierownicą nowej wersji pojazdu, do testów otrzymaliśmy starą (no może nie aż tak bardzo ;-) ), dobrą 308-kę w wersji kombi. Trzeba przyznać, że pomimo zbliżającego się face liftingu, samochód wciąż wygląda młodo. Stylistyka 308 SW jest stonowana, elegancka i na modelu przyjemnie jest zawiesić oko. Nawet barwa nadwozia, która nie należy do moich ulubionych, w tym samochodzie mi nie przeszkadza.

IMG 0025 Wiadomości

We wnętrzu Peugeota panuje minimalizm – nie ma tutaj nieskończonej ilości przycisków czy gadżetów, ale przecież to nie one są potrzebne, by w samochodzie czuć się komfortowo. 308 SW jest urządzony prosto, ale z zachowaniem szyku i dobrego smaku. Materiały są znakomitej jakości i nic nam tutaj ani nie odstaje, ani nie przeszkadza. Dobre wrażenie robi również szara materiałowa tapicerka z falistym wzorem w centralnej części foteli. Można odnieść wrażenie, że w 308 wszystko znajduje się na swoim miejscu i dokładnie tam, gdzie spodziewa się tego kierowca. Wyjątkiem jest tylko obsługa klimatyzacji, sterowana za pomocą dotykowego ekranu. Jest to zwyczajnie niewygodne.

20170419 123948 WiadomościWe wnętrzu zastosowano atrakcyjny zabieg stylistyczny, który zresztą bardzo często jest wykorzystywany przez projektantów. Przestrzeń została podzielona na dwie części: górna część jest biała, a dolna utrzymana w ciemniejszym, szarym tonie. Ekran służący do obsługi systemu multimedialnego, został gustownie skomponowany z nawiewami. Na desce rozdzielczej dominują trapezoidalne formy, a dodatkowego uroku dodają zegary umieszczone w tubach. Miło spogląda się również na wskazówki prędkościomierza i obrotomierza kręcące się w przeciwnych kierunkach.

Samochód ma niewielką kierownicę z płaską podstawą, która jest taką namiastką sportowego charakteru. Układ kierowniczy działa precyzyjnie i nie wymaga ani grama siły. Dostarcza dobrej komunikacji pomiędzy prowadzącym a zachowaniem pojazdu na asfalcie. „Stery” potrafią komfortowo wpasować się w dłonie, przyjemnie wyprofilowana jest również gałka zmiany biegów. Bardzo często pokonywanie dalekich dystansów bez chwilowego odpoczynku przysparza problemy, ale z 308 SW rzadziej chciało się wysiadać. Odczucie można zawdzięczać świetnie dopasowanemu fotelowi kierowcy z doskonałym podparciem bocznym i podparciem lędźwiowym na poziomie dobrym. Producent zadbał także o wytłumienie wnętrza, przez co nie będziemy narażeni na niechciane odgłosy z zewnątrz i podczas jazdy, możemy spokojnie rozmawiać z pasażerami. Peugeotem 308 SW chce się jeździć i to jak najdalej ;-)

IMG 0033 Wiadomości

Przestrzeni za kółkiem nie zabraknie ani dla osób niższych, ani dla wyższych. Zarówno szczelina nad głową jak i ilość miejsca na nogi okazała się wystarczająca. Osobnik o większych gabarytach (ponad 190 cm), którego posadziliśmy na fotelu kierowcy był bardzo zadowolony, nie chciał oddać sterów ;-). Przednie siedzenia zaprojektowano w taki sposób, by w ich tylnej części zagospodarować więcej miejsca na kolana pasażerów zajmujących tylną kanapę – bardzo dobrze wpasują się w tę lukę. Na komfortową jazdę tym samochodem mogą liczyć cztery osoby. Siedzącemu w środku na tylnej kanapie, może przeszkadzać tunel środkowy.

Większość funkcji jest sterowana za pomocą dotykowego wyświetlacza o przekątnej 7 cali znajdującego się na konsoli centralnej. Obsługa jest prosta, intuicyjna, tylko od czasu do czasu zdarzała się sytuacja, że dotyk odmawiał posłuszeństwa i trzeba było ponawiać kliknięcia. Dotyczyło to zwłaszcza ustawień klimatu.

20170419 124140 WiadomościSamochód jest przestronny i to nie tylko dla pasażerów, ale także dla ich walizek. Do dyspozycji mamy od 556 do aż 1606 litrów na cały nasz ekwipunek, tak więc raczej nie musimy się ograniczać podczas pakowania. Tylna klapa otwiera się wysoko, a składanie foteli działa bardzo sprawnie, można dokonać tego także jeszcze szybciej za pomocą mechanizmu w bagażniku. Po złożeniu siedzeń uzyskujemy całkowicie płaską podłogę. Przestrzeni jest więc dużo, a załadunek nie przysparza większych problemów. Po zapakowaniu bagaży, nie pozostaje nam już nic innego, jak zapakować pojazd po brzegi i wyruszyć w trasę.

20170425 160120 WiadomościModel testowy w rękach Francuskie.pl pokonał łącznie ok. 1000 km i służył w wielu różnych konfiguracjach. Zarówno do jazdy w pojedynkę z pustym bagażnikiem, we dwoje z bagażnikiem wypchanym po sam dach oraz do transportu czterech osób. Gdy wsiedliśmy do samochodu, tryb jazdy był ustawiony na Eco, a po dosyć sporym dystansie, tego trybu się pozbyliśmy, by wydobyć z pojazdu więcej dynamiki. Spalanie powinno być wówczas wyższe, ale tak się nie stało. Przez chwilę można było nawet odnieść wrażenie, że coś tu jest nie tak. Samochód mimo zmiany ustawienia stylu jazdy od pierwszych 100 km, cały czas wskazywał średnie zapotrzebowania na paliwo na poziomie 4,9 l/100 km i uparcie nie chciał tego zmienić. Ilość pokonanych km rosła, więc chcąc nie chcąc wszystko musiało być w porządku. Bez względu na to, czy jechaliśmy w trybie Eco czy też bez, z pustym czy też pełnym bagażnikiem, średni apetyt na paliwo zmienił się tylko na jeden krótki moment po przejechaniu ponad 500 km tylko po to, by oznajmić nam, że teraz wynosi 4,8 l/100 km.

Możemy więc uznać, że wynik jest zadowalający, choć producent podaje tutaj atrakcyjniejsze dane wynoszące 3,9 l/100 km w cyklu mieszanym. Jednym z systemów, który dba o oszczędność paliwa jest Star&Stop, który wyłącza silnik, gdy mamy chwilowy postój, na przykład na światłach. Ponowne uruchomienie w 308 SW następuje błyskawicznie.

IMG 0023 Wiadomości

Pod maską samochodu skrywa się czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 1560 cm3, która generuje 120 KM mocy przy 3500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm i jest uzyskiwany przy 1750 obr./min. Jednostka pracuje równo i cicho, a samochód bardzo sprawnie odpowiada na szybkie i mocne wciśnięcie pedału gazu. Z łatwością rozpędzimy pojazd do prędkości autostradowej i nakłonimy do dynamiczniejszej jazdy. Zostawienie za sobą ślamazarnych ciężarówek nie będzie dla 308 SW żadnym wyzwaniem. Maksymalnie można uzyskać tym pojazdem prędkość do 195 km/h, natomiast przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,9 sekundy. Jednostka współpracuje z manualną skrzynią o 6 przełożeniach. Biegi wskakują z poprawną precyzją i nie trzeba specjalnie angażować mięśni, aby wrzucić pożądany bieg.

IMG 0014 WiadomościWcześniej wspomniany komfort jazdy to nie tylko wygodne fotele czy dobrze wyciszone wnętrze, ale także zasługa zawieszenia, które sprawdza się przy pokonywaniu gorszych dróg. Pasażerowie nie są narażeni na gwałtowne skoki czy stuki przy pokonywaniu mniej zadbanych nawierzchni – jest dosyć miękko, a podczas jazdy w trasie stabilnie. Gwałtowniejsze wchodzenie w zakręty, powoduje jedynie niewielkie, mało odczuwalne przechylenia nadwozia.

Peugeot 308 SW jest dostępny w cenie bazowej 71 500 zł. W tej kwocie otrzymamy samochód napędzany jednostką 1,2 PureTech o mocy 110 KM. Model z wysokoprężnym silnikiem 1.6 Blue HDi 120, który mieliśmy okazję testować, można nabyć w cenie rozpoczynającej się od 88 400 zł.

IMG 0002 WiadomościPodstawową wersją wyposażeniową dla tego napędu jest Active. Bez dodatkowej dopłaty dostaniemy w podanej kwocie takie elementy jak: wszystkie szyby elektryczne, podłokietnik centralny ze schowkiem, dwustrefową klimatyzację automatyczną, fotele przednie z manualną regulacją części lędźwiowej, kieszeń na mapę w oparciach foteli, wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 7 cali, radio z MP3 z 6 głośnikami, gniazdem USB i AUX sterowane z kierownicy, zestaw głośnomówiący Bluetooth, funkcję przesyłania muzyki Streaming Audio, kierownicę i dźwignię hamulca ręcznego wykończone skórą, klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze nadwozia, pakiet widoczność, w którego skład wchodzą: automatyczny włącznik reflektorów, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne. Nasz testowy egzemplarz był lepiej wyposażony, więc ostateczna cena wyniosła 98 800 zł. Które elementy wiążą się z dopłatą?

– Lakier metalizowany – 2400 zł
– Alarm – 1200 zł
– Lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta – 600 zł
– Podgrzewane przednie fotele – 700 zł
– Pakiet Alu: relingi dachowe aluminiowe,  aluminiowe szyny – 1700 zł
– Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz reflektory przeciwmgielne – 2000 zł
– Szyby boczne tylne i tylne przyciemniane – 500 zł
– Nawigacja satelitarna z wbudowaną mapą Europy oraz 5 lat darmowej aktualizacji map za 3 tys. zł.

Peugeot 308 SW jest samochodem, w którym nawet jakby się chciało, trudno wskazać rażące wady. Model jest świetnym środkiem transportu, zwłaszcza gdy mamy przed sobą daleką trasę i perspektywę przewiezienia większej ilości bagażu. Model dostarcza dużej przyjemności w prowadzeniu, ma pojemny bagażnik i nie odstrasza wartościami spalania. Został doceniony nie tylko przez kierowców. Osoby, które miały okazję podróżować 308 SW jako pasażerowie również chwaliły model, głównie za przestronność i świetne wyciszenie kabiny.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 9999 WiadomościIMG 0033 WiadomościIMG 0025 WiadomościIMG 0023 WiadomościIMG 0014 WiadomościIMG 0007 WiadomościIMG 0004 WiadomościIMG 0003 WiadomościIMG 0002 WiadomościIMG 0041 WiadomościIMG 0046 WiadomościIMG 0050 WiadomościIMG 9997 WiadomościIMG 9995 WiadomościIMG 9994 WiadomościIMG 9992 WiadomościIMG 9989 WiadomościIMG 9988 WiadomościPeugeot 308 SW 1.6 Blue HDiIMG 0056 Wiadomości20170425 160120 Wiadomości20170419 124547 Wiadomości20170419 123618 Wiadomości20170419 123550 Wiadomości20170419 123531 Wiadomości20170419 123447 Wiadomości20170419 123435 Wiadomości20170419 123405 Wiadomości20170419 123342 Wiadomości20170419 123316 Wiadomości20170419 123708 Wiadomości20170419 123727 Wiadomości20170419 123948 Wiadomości20170419 124405 Wiadomości20170419 124358 Wiadomości20170419 124341 Wiadomości20170419 124331 Wiadomości20170419 124235 Wiadomości20170419 124140 Wiadomości20170419 124055 Wiadomości20170419 124034 Wiadomości20170419 123256 Wiadomości
1.5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Części samochodu

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

2025-05-18

Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

2025-05-18
Tagi: Peugeot308
Udostepnij309Tweet193Udostepnij54
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2192 udostępnienia
    Udostepnij 877 Tweet 548
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1493 udostępnienia
    Udostepnij 597 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3298 udostępnienia
    Udostepnij 1319 Tweet 825
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    494 udostępnienia
    Udostepnij 198 Tweet 124

Testy samochodów

12. Druga generacja Citroëna C4 Cactusa w teście Francuskie.pl Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 1.2 110 KM PureTech – druga generacja. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-07-08
Nowa Dacia Duster 2022
Testy

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-26
peugeot 5008 22 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 1.2 Allure 130 KM automat – pierwszy test, nowa klasa SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-05-04
renault espace v 2016 2 100 Wiadomości
Testy

Test: używany Renault Espace 1.6 TCe EDC 200 KM – komfort dla rodziny i dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-05-18
03. Citroen C5 Aircross Hybrid Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C5 Aircross Hybrid 225 KM. Ultrakomfortowy SUV dla rodziny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-10-24

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Dacia Sentry – nowoczesny sedan w hołdzie dla modelu 1300

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 38/2007

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz