Jesienią przyszłego roku zadebiutuje Peugeot 308 w wersji SW. Konkurent Volkswagena Golfa będzie miał atrakcyjną linię nadwozia, ale nowy design może zmniejszyć funkcjonalność kompaktowego modelu.
Peugeota 308 podziwialiśmy już na wielu wizualizacjach, jednych bardziej, innych mniej udanych. Francuski portal motoryzacyjny L’argus również przedstawił swój pomysł na nowy kompakt spod znaku lwa, ale to nie przeszkadza w prezentacji kolejnych interpretacji modelu. Tym razem możemy zobaczyć konkurenta Volkswagena Golfa w wersji kombi.
Pojawienie się nowego 308 SW było przez pewien czas zagrożone. Peugeot zastanawiał się nad kontynuacją praktycznej wersji samochodu, ponieważ w ofercie znajduje się bardziej przestronny i rodzinny model 3008. Na szczęście firma nie zrezygnowała z wariantu kombi, ale model przejdzie sporo zmian. Kierunek stylistów zmierzający do uzyskania dynamicznego, sportowego nadwozia hatchbacka może jednak wpłynąć na ograniczenie przestrzeni w kabinie. Francuska marka planuje również 308 z elementami crossovera, który trafi na rynek Stanów Zjednoczonych.
Na masce Peugeota 308 III generacji pojawi się nowe logo z głową lwa inspirowane symbolem zastosowanym w koncepcji e-Legend. Linia kombi będzie atrakcyjna, dynamiczna i z pewnością bardziej przyjemna dla oka niż u niemieckiego konkurenta, ale 308 może stracić kilka litrów pojemności bagażnika. We wnętrzu nie zabraknie i-Cockpitu oraz wirtualnych zegarów 3D zaczerpniętych od 208 i 2008.
Nowy Peugeot 308 powstanie na platformie EMP2. Jako napęd wykorzysta silniki benzynowe 1.2 Pure Tech w wersjach o mocy 100, 130 i 155 KM. Jeśli chodzi o diesle, możemy liczyć na obecność jednostek 1.5 BlueHDi o mocy 100 i 130 KM. Peugeot nie zdecyduje się na w pełni elektryczną opcję 308. Carlos Tavares uznał, że model nie jest opłacalny. Kompaktowy lew będzie oferowany jako miękka hybryda oraz w wersji Plug-in, która zrównoważy brak jednostki 2.0 HDi. W 2022 roku Peugeot 308 zostanie wyposażony w nową skrzynią e-DCT z podwójnym sprzęgłem, która powstanie w wyniku współpracy Grupy PSA i Punch Powertrain.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze