wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-23
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
217 17
3
200
UDOSTĘPNIEŃ
668
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Test: Nowy Citroën C5 X PHEV 225. Miękko, przyjemnie, komfortowo. Oto godny następca C5

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid to mocne, dynamiczne kombi, które oferuje świetny design, wysokiej jakości wykończenie wnętrza i sporo przyjemności z jazdy.

Jak wiecie – miałem już przyjemność testować Peugeota 308 SW III generacji, tyle, że z silnikiem benzynowym. Auto zrobiło na mnie dobre wrażenie i okazało się oszczędne. Czy warto więc kupić odmianę hybrydową plug-in (PHEV), skoro jest ona wyraźnie droższa, a i trochę cięższa? Z ostateczną odpowiedzią na to pytanie wstrzymam się do pełnego testu takiej wersji, a dziś pokuszę się głównie o wrażenia z jazd, jakie zaproponowano grupie dziennikarzy motoryzacyjnych podczas premiery prasowej Peugeot 308 SW Hybrid.

Zaproszono nas do centralnej Polski, w okolice Mszczonowa. To tam, w Słabomierzu, mieści się ośrodek DriveLand – Akademia Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara. Chyba żadnemu miłośnikowi samochodów nie trzeba przedstawiać tego człowieka – wielokrotnego Mistrza Polski w rajdach i rallycrossie, swego czasu startującego w rajdach Peugeotem 207 S2000, a w rallycrossie Peugeotem 208 WRX.

Przygotowano nam nie tylko kilkanaście aut hybrydowych plus kilka 308 SW ze 130-konnymi benzyniakami, ale też tor DriveLandu, na którym mogliśmy sprawdzić działanie nie tylko systemów bezpieczeństwa, ale też zwinność pojazdu. Chętnie mogli oczywiście wyjechać także na okoliczne drogi publiczne, z czego na moment skorzystałem.

BEZPIECZNE PROWADZENIE

Wśród przygotowanych prób było testowanie automatycznego zatrzymania się samochodu w razie wykrycia przez systemy człowieka znajdującego się przed autem. Organizatorzy byli tak pewni swego, że oprócz pozorującego człowieka kawałka kartonu ustawili też żywego człowieka – instruktora Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara. I faktycznie – nic mu się nie stało ;-) Poniekąd taka konieczność została wymuszona przez warunki atmosferyczne. Aura była szalenie zmienna – to słońce, do deszcz, a przy tym wiało niemal cały czas. W efekcie kartonowy „człowiek” mimo obciążenia próbował odlatywać, a przynajmniej się kłaść. Instruktor pełniący rolę pozoranta w tej próbie okazywał jednak wyjątkowy spokój i faktycznie – nie było się czego bać. Tomek Kuchar żartował nawet na odprawie przed jazdami, że na tyle ufa tym autom, że sam jest gotów stanąć przy Stefanie, jak nazywał kartonową sylwetkę.

Warto wiedzieć, że DriveLand wykorzystuje w codziennych szkoleniach różne modele koncernu Stellantis, w tym także Peugeoty 308 III generacji. Te samochody są – co normalne w takim ośrodku – dość mocno męczone przez kursantów, a jednak Tomek Kuchar bardzo chwalił używane auta za solidność i bezpieczeństwo.

I faktycznie – hybrydowe kompaktowe kombi od Peugeota sprawuje się bardzo fajnie. Testowaliśmy je na płytach poślizgowych (w tym okręg poślizgowy), na jednej z płyt był szarpak wprowadzający samochody w poślizg nadsterowny, a my musieliśmy wyprowadzić auto z tego poślizgu. Nie zawsze się udawało, ale niektórzy z nas radzili sobie z tym całkiem nieźle. Mieliśmy do dyspozycji także tor testowy, kręty, w moim przypadku mokry po chwilowej ulewie, z jazdą po okręgu poślizgowym. Tam mieliśmy za zadanie – po dwóch przejazdach zapoznawczych – wywalczyć jak najlepszy czas. Jadąc po mokrym nie miałem szans na puchar ;-) ale za to sprawdziłem zwinność auta. Które ma wszak w okolicach tylnej osi akumulatory trakcyjne, co dociąża tamte koła i powoduje lepszy rozkład masy.

HYBRYDA, A INNE ODMIANY – NAJWAŻNIEJSZE RÓŻNICE

No właśnie – o ile cięższa jest hybryda? Różnica jest dość spora. Najlżejsza odmiana Peugeota 308 SW III generacji waży 1.300 kg, ale uczciwiej będzie porównać wersję z automatyczną skrzynią biegów, bo takie przekładnie są w hybrydach. Takie auto ze 130-konnym silnikiem waży 1.345 kg. 130-konny diesel z automatem waży 1.400 kg. Peugeot 308 SW Hybrid z kolei waży albo 1.659 kg (wersja 180-konna), albo 1.687 kg (odmiana 225-konna). Różnica przekracza więc 300 kg. To masa nie tylko akumulatora o pojemności 12,44 kWh, ale też silnika elektrycznego i całego osprzętu, który temu wszystkiemu towarzyszy. W efekcie ładowność wersji hybrydowych wynosi 511 kg w wersji 180 KM i 483 kg w odmianie 225 KM. Ale w wersjach spalinowych też nie jest wyraźnie wyższa – zależnie od wersji napędowej waha się w przedziale od 490 kg do 550 kg. Co ciekawe – benzyniaki mogą ciągnąć nieco lżejsze przyczepy hamowane, niż hybrydy, te z kolei ustępują w tym względzie wersjom wysokoprężnym.

CENY

Peugeot 308 SW jest dostępny w pięciu wariantach wyposażenia, ale wersje hybrydowe oferowane są tylko w czterech z nich. Niżej prezentuję Wam cennik ważny od 6. czerwca 2022 roku. Jak długo będzie obowiązywał? Ciężko zgadnąć w dzisiejszych czasach, ale powiedziano nam, że Peugeot Polska dysponuje pulą aut na stocku, więc niektóre wersje są dostępne od ręki! Jeśli ktoś chce zamówić auto do produkcji, to najprawdopodobniej – o ile nie wybierze jakiejś opcji wstrzymującej zamówienie – otrzyma samochód we wrześniu-październiku bieżącego roku! Ewidentnie 308-ka ma priorytet w dostawach.

  Active Pack Allure Allure Pack GT GT Pack
PureTech 110 M6 105.300 zł – – – –
PureTech 130 M6 110.300 zł 120.000 zł 123.400 zł – –
PureTech 130 EAT8 119.800 zł 129.500 zł 132.900 zł 144.000 zł 152.900 zł
BlueHDi 130 M6 117.500 zł 127.200 zł 130.600 zł – –
BlueHDi 130 EAT8 127.000 zł 136.700 zł 140.100 zł 151.200 zł 160.100 zł
Hybrid 180 EAT8 – 163.200 zł 166.600 zł 177.700 zł 186.600 zł
Hybrid 225 EAT8 – – – 184.600 zł 193.500 zł

Tanio nie jest, ale większość konkurencji wcale nie oferuje dużo atrakcyjniejszych cen, za to nie ma nawet połowy tego stylu, którym dysponuje Peugeot 308 SW.

UŻYTECZNOŚĆ

Funkcjonalnie to zresztą także atrakcyjny samochód. Do dyspozycji macie bagażnik o pojemności 608 litrów (548 litrów w wersjach hybrydowych) z niskim progiem załadunkowym (614 mm), który to kufer można powiększyć poprzez złożenie dzielonej na trzy części kanapy do 1.634 litrów (1.547 litrów w wersjach hybrydowych). Po jej złożeniu uzyskuje się niemal płaską podłogę. „Niemal”, bo oparcia nie kładą się do idealnego poziomu, ale przynajmniej nie występuje żaden prób utrudniający skorzystanie z tej przestrzeni.

Warto podkreślić – co w kombi szczególnie ważne – że Peugeot 308 SW ma całą masę schowków. Prezentowana niżej grafika pokazuje ich lokalizację i pojemność każdego z nich. Nie kłopoczcie się z liczeniem – jest ich jedenaście i mają łączną pojemność 29,19 litra! Sporo się w nich wszystkich zmieści.

Hybrydowy napęd może też zainteresować klientów flotowych. Rozwiązania prawne sprawiają, że tacy klienci coraz chętniej zerkają w stronę PHEV-ów. Przed premierą dla dziennikarzy na tym samym obiekcie odbyła się prezentacja dla flot. Czy samochód spodobał się tej grupie? Miejmy nadzieję!

Peugeot 308 SW Hybrid wydaje się być ciekawą propozycją. Jeśli chodzi o klienta indywidualnego, to zakup tej wersji nie zawsze będzie opłacalny, ale kusić może wyższa, niż w odmianach spalinowych, moc. I mam tu na myśli nawet nie tyle moc systemową (180 lub 225 KM), ale moc samego benzyniaka, który z pojemności 1.6 wydobywa odpowiednio 150 lub 180 KM. To jednak wyraźnie więcej, niż oferują 1.2-litrowe PureTechy. Inna sprawa, że hybrydy są cięższe, ale niektórzy klienci zwracają uwagę tylko na moc. Dodajmy, że wersje hybrydowe potrzebują odpowiednio 7,7 i 7,6 sekundy na sprint do setki, a to jest o przeszło 2 sekundy krócej, niż w przypadku 130-konnego PureTecha. No i hybrydą da się wjechać do stref czystego transportu, co w Polsce jeszcze nie jest problemem, ale przy wyjeździe do krajów Europy Zachodniej może już mieć znaczenie.

Od strony czysto użytkowej Peugeot 308 SW Hybrid jest dla kierowcy analogiczny, jak inne wersje napędowe tego auta, co zależy też od wersji wyposażeniowej. W topowej wersji możecie liczyć na wyświetlacz 3D w świetnym – moim zdaniem – i-Cockpicie®, na znakomite fotele z certyfikatem AGR, bogate wyposażenie i oryginalny styl.

Peugeot 308 SW Hybrid to interesujący samochód. Warto się z nim zapoznać przy jakiejś okazji!

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 308Peugeot
Udostepnij80Tweet50Udostepnij14
Poprzedni

Autobusy Renault z nowością: siedzenie kierowcy przesunięte do przodu

Następny

Nowy Peugeot 408 w uboższej wersji wyposażenia

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowy Peugeot 408 Allure

Nowy Peugeot 408 w uboższej wersji wyposażenia

Nowy Citroen C5 Aircross Rennes

Stellantis wstrzymuje produkcję Peugeot 5008 i Citroëna C5 Aircrossa w Rennes

Kluczowe 240 sekund. Średnie i ciężkie pojazdy Renault dla Straży Pożarnej

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.