Gdy na rynku debiutuje nowy samochód, producenci robią wszystko, aby wymyślić ciekawą, oryginalną strategię dla zwrócenia uwagi na swój model. W 1960 roku wraz z debiutem 404, Peugeot zdecydował się dodać do gamy nowy kolor Rouge Tango, który pojawił się w katalogach i na zdjęciach reklamowych. Nie dajcie się jednak zwieść nazwie Rouge. W rzeczywistości był to piękny, pastelowy kolor o intensywnie pomarańczowym odcieniu.
Peugeot natychmiast wprowadził model na rynek a dealerzy marki zostali zmuszeni do wykorzystania 404 Rouge Tango jako samochody demonstracyjne w swoich salonach. Uzyskano w ten sposób oczekiwany efekt zwrócenia uwagi na nowy model, aczkolwiek sukcesu handlowego nie było. Barwa Rouge Tango rzucała się w oczy, ale być może za bardzo kontrastowała z sylwetką trzeźwego sedana przeznaczonego dla klientów kochających skromność. Wyrazisty odcień był wybierany na tyle rzadko, że w kolejnym roku Peugeot wycofał go z palety 404.
Bardzo niewiele 404-ek Rouge Tango przetrwało do dnia dzisiejszego a znalezienie oryginalnego pojazdu o pomarańczowym nadwoziu graniczy niemal z cudem. Dzieje się tak częściowo ze względu na niewielką liczbę egzemplarzy wyprodukowanych w tej barwie. Częściowo chodzi też o pewną niechęć wielu kolekcjonerów do inwestowania w odnowienie 404 Rouge Tango.
Reklamowa rola pomarańczowego nadwozia pozostała. Peugeot zastosował ten sam podstęp dziesięć lat później w 304 Cabriolet. Barwę nadwozia nazwano Safrane. Piękny intensywny kolor, który przypominał odcień słupków szafranu zwracał uwagę i w dodatku cieszył się zainteresowaniem klientów. Safrane znakomicie komponował się ze sportowym charakterem 304 Cabriolet.Dwa lata później Safrane opuścił katalog Peugeot 304 Cabriolet, by w lekko zmienionej formie i z nową nazwą pojawić się na nadwoziu nowego 104. Barwa Mandarine wydawała się idealna dla nowego modelu spod znaku lwa. Kolor odniósł tak duży sukces, że bez problemu utrzymał się w portfolio. Został nawet wykorzystany w sportowym 104 ZS w 1976 roku oraz Peugeotach 304 i 504 przeznaczonych dla Europy Północnej.
Lata mijają, ale kolor debiutującego modelu wciąż jest jednym z kluczowych elementów sukcesu samochodu. Pomaga uwydatnić kształty nadwozia, przestrzeń wewnątrz pojazdu i specyfikę wyborów stylistycznych. Barwa potrafi nadać modelowi dynamiki a także podkreślić sportowy charakter lub nowoczesność projektu.
60 lat po debiucie 404 Rouge Tango, Peugeot po raz kolejny zastosował pomarańczowy odcień, tym razem o nazwie Orange Fusion. Jest to kolor, który uwydatnia profil nadwozia 2008 i sprawia, że crossover spod znaku lwa jest natychmiast rozpoznawany na drodze. Lata mijają, ale wybór koloru wciąż jest bardzo istotny i wymaga miesięcy badań m.in. nad odbiciem światła i intensywnością. Poza tym, ma kluczowe znaczenie w marketingu.
Źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze