Iran już za kilka dni może wprowadzić zakaz rejestrowania Peugeotów 405 produkowanych w macierzystym zakładzie Iran Khodro. Powodem są wady układu paliwowego, które mogą być przyczyną pożarów. W ostatnim czasie odnotowano około stu takich przypadków!
Irańska 405ka nazywa się Pars i jest jednym z trzech modeli wytwarzanych przez tamtejszego producenta – spółkę Iran Khodro. Łączna produkcja zauważalnie przekracza pół miliona samochodów rocznie, a wśród wytwarzanych aut jest m.in. Peugeot 206.
Peugeot 405, to samochód o jednej z najlepszych konstrukcji zawieszenia w historii motoryzacji. Neutralna charakterystyka, wysoki komfort, doskonała kontrola nad pojazdem – te cechy zapewniły 405ce poczesne miejsce w pamięci znawców. Znawców, a nie „znawców”, domorosłych polskich mechaników terminujących w szopie u szwagra młotkiem i dłutem pożyczonymi od chrzestnego. O klasie samochodu świadczą wspomnienia wielu warszawskich taksówkarzy (zwłaszcza tych z MPT), którzy są przecież bardzo wymagającymi użytkownikami.
Oczywiście irański Pars nie jest francuską 405ką, ale jednak na niej bazuje. Czyżby w zakładach Iran Khodro pojawił się sabotażysta związany z jakimś niemieckim koncernem?… ;-)
KG
Najnowsze komentarze