Peugeot 405 wciąż znakomicie radzi sobie na rynku, a nawet trafił do zestawienia najlepiej sprzedających się samochodów segmentu D na świecie. W 2020 roku 405-tka była popularniejsza niż 508!
Firma zajmująca się analizą rynku motoryzacyjnego, Car Industry Analysis opublikowała zestawienie najpopularniejszych modeli w segmencie D. Najbardziej zaskakuje pozycja 12, na której uplasował się Peugeot 405. Gdyby wyniki pochodziły sprzed ponad 30 lat nie byłoby w tym nic dziwnego, ale mamy rok 2021 a oferta producenta spod znaku lwa diametralnie zmieniła się od czasu debiutu 405-tki w 1987 roku.
Samochód wciąż jest produkowany na licencji Peugeota przez koncern Iran Khodro. Dwa lata temu rozpoczęto montaż w Azerbejdżanie. W ofercie model znajduje się jako 406, z bardziej nowoczesnym wyglądem przodu i bogatszym wyposażeniem. Napęd pochodzi od 1,8-litrowego silnika benzynowego o mocy 100 KM, który może być sprzężony z 5-biegową manualna przekładnią lub 4-biegowym automatem. W ofercie Iran Khodro znajduje się także 405 SLX dostępny z motorem 1.6 o mocy 105 KM.
W ubiegłym roku, nowych nabywców znalazło 77.000 egzemplarzy 405-tki, co jest znacznie lepszym wynikiem niż udało się marce uzyskać dla najnowszego przedstawiciela segmentu D. Sprzedaż 508 wyniosła 24.000 egzemplarzy, czyli o 30% mniej niż w roku 2019, ale pandemia mocno wpłynęła na rezultat. Peugeot sprzedał także 9200 sztuki modelu 408, który jest oferowany na rynku chińskim.
Jak wypadły marki Renault, Citroën i Opel?
Opel Insignia ze sprzedażą 11.000 egzemplarzy (-44%) uplasował się na miejscu 23 zestawienia. Producent pracuje nad nową generacją, ale zapowiada, że zamierza wymyślić model na nowo. Gdy patrzymy na najnowsze samochody Opla, jesteśmy w stanie w to uwierzyć. Być może marka z Russelsheim pójdzie drogą Citroena dodając do nadchodzącej Insigni elementy SUV-a. Auto powstanie na platformie wspólnej z C5 X i Peugeotem 508.
Odmiany potrzebuje również marka Renault, która ma w swojej ofercie Talismana. W ubiegłym roku auto przeszło drobny face lifting, ale nie doczeka się już kolejnej generacji. Na razie nie wiadomo, jaki model pojawi się w zastępstwie. W ubiegłym roku sprzedano 3900 sztuk modelu (-50%). Wynik okaże nieco lepszy, jeśli dodamy 8600 egzemplarzy koreańskiego odpowiednika oferowanego pod nazwą Samsung SM6.
Sytuację w segmencie D może zmienić nowy Citroën C5 X, który będzie oferowany zarówno w Chinach jak i Europie, ale pierwsze rezultaty sprzedaży flagowego modelu spod znaku szewronów zobaczymy dopiero w roku 2022, kiedy samochód pojawi się u dealerów. Tymczasem, w roku 2020 Citroën sprzedał 900 sztuk C5 (-29%).
Źródło: Car Industry Analysis
Najnowsze komentarze