Czy rodzinny sedan, taki jak Peugeot 406, może stać się bohaterem filmu akcji z dużą dawką drogowych akrobacji, pościgów i adrenaliny? Seria „Taxi” pokazuje, że tak. Pozory są w tym przypadku zwodnicze.
Saga „Taxi” z Peugeot 406 w roli głównej została wyreżyserowany przez Gérarda Pirèsa według scenariusza Luca Bessona, który napisał go w zaledwie 30 dni. Seria opowiada niezwykłe przygody taksówkarza z Marsylii, obdarzonego niesamowitym talentem do jazdy i niepohamowaną pasją do szybkości.
Peugeot 406 czy 407? Różnica pokoleń – nie zawsze nowsze jest lepsze. Przegląd rynku
Młody Daniel (Samy Nacery), który pracuje jako dostawca w pizzerii we francuskim mieście postanawia wykorzystać wrodzone predyspozycje do sportowej jazdy, rezygnuje z dotychczasowej pracy i zostaje taksówkarzem. Pojazdem, który mu służy jest pozornie zwyczajny Peugeot 406, który przeszedł rozległe modyfikacje. Doskonałe umiejętności prowadzenia w połączeniu z wyjątkowymi osiągami taksówki i szybkość, z jaką dociera do celu czynią Daniela niezwykle popularnym wśród klientów. W dodatku unika przy tym radarów i organów ścigania.
Peugeot 406 – jedyna taka taksówka
Wszystko idzie gładko, dopóki Émilien Coutant Kerbalec, niezdarny inspektor policji grany przez Frédérica Diefenthala, nie natknął się przypadkowo na lekkomyślnego taksówkarza. Oboje spotykają się, gdy Émilien, który ma problemy z uzyskaniem prawa jazdy, jedzie taksówką Daniela do pracy.
Daniel, nieświadomy, że jego pasażerem jest policjant, popisuje się brawurową jazdą, popełniając długą serię wykroczeń drogowych. W tym momencie Kerbalec, beznadziejnie zakochany w swojej partnerce Petrze i wiecznie sfrustrowany swoimi zawodowymi błędami i porażkami, jest zdeterminowany, aby położyć kres szaleństwom Daniela. Historia przybiera nowy i nieoczekiwany obrót, gdy obaj zgadzają się wykorzystać talent taksówkarza i osiągi niesamowitego Peugeota 406, aby złapać nieuchwytny gang złodziei. Dla Daniela jest to idealne rozwiązanie: pomagając Émilienowi w końcu osiągnie sukces zawodowy i ma szansę nie stracić licencji i swojej pracy.
Nowy Peugoet 508. Silniki, wersje, wyposażenie, ceny
Kierowcy wyścigowi w Taxi
Film zasługuje na osobną wzmiankę za niesamowitą ekipę profesjonalistów, którzy podczas kręcenia na zmianę zasiadali za kierownicą. Jest to okazja, aby zobaczyć w akcji słynnego specjalistę Remy’ego Julienne oraz wielu byłych kierowców wyścigowych, takich jak Jean-Pierre Jabouille, Henri Pescarolo czy Jean Ragnotti.
Ta dynamiczna komedia odniosła ogromny sukces i stała się jedną z najbardziej dochodowych serii filmowych, zarabiając na całym świecie ponad 200 milionów dolarów. W samej Francji przyciągnęła do kin 23 miliony widzów. Peugeot wprowadził na rynek francuski serię kolekcjonerskich samochodów taksówki Daniela w skali 1/43, natomiast Ottomobile produkuje wersję w skali 1/18.
Saga „Taxi”
Ale na tym jednak nie koniec: Saga „Taxi” składa się z pięciu filmów. Do pierwszego filmu dodano „Taxi 2” z 2000 roku, „Taxi 3” z 2003, w którym 406 został wyposażony w gąsienice do poruszania się po śniegu i lodzie, a następnie „Taxi 4” z 2007 roku i „Taxi 5” z 2008, w którym wystąpił następca 406-tki – Peugeot 407. W 2004 roku pojawia się hollywoodzki remake zatytułowany „New York Taxi”.
Peugeot 406 Taxi jest obecnie ciekawostką i wzorem do modyfikacji właścicieli zafascynowanych serią. Najsłynniejszą taksówkę w świecie kina można było oglądać podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu na wystawie pojazdów filmowych.
Najnowsze komentarze