Peugeot 407 jest autem, które mimo upływu lat przyciąga wzrok na ulicy. Jego linie zaprojektowano ponadczasowo. Wróćmy więc na chwilę do roku 2003, kiedy firma przygotowywała do wprowadzenia nowego modelu na rynek i robiła wszystko, by zainteresować klientów. Kryzys jeszcze się nie rozpoczął, a PSA odnosiło wiele sukcesów. Przed Peugeotem jednak ważna decyzja, wymiana starzejącego się Peugeot 406.
Początki Peugeot 407
Wyzwanie jest bardzo duże, bo pomimo sukcesu sprzedaży 307, producent notuje mimo to straty związane z początkowymi problemami z tym modelem. Zaczyna się więc rewolucja projektowa i zupełnie nowa linia marki. Peugeot zachowuje przy tym tradycje nazewnictwa a w czasie salonu w Genewie prezentuje oszałamiająco piękny koncepcyjny Peugeot 407 Elixir. To zapowiedź zbliżającego się modelu produkcyjnego.
Nie ma co ukrywać, że Elixir zdradza już, jak będzie wyglądać nadchodzący model. Długie, zwężone światła, grill, prostokątne światła przeciwmgielne. To wszystko pojawi się w kolejnych modelach. Spłaszczona przednia szyba przechodzi prawie bez przerwy w piękny szklany dach, kolejną cechę charakterystyczną Peugeota. Co ciekawe, kształt okien zapowiada już w tym momencie wersję SW. Peugeot 407 SW stał się później jednym z najpiękniejszych kombi swojej epoki i pozostał nim chyba do dzisiaj. W Elixirze uwagę zwracają również koła. Są aż 21 calowe, co powoduje, że pojawiają na nich wyjątkowe opony.
W środku Peugeot 407 Elixir nie różni się, poza kilkoma drobnymi szczegółami, od wersji produkcyjnej. Dzisiaj takie zestawienie jasnej tapicerki z akcentami sportowymi wygląda może nieco dziwnie, ale wtedy było to przyjęte bardzo dobrze.
Napęd Peugeot 407 Elixir
Pod maską trafiła bardzo mocna jednostka diesla, dzisiaj dobrze nam znany V6 o pojemności 2.7 litra, opracowany z Fordem i Jaguarem. Wtedy była to interesująca nowość. Później również można było go zamówić, już w wersji produkcyjnej.
Silniki w Peugeot 407
Benzynowe:
1.8 L (1749 cm3) EW7 I4, 115 KM
2.0 L (1997 cm3) EW10 I4, 136 KM
2.2 L (2230 cm3) EW12 I4, 158 KM
2.9 L (2946 cm3) ES9 V6, 208 KM
3.0 L (2946 cm3) ES9 V6, 208 MM
Diesel:
1.6 L (1560 cm3) DV6 HDi Diesel I4 108 KM
2.0 L (1997 cm3) DW10 HDi Diesel I4 134 KM
2.7 L (2720 cm3) HDi Diesel V6, 201 KM
Przyszłość sedanów klasy średniej
Peugeot 407 spełnił oczekiwania, jakie pokładał w nim producent. Mimo trudnej sytuacji w segmencie, firma sprzedała 734695 sztuk tego modelu. W rekordowym, 2005 roku, klienci kupili ponad 200 tysięcy sztuk.
Na przestrzeni lat sprzedaż przedstawiała się następująco:
2011 |
4.864 |
2010 |
28.710 |
2009 |
37.767 |
2008 |
70.683 |
2007 |
119.183 |
2006 |
161.860 |
2005 |
207.018 |
2004 |
104.610 |
Premiera Peugeot 407 była w swoim czasie bardzo odważnym posunięciem. Dzisiaj przed Peugeotem kolejne wyzwania, związane z wprowadzeniem długo oczekiwanego nowego 508. Auto ma wszelkie predyspozycje by odnieść sukces. Jak będzie w rzeczywistości? Okaże się już wkrótce,
Najnowsze komentarze