Peugeot 408 trafił już w ręce pierwszych dziennikarzy, także z Polski. Jak oceniają ten samochód? W zdecydowanej większości pozytywnie.
„Inżynierowie zestroili 408-kę bardziej dynamicznie. Auto chętnie wpisuje się w zakręty i nie przechyla się przesadnie dając nawet trochę radości z szybszego pokonywania zakrętów, co podkreśla klasycznie dla aktualnych modeli Peugeot mała kierownica i całkiem bezpośredni układ kierowniczy […] Choć obsługa interfejsu multimedialnego jest w pełni dotykowa, to bardzo doceniam dodatkowy panel (też ekran) z konfigurowalnymi skrótami do najważniejszych funkcji. To naprawdę wygodne rozwiązanie, szczególnie w porównaniu do rozwiązań opartych na jednym ekranie i koniecznością szukania wszystkiego w podmenu […] Jeśli szukasz samochodu, który nie jest jeszcze SUV-em, ale doceniasz wyższy prześwit, a przez to łatwiejsze wsiadanie/wysiadanie, a przy tym jest praktyczne i dobrze zbalansowane pomiędzy codziennym komfortem, a zwinnością na zakrętach, to warto przyjrzeć się Peugeotowi 408 bliżej” – napisał redaktor Tomasz Niechaj z Antyweb.pl.
„Ludzie się za nim oglądają na ulicy i nie tylko dlatego, że to zupełnie nowy model w gamie marki. Peugeot 408 popisuje się wyjątkowym stylem i charakterem, a podczas jazdy bliżej mu do komfortowej limuzyny niż drapieżnego sportowca. Rzeczywiście jest w tym samochodzie coś magnetycznego, a styliści Peugeota po raz kolejny udowodnili, że potrafią wywoływać emocje […] Duży rozstaw osi – 2,79 m – zaowocował świetną przestronnością wnętrza i to zarówno na przednich, bardzo komfortowych fotelach, jak i na tylnej kanapie, gdzie mimo opadającego dachu nie ma problemów z ilością miejsca nad głowami […] W zawieszeniu Peugeota 408 wykorzystano kolumny McPhersona z przodu oraz belkę skrętną z tyłu, a cały układ ma raczej miękką, nastawioną na komfort charakterystykę pracy. Na szczęście nie oznacza to, że auto zbyt mocno wychyla się na zakrętach czy zachowuje nerwowo przy zmianie kierunku ruchu. Wręcz przeciwnie – jest bardzo stabilne i posłusznie wykonuje polecenia kierowcy, a układ kierowniczy pracuje płynie, dostarczając odpowiednią dawkę informacji zwrotnych, co pozwala na dobre wyczucie samochodu. Mimo 20-calowych kół nierówności tłumione są z wyczuciem i nie przenoszą się do mocno wnętrza.” – ocenił Peugeot 408 redaktor Rafał Sękalski z Auto Świata.
„W ogóle ten samochód naprawdę efektownie się prezentuje. Ludzie się za nim obracają, a ja wcale im się nie dziwię. Do standardowego, ale przecież też bardzo urodziwego przodu Peugeota, z jego LED-owymi „kłami” i interesująco narysowaną atrapą chłodnicy, dodano ciekawe felgi w stylu retro (kojarzą mi się z latami 80.) i przede wszystkim modną linię boczną […] Podczas pokonywania zakrętów nie ma się wrażenia jazdy SUV-em. 408 jest zaskakująco zwinna i posłuszna kierowcy kręcącemu małą kierownicą. Prowadzi się naprawdę przyjemnie.” – to Mikołaj Adamczuk ze Spidersweb.pl.
Najnowsze komentarze