Peugeot wprowadza model 408 X na rynek chiński. Producent liczy, że samochód pozwoli uzyskać lepsze wyniki sprzedaży i zwiększy zainteresowanie francuską marką.
Peugeot 408 X, czyli odmiana 408 na rynki azjatyckie, będzie dostępny w Chinach w czterech wersjach wyposażenia oraz w pięciu kolorach. Zbudowano go na platformie EMP2 V3 koncernu. Jego główne atuty to świetny wygląd, nowoczesne wnętrze i wysoki komfort. Sylwetka 408 X mocno wyróżnia się na tle aktualnej oferty – jest wyrazista i rzucająca się w oczy, co zresztą przetestowaliśmy już w Polsce – przyciąga bardzo wiele spojrzeń.
Peugeot 408 X to odejście od sylwetki SUV na rzecz nieco niższego, ale niezwykle praktycznego nadwozia. Pod maską w chińskiej ofercie znajdować się będzie 4-cylindrowy, 170-konny silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. W naszym kraju oferta obejmuje napęd hybrydowy 225 KM oraz 130-konną benzynę. Prawdopodobnie pod koniec roku pod maską 408 X zobaczymy nowy hybrydowy 1.2 136 KM z łańcuchem rozrządu, gama napędów powinna być też poszerzona o pośredni wariant 180 KM.
Chiński Peugeot 408 X tańszy niż 408 w Europie
Najtańsza wersja 408 X kosztuje w Chinach 145.700 juanów, czyli około 92.000 złotych, najdroższa to wydatek w przeliczeniu 114.000 zł, czyli znacznie mniej niż w Europie.
Skąd nazwa Peugeot 408 X?
Dlaczego w Chinach model ten nazwano 408 X? Peugeot oferuje już na tamtejszym rynku samochód pod oznaczeniem 408 i dlatego nowy model nie mógł mieć tej samej nazwy.
Zobacz: Peugeot 408 na oficjalnej stronie Peugeot Polska.
Najnowsze komentarze