sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Jaki silnik: 1.6 HDi czy 2.0 HDi? Peugeot 5008 – porównanie spalania na dystansie 9 tys. km

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-08-29
w Peugeot, Turcja, Wiadomości, Wyprawy
Czas czytania 6 minut
20.6k 1.1k
59
18.5k
UDOSTĘPNIEŃ
61.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Peugeot 5008 z silnikiem diesla w dwóch odmianach, dziewięć tysięcy kilometrów niezwykłej podróży po Turcji oraz Gruzji i pytanie: który silnik spali więcej. Czy mocny 150-konny 2.0 HDi czy może uchodzący za bardzo ekonomiczny 1.6 HDi o mocy 110 KM?

Nie oszczędzaliśmy samochodów. Jeździliśmy dynamicznie, auta były wypakowane po brzegi. Sprzęt fotograficzny, kamery, mikrofony, antena satelitarna do nadawania z terenu, akcesoria i walizki z ubraniami. No i my.

Na pokładzie ekipa Francuskie.pl:

  • Krzysztof Gregorczyk
  • Jędrzej Chmielewski

Ekipa z Polskiego Radia,

  • Ernest Zozuń.

Dzięki temu relacje mogliście czytać na łamach Francuskie.pl na bieżąco i słuchać codziennie relacji w radiu. Byliśmy w dziesiątkach ciekawych miejsc, a dziennie pokonywaliśmy nawet tysiąc kilometrów. Oznaczało to jazdę po kilka – kilkanaście godzin w ciągu dnia w najróżniejszych warunków. Poruszaliśmy się m.in. po górach, autostradach ale też zakorkowanych miastach, takich jak Stambuł, gdzie przejazd z jednej strony miasta na drugą mógł trwać kilka godzin.

Miasto Van w Turcji

Zapis poszczególnych części podróży znajdziecie tutaj:

  • Na tropie tajemnic Araratu cz.1: Zapowiedź: 9 tysięcy kilometrów niezwykłej podróży przed nami
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.2: Najdłuższy odcinek Peugeot 5008 non-stop
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.3: Peugeot 5008 jedzie do Grecji
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.4: Z Grecji do Ankary
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.5: Peugeot 5008 jedzie z Ankary do Trabzon
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.6: Peugeot 5008 zdobywa wschód Turcji
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.7: Peugeot 5008 nad jeziorem Van!
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.8: Peugeot 5008 jedzie wzdłuż granicy z Syrią na zachód
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.9: Peugeot 5008 i podziemne miasta w Turcji
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.10: Peugeot 5008… w wielkim mieście!
  • Na tropie tajemnic Araratu cz.11: Peugeot 5008 wraca w stronę Polski
Stanowisko nadawcze Polskiego Radia – antena satelitarna na dachu, w środku sprzęt do łączności i komputer

Relacje, pisane w trakcie podróży i spisywane wieczorami, są świadectwem jak długą drogę musieliśmy przebyć, co widzieliśmy i jak sprawiały się samochody. Łatwiej to zresztą przeczytać niż przeżyć – bo nie była to lekka, łatwa i przyjemna wycieczka turystyczna a prawdziwy test dla samochodów i ludzi oraz charakterów.  My traktowaliśmy to jako przygodę.

Peugeot 5008
Wschód Turcji

Mały diesel czy mocny diesel? Co pali mniej?

Pozostaje kluczowe pytanie: który silnik jest bardziej oszczędny. Czy diesel o mocy 150 KM będzie palił więcej niż nieduży, uchodzący za oszczędny 110-konny? Otóż… nie, chociaż różnica nie była duża. Spalanie silnika 2.0 HDi na tak długim odcinku i przy tak różnych warunkach jazdy (miasto, drogi podmiejskie, autostrady, drogi szutrowe, góry) wyszło nam poniżej 7 l / 100. Z kolei silnik 1.6 HDi spalił średnio 7,6 l na 100 km.

Peugeot 5008
Peugeoty 5008 przy granicy z Armenią

Samochody z tego samego rocznika, w takim samym nadwoziu, różnice dotyczyły wersji wyposażenia – 2.0 HDi miał na pokładzie praktycznie wszystko, co można było wtedy zamówić, z monitorami i DVD włącznie. Oba ze szklanymi dachami – które bardzo polubiliśmy.

Dwa Peugeoty 5008 na granicy turecko-gruzińskiej

Sponsorem wyprawy była firma Peugeot Polska – dziękujemy za udostępnienie samochodów. Relacje z wyprawy mogliście słuchać na antenie Polskiego Radia. Prowadził je Ernest Zozuń.

Ekipa wyprawy pod Araratem

Przybliżona mapa wyprawy Polska – Turcja – Gruzja

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.5 34 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 5008AraratAzjaPeugeot
Udostepnij7418Tweet4637Udostepnij1298
Poprzedni

Ile mocy naprawdę ma Peugeot 3008 HYbrid4? Test na hamowni

Następny

Test: Renault Zoe – przejechaliśmy 1050 km i wydaliśmy 46 zł

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Renault Zoe

Test: Renault Zoe – przejechaliśmy 1050 km i wydaliśmy 46 zł

Nowa Dacia Logan 2021 nagrana w czasie testów w Rumunii

DS 4

Nowy DS 4 – kompaktowy rywal premium Audi i BMW nadchodzi

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
59 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
59
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.