Opel Mokka GSE Rally
Wiadomości

Nowy Opel Mokka GSE Rally ma rasowy wygląd i moc 280 KM

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
denis le vot dacia 4 Wiadomości
Wiadomości

Dacia nie goni za gwiazdkami EuroNCAP – i ma ku temu swoje powody

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Road trip to Renault Douai Factory
Wiadomości

Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot nie będzie producentem taniego elektryka za 20 tys. euro – mówi szef marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
luca de meo 1 Wiadomości
Wiadomości

Szef Renault, Luca de Meo i jego książka z duszą i przesłaniem

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
Stellantis
Wiadomości

Stellantis wzmacnia działalność na rzecz edukacji w Polsce. Współpraca z trzema fundacjami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Peugeot LGBTQ+
Wiadomości

Peugeot e-3008 i e-5008 w tęczowym malowaniu na Birmingham Pride Parade 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130 KM po face liftingu. 7-miejscowy lew w nowym wydaniu – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-15
w Testy, Peugeot - testy i opinie, Peugeot
Czas czytania 7 minut
2.7k
A A
21
Peugeot 5008 po face liftingu

W ramach face liftingu 5008, analogicznie do mniejszego 3008, Peugeot posłużył się głównie nową, odważną stylistyką, ale czy ładna twarz wystarczy, aby model zdobył serca polskich klientów? Próbowaliśmy przekonać się podczas pierwszej jazdy odnowionym, 7-miejscowym SUV-em.

Francuska marka kieruje swój odświeżony model do osób, które cenią nowoczesny, atrakcyjny design i uważam, że pod tym względem Peugeot 5008 wyróżnia się na tle rywali i to bardzo. Co oferuje konkurencja? Volkswagen, jak to Volkswagen również z Tiguanem Allspace stawia na solidny i stonowany wygląd zewnętrzny a Skoda Kodiaq podąża tropem matczynego koncernu. Francuski konkurent proponuje eleganckiego, ale już nie tak krzykliwego Koleosa a Hyundai w tym roku odświeżył model Santa Fe i choć face lifting przyjemnie zmienił model, design 5008 robi na mnie większe wrażenie. 7-miejscowy SUV spod znaku lwa kusi pionowymi światłami do jazdy dziennej i dużym grillem, który w porównaniu do 2008 dodatkowo powiększono „kocimi wąsami”. Wraz z face liftingiem przeniesiono nazwę modelu na maskę a w tylnej części zobaczymy nowe LED-owe reflektory.IMG 8685 scaled Wiadomości

Przytulnie i elegancko

Z zewnątrz pojazd przeszedł poważną metamorfozę, ale wnętrze pozostaje znajome. Peugeot wymienił jedynie ekran dotykowy na większy. Nowy wyświetlacz o przekątnej 10 cali jest dostępny od wykończenia Allure. Za obsługę niezmiennie odpowiada zestaw klawiszy Toggle Switch. Wystarczy zapamiętać, pod którym palcem mamy daną funkcję (w kolejności jest to: muzyka, klimatyzacja, nawigacja i ustawienia pojazdu) i mamy wstęp do prawie bezwzrokowej obsługi. „Prawie”, bo następny etap wiąże się już z klikaniem w ekran.

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Producent nie zdecydował się na modyfikację układu wnętrza, ale akurat w tym przypadku brak zmian zasługuje na pochwałę. Komfort i ergonomia i-Cockpitu zarówno w 3008, jak i 5008 znajduje się na bardzo wysokim poziomie dzięki zgrabnej, spłaszczonej u góry i u dołu kierownicy oraz wirtualnym zegarom. Wygląd wskaźników, które umieszczono charakterystycznie dla Peugeota, nad wieńcem kierowniczym, możemy ustawić wedle własnych upodobań. Przejście z jednego widoku na inny odbywa się płynnie i w bardzo efektowny sposób. Kabina jest przyjemnie wykończona, kolory nie przytłaczają a jakości materiałów nie powstydziliby się nawet producenci pojazdów z wyższej półki. Trudno oprzeć się odczuciu, że projektanci czerpali inspirację z ekskluzywnych salonów i biur nowoczesnych budynków.Peugeot 5008 fl wnętrze, interior

Wraz z face liftingiem Peugeot poprawił półautonomiczny układ jazdy i dodał technologię Night Vision, która wykrywa przechodniów i rowerzystów w gorszych warunkach oświetleniowych. Noktowizyjny system dostępny jest wyłącznie jako opcja w najwyższej wersji wykończenia a co za tym idzie, wyposażenia zabrakło w testowanym przez nas egzemplarzu. W ponury grudniowy dzień, który bardzo szybko zmienił się w czarną noc, Night Vision mógłby się przydać, zwłaszcza, że pozytywnie wspominamy jego działanie z Peugeot 508. System informował o obiektach znajdujących się przed pojazdem szybciej niż dostrzegało je ludzkie oko. Szkoda tylko, że za Night Vision musimy słono zapłacić. System kosztuje 7000 zł.

Hybrydy brak

Wraz z pojawieniem się II generacji 5008 w 2016 roku, Peugeot zdecydował się przekształcić rodzinnego minivana w SUV-a, ale nawet w atrakcyjniejszej formie nie brakuje mu funkcjonalności. Pojemny bagażnik i 7 miejsc w kabinie będą głównymi kryteriami decydującymi o wyborze większego modelu jako alternatywy dla kompaktowego 3008. Wnętrze możemy konfigurować na wiele sposobów, dzięki możliwości przesuwania w przód i w tył każdego z trzech foteli drugiego rzędu oraz regulacji pochylenia oparć. Pasażerom oddano do użytku stoliki lotnicze, nawiewy, dwa gniazdka USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz gniazdo zapalniczki. Pojemność przestrzeni bagażowej Peugeot 5008 wynosi w zależności od ułożenia siedzeń od 780 do 1940 litrów.IMG 8630 scaled Wiadomości

Peugeot pozostawił w ofercie 5008 silnik 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, którego nie zamówimy już w 3008. Francuska marka pozostawiła mocniejszą wersję w większym SUV-ie ze względu na brak napędu hybrydowego. Do pierwszej jazdy posłużył nam wprawdzie egzemplarz z jednostką 1.5 Blue HDi 130 KM mocy, ale dobrze jest wiedzieć, że mamy większy wybór. Silnik sprzężono z automatyczną przekładnią EAT8 i na to połączenie narzekać nie możemy. Zmiany biegów odbywały się płynnie a pojazd sprawnie reagował na naciśnięcie pedału gazu.

W poruszaniu się po śniegu, błocie, czy po piasku pomoże system Advanced Grip Control, który ma częściowo zrekompensować brak napędu 4×4. Ustawienia jazdy w zależności od nawierzchni dostosujemy przyciskiem na konsoli środkowej. W pakiecie, który kosztuje 1800 zł znalazł się także asystent zjazdu ze wzniesienia. Kierowca ma do wyboru tryb Eco, który pozwoli na większą oszczędność paliwa oraz Sport dla większej dynamiki. IMG 8663 scaled Wiadomości

Temat „Peugeot i cena” może ostatnio wywoływać gęsią skórkę, ale 5008 po face liftingu wcale nie jest najdroższym modelem na rynku. Aby rozpocząć konfigurację SUV-em Peugeota potrzebujemy minimum 124 tys. zł za podstawową wersję z silnikiem PureTech o mocy 130 KM (zobacz cennik). Ponad 2 tys. zł więcej wydamy na Tiguana Allspace a do Renault Koleosa musimy dołożyć 5 tys., choć w obu przypadkach otrzymamy pojazd z mocniejszymi jednostkami benzynowymi (150 i 160 KM). Korzystniej pod względem ceny wypada podstawowa Skoda Kodiaq, za którą zapłacimy ok. 110 tys. zł. Peugeot 5008 w testowej wersji Allure Pack kosztuje 161.600 zł bez dodatków, z dodatkami: 171.900 zł.

Opcje dodatkowe wersji testowej:

  • Lakier perłowy Biały Nacre: 3500 zł
  • Alarm: 1600 zł
  • Pakiet Advanced Grip Control: 1800 zł
  • Podgrzewane przednie fotele: 800 zł
  • Bezprzewodowe ładowanie smartfona w standardzie Qi: 400 zł
  • Pakiet City 2: 2200 zł

Peugeot 5008 po face liftingu: dane techniczne:

  • Długość: 4641 mm
  • Szerokość: 1844 mm
  • Wysokość bez relingów dachowych: 1640 mm
  • Wysokość z relingami dachowymi: 1646 mm
  • Rozstaw osi: 2840 mm
  • Prześwit: 236 mm
  • Średnica zawracania: 11,2 m
  • Liczba siedzeń: 7
  • Dł. przestrzeni ładunkowej ze złożonymi fotelami 3. rzędu: 1153 mm
  • Dł. przestrzeni ładunkowej z rozłożonymi fotelami 3. rzędu: 345 mm
  • Długość przewożonych ładunków: 3179 mm
  • Pojemność bagażnika: 780 l
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 1940 l
  • Pojemność zbiornika paliwa: 56 l
  • Masa własna: 1536 kg
  • Pojemność skokowa silnika: 1499 cm3
  • Moc: 130 KM (96 kW) przy 3750 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1750 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,8 s
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7 l/100 km
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 8612 WiadomościIMG 8657 WiadomościIMG 8658 WiadomościIMG 8659 WiadomościIMG 8663 WiadomościIMG 8666 WiadomościIMG 8667 WiadomościIMG 8671 WiadomościIMG 8677 WiadomościIMG 8685 WiadomościIMG 8645 WiadomościIMG 8639 WiadomościIMG 8664 WiadomościIMG 8656 WiadomościIMG 8655 WiadomościPeugeot 5008 fl wnętrze, interiorIMG 8613 WiadomościPeugeot 5008 po face liftinguIMG 8624 WiadomościIMG 8627 WiadomościIMG 8629 WiadomościIMG 8630 WiadomościIMG 8632 WiadomościIMG 8638 WiadomościIMG 8640 WiadomościIMG 8647 WiadomościIMG 8648 WiadomościIMG 8651 WiadomościIMG 8663 1 Wiadomości
5 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultKoleos30085008Peugeot
Udostepnij973Tweet608Udostepnij170
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
21 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3497 udostępnienia
    Udostepnij 1399 Tweet 874
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1791 udostępnienia
    Udostepnij 716 Tweet 448
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1399 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823

Testy samochodów

Renault Master
Testy

Test: Renault Master L2H2 2.3 dCi 180 KM – Ebacamp Traveller: jaki kamper na wakacje? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-01-30
Renault Espace
Testy

Test: Renault Espace V 2.0 bluedCi 200 KM – spieszmy się kochać minivany. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-09-12
renault austral 160 mild hybrid 2023 9 Wiadomości
Testy

Renault Austral mild hybrid 160 – pierwsze wrażenia z jazdy po mieście

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-18
01. Renault Trafic Passenger test Wiadomości
Testy

Test: Renault Trafic Passenger 1.6 dCi Energy 145 KM – jak się jeździ pasażerskim dostawczakiem? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-11-01
renault arkana 2021 5 Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM – 10 rzeczy, które podobają mi się w tym SUVie coupé. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-06-11

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nissan chce zamknąć fabrykę w Barcelonie i planuje kolejne oszczędności

F1: Kolizja Red Bulli, Renault z punktami

Koniec produkcji RAM 1500 Classic. Stellantis zwolni tysiące pracowników fabryki w Detroit

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
21
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz