Dwa dni po prezentacji Peugeot 3008 francuska marka ujawnia szczegóły dotyczące drugiego SUV-a. Wygląd Peugeot 5008 podąża za mniejszym bratem co zdecydowanie wyszło pojazdowi na dobre.
Wszystkie zmiany, które oglądaliśmy w nowym Peugeot 3008 teraz przeniosły się do większego modelu. W obu przypadkach face lifting jest bardzo udany. Styliści francuskiej marki zastosowali nową bezramową osłonę chłodnicy, podłużne reflektory a nazwę modelu przeniesiono na maskę podobnie jak w 508, 208 i 2008. Z tyłu zastosowano światła LED z efektem 3D.
W poziomach wyposażenia GT i GT Pack zastosowano sportową osłonę chłodnicy z chromowanymi paskami oraz czarne błyszczące wloty powietrza. Klienci będą mogli zamówić Peugeot 5008 w dwóch nowych kolorach nadwozia Celebes Blau i Cooper Braun oraz pakietem Black Pack, który przyciemnia niektóre elementy nadwozia. W ofercie pojawi się także nowy zestaw 19-calowych felg aluminiowych „San Francisco”. Wymiary pojazdu nie uległy zmianie a bagażnik wciąż ma pojemność od 780 do 1940 litrów w zależności od konfiguracji foteli.
Odświeżony Peugeot 5008 jest oferowany w trzech poziomach wyposażenia (Active, Allure i GT), które można uzupełnić o poziom pośredni o nazwie „Pack”, zapewniający większy komfort, estetykę lub dodatkowe wyposażenie.
Peugeot 5008 z nowym 10-calowym ekranem
Projektanci tylko delikatnie musnęli wnętrze samochodu. Główną zmianą jest obecność 10-calowego ekranu dotykowego, który zastępuje mniejszy wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Peugeot proponuje nowe wzory tapicerki i na tym lifting wnętrza się kończy. I-Cockpit z niewielką kierownicą oraz cyfrowe zegary widoczne na 12,3-calowym wyświetlaczu, pozostały nietknięte. Kierowca otrzyma dodatkowe systemy wspomagające prowadzenie takie jak aktywna pomoc w utrzymaniu pasa ruchu oraz system noktowizyjny Night Vision.
Jakie silniki w nowym SUV-ie?
Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM oferowany z manualną 6-biegową przekładnią lub 8-biegowym automatem EAT8 oraz jednostkę 1.6 PureTech 180 sprzężoną ze skrzynią EAT8. Peugeot zdecydował się pozostawić w gamie 5008 silnik 2.0 BlueHDi, który nie będzie już dostępny w 3008. Drugą opcją wśród diesli będzie motor 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. Klienci będą mogli wybrać także wersję hybrydową o mocy 225 lub 300 KM.
Od momentu wprowadzenia na rynek II generacji francuska marka sprzedała już 300.000 egzemplarzy Peugeot 5008 i liczy na kontynuację sukcesu wraz z ciekawym face liftingiem. Produkcją modelu zajmą się zakłady w Sochaux i Rennes we Francji. 5008 po liftingu pojawi się w sprzedaży na początku 2021 roku.
Najnowsze komentarze