sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 5008 na tropach tajemnic Araratu cz. 13 – czas na powrót do Polski

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2010-06-22
w Peugeot, Turcja, Wyprawy
Czas czytania 3 minut
57 3
0
Peugeot 5008
51
UDOSTĘPNIEŃ
170
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 9X8: zaczęło się od wirtualnego projektu obejmującego 15.267 plików cyfrowych

25 Peugeotów e-2008 we flocie Furniture Village

Nowy Peugeot 408 przyłapany bez kamuflażu

Kończymy naszą podróż Peugeotami 5008. Ostatni dzień podróży był dniem rozstania. W zasadzie już na terenie Serbii rozdzieliśmy się i jedna 5008-ka pojechała tą samą drogą, co na początku trasy (przez Bratysławę i Cieszyn do kraju), druga zaś udała się w Budapeszcie w stronę Debreczyna i przez wschodnią Słowację osiągnęła Polskę przejściem granicznym w Barwinku.

<<< Część 12 – Peugeot 5008 w Stambule.

Po opuszczeniu Serbii, jak już wspominaliśmy w poprzedniej relacji, dotarliśmy na południe Węgier i przenocowaliśmy w sprawdzonym już przez nas kiedyś przy innej okazji Szegedzie, acz tym razem gościliśmy w innym hotelu. Dodajmy, że po tureckich doświadczeniach, postanowiliśmy przenieść zwyczaj targowania się o ceny również na unijny grunt i to… zadziałało! Pani w recepcji węgierskiego hotelu była, mimo późnej pory, skłonna do negocjacji, więc gdy doszliśmy do porozumienia, udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Peugeot 5008 również mógł odsapnąć po pokonaniu blisko 1.200 km ze Stambułu.

Po poniedziałkowym hotelowym śniadaniu, już całkowicie europejskim, ruszyliśmy w dalszą drogę. 170 km dzielących nas od Budapesztu pokonaliśmy bardzo szybko. W węgierskiej stolicy zatankowaliśmy do pełna i ruszyliśmy dalej – czasu na zwiedzanie Budapesztu już nie mieliśmy, choć miasto to zdecydowanie warte jest odwiedzenia. Minęliśmy również perłę węgierskiego baroku, czyli Eger, dojeżdżając autostradą do Miszkolca słynnego ze źródeł termalnych i basenów w jaskiniach. Tam trzeba już było zwolnić – autostrada się skończyła, a zaczęły się deszcze. Gdy wjechaliśmy do Słowacji deszcz przeszedł w regularną ulewę i dopiero bliżej granicy z Polską zaczęło się nieco przejaśniać. Kawałek podkoszyckiej autostrady pokonaliśmy jednak w mało ciekawych warunkach atmosferycznych.

Im bliżej Polski, tym trudniej się jechało. Po przeskoczeniu granicy w Barwinku trafiliśmy na liczne remonty drogi krajowej nr 19 – wąskiej, krętej, niezbyt bezpiecznej. Co gorsza – remonty te nie były jakoś specjalnie intensywnie prowadzone. Polska specyfika tego typu prac bardzo nas raziła, bo w Turcji widzieliśmy, że można inaczej. Do tego tematu jednak powrócimy w oddzielnym tekście.

Wieczorem oba Peugeoty 5008 dotarły ostatecznie do Warszawy, a dziś oddaliśmy je do Peugeot Polska po pokonaniu ponad 9.000 km każdym z nich. Średnie spalanie z tego dystansu auta napędzanego wysokoprężnym 110-konnym silnikiem 1.6 HDi wyniosło ostatecznie 7,6 l/100 km przy średniej prędkości na poziomie 78 km/h. To niezły wynik biorąc pod uwagę warunki oraz wyładowanie samochodu bagażami.

5008-ka z 2-litrowym silnikiem spaliła średnio minimalnie mniej – większa pojemność skokowa i wynikające z niej różnice w mocy i momencie obrotowym pozwalały jej skuteczniej podjeżdżać pod liczne w Turcji wzniesienia. My musieliśmy po prostu wkręcać silnik na nieco wyższe obroty i stąd ta różnica w spalaniu. Co ciekawe – różnica owa zacierała się wraz z przyrostem pokonywanych kilometrów!

 

 

KG

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 5008
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 5008AraratAzjaPeugeotpodróżeTurcja
Udostepnij20Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Anna Dereszowska, Hubert Urbański i Olivier Janiak w bolidzie Renault F1 Team!

Następny

Co nowego w Clio Cup?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Co nowego w Clio Cup?

Dominique Thormann mianowany dyrektorem finansowym koncernu Renault

Alians Renault-Nissan zacieśnia współpracę z firmą Avtovaz w Rosji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.