Wiadomości

Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!

autor Tomasz Nowicki
2023-09-27
Wiadomości

40.000 zamówień na Jeepa Avengera. Sukces projektu Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

autor Maciej Mokwiński
2023-09-28
Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Nowe Renault 8 z napędem o mocy 394 KM?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-24
Wiadomości

Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

F1: Wiele do zrobienia po wymagających, piątkowych sesjach treningowych przed Grand Prix Japonii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 5008 na tropach tajemnic Araratu cz. 13 – czas na powrót do Polski

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2010-06-22
w Peugeot, Turcja, Wyprawy
Czas czytania 3 minut
113 5
A A
0
Peugeot 5008

Kończymy naszą podróż Peugeotami 5008. Ostatni dzień podróży był dniem rozstania. W zasadzie już na terenie Serbii rozdzieliśmy się i jedna 5008-ka pojechała tą samą drogą, co na początku trasy (przez Bratysławę i Cieszyn do kraju), druga zaś udała się w Budapeszcie w stronę Debreczyna i przez wschodnią Słowację osiągnęła Polskę przejściem granicznym w Barwinku.

<<< Część 12 – Peugeot 5008 w Stambule.

Po opuszczeniu Serbii, jak już wspominaliśmy w poprzedniej relacji, dotarliśmy na południe Węgier i przenocowaliśmy w sprawdzonym już przez nas kiedyś przy innej okazji Szegedzie, acz tym razem gościliśmy w innym hotelu. Dodajmy, że po tureckich doświadczeniach, postanowiliśmy przenieść zwyczaj targowania się o ceny również na unijny grunt i to… zadziałało! Pani w recepcji węgierskiego hotelu była, mimo późnej pory, skłonna do negocjacji, więc gdy doszliśmy do porozumienia, udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Peugeot 5008 również mógł odsapnąć po pokonaniu blisko 1.200 km ze Stambułu.

Po poniedziałkowym hotelowym śniadaniu, już całkowicie europejskim, ruszyliśmy w dalszą drogę. 170 km dzielących nas od Budapesztu pokonaliśmy bardzo szybko. W węgierskiej stolicy zatankowaliśmy do pełna i ruszyliśmy dalej – czasu na zwiedzanie Budapesztu już nie mieliśmy, choć miasto to zdecydowanie warte jest odwiedzenia. Minęliśmy również perłę węgierskiego baroku, czyli Eger, dojeżdżając autostradą do Miszkolca słynnego ze źródeł termalnych i basenów w jaskiniach. Tam trzeba już było zwolnić – autostrada się skończyła, a zaczęły się deszcze. Gdy wjechaliśmy do Słowacji deszcz przeszedł w regularną ulewę i dopiero bliżej granicy z Polską zaczęło się nieco przejaśniać. Kawałek podkoszyckiej autostrady pokonaliśmy jednak w mało ciekawych warunkach atmosferycznych.

Im bliżej Polski, tym trudniej się jechało. Po przeskoczeniu granicy w Barwinku trafiliśmy na liczne remonty drogi krajowej nr 19 – wąskiej, krętej, niezbyt bezpiecznej. Co gorsza – remonty te nie były jakoś specjalnie intensywnie prowadzone. Polska specyfika tego typu prac bardzo nas raziła, bo w Turcji widzieliśmy, że można inaczej. Do tego tematu jednak powrócimy w oddzielnym tekście.

Wieczorem oba Peugeoty 5008 dotarły ostatecznie do Warszawy, a dziś oddaliśmy je do Peugeot Polska po pokonaniu ponad 9.000 km każdym z nich. Średnie spalanie z tego dystansu auta napędzanego wysokoprężnym 110-konnym silnikiem 1.6 HDi wyniosło ostatecznie 7,6 l/100 km przy średniej prędkości na poziomie 78 km/h. To niezły wynik biorąc pod uwagę warunki oraz wyładowanie samochodu bagażami.

5008-ka z 2-litrowym silnikiem spaliła średnio minimalnie mniej – większa pojemność skokowa i wynikające z niej różnice w mocy i momencie obrotowym pozwalały jej skuteczniej podjeżdżać pod liczne w Turcji wzniesienia. My musieliśmy po prostu wkręcać silnik na nieco wyższe obroty i stąd ta różnica w spalaniu. Co ciekawe – różnica owa zacierała się wraz z przyrostem pokonywanych kilometrów!

 

 

KG

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 5008
5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

2023-09-29

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

2023-09-28

Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach

2023-09-27

Marka Peugeot na podium w 20. Wielkim Teście Salonów

2023-09-27
Tagi: 5008AraratAzjaPeugeotpodróżeTurcja
Udostepnij40Tweet25Udostepnij7
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3590 udostępnienia
    Udostepnij 1436 Tweet 898
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1815 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1363 udostępnienia
    Udostepnij 545 Tweet 341
  • Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

    823 udostępnienia
    Udostepnij 329 Tweet 206

Testy samochodów

Renault Arkana E-Tech
Testy

Test: Renault Arkana E-Tech 145 KM: czy jest tak oszczędny, jak mówi producent? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-19
Nowy DS 4 E-Tense 225 KM La Premiere 2022
DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 4 E-Tense Hybrid 225 KM już na polskich drogach! Niezawodny, dynamiczny i bardzo komfortowy luksus. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-22
Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C3 Shine 1.2 110 KM 2020 – bardziej komfortowo się w mieście już chyba nie da? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-11-04
DS - testy i opinie

Test: DS4 Crossback 1.2 PureTech 130 KM – wartość dodana. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-05-18
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 KM. Ale jak to? Bez i-Cockpitu 3D?! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-25

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

Fabryka PSA w Vigo pobiła historyczny rekord produkcji samochodów

Opel Mokka i Mokka-e docenione przez ADAC

Nowy Peugeot z rabatem? Ujawniamy tajemnicę wysokości zniżek w nowych modelach

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.