• Najnowsze
Peugeot 504

Peugeot 504, którego zobaczymy w filmie „Gierek”. Jak trafił do kinowej produkcji?

2020-09-16
Peugeot 508 PSE

Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim

2021-01-22

Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu

2021-01-22
Dacia Logan

Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?

2021-01-22

Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!

2021-01-21
Dacia Sandero

Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży

2021-01-21

Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku

2021-01-21
Renault 5 Turbo

Powrót Renault 5 Turbo? Legenda w nowoczesnej wersji

2021-01-21

Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa

2021-01-21

Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży

2021-01-21

Test Renault Megane 1.5 dCi – w krainie kangurów

2021-01-21
piątek, 22 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Artykuły

Peugeot 504, którego zobaczymy w filmie „Gierek”. Jak trafił do kinowej produkcji?

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-09-16
w Artykuły, Peugeot, Wiadomości
Czas czytania13min czytania
516 22
0
Peugeot 504
461
UDOSTĘPNIEŃ
1.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim

Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu

Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?

„Takim samochodem jeździł Edward Gierek” – tłumaczył znajomym Pan Marek Czopowski, właściciel Peugeot 504 z 1980 roku. Pewnego dnia spotkała go bardzo miła niespodzianka. Otrzymał telefon od ekipy filmowej, która chciała wykorzystać samochód w kinowej produkcji o życiu I sekretarza PZPR. Pan Marek opowiedział nam o historii pojazdu i o filmowej przygodzie.

Dlaczego kupił Pan Peugeot 504, z miłości do modelu, marki a może to przypadek?

Każdy z wariantów odpowiedzi jest po części prawdziwy. Ale jest to głębsza sprawa. Miłość generalnie dotyczy aut francuskich, a szczególnie marki Citroen. Odziedziczyłem ją po moim Tacie, który od zawsze uwielbiał tę markę. Siostrzany dla Citroena Peugeot również był na specjalnych względach. Tata wielokrotnie opowiadał mi historię z lat młodości, kiedy w odwiedziny przyjechał do niego wujek, mieszkający we Francji. Wujek pokazał się w Polsce białym modelem 404, który zrobił wówczas ogromne wrażenie na wszystkich. Bliski znajomy naszej rodziny był z kolei w posiadaniu dwóch Citroenów DS (19 i 21). W końcu i u nas pojawiały się kolejno BX, XM, Xantia oraz mały 207. Sam Peugeot 504 od zawsze bardzo mi się podobał w wersji coupé i od dawna miałem ochotę na taką właśnie wersję nadwoziową.

Model ten jest jednak w naszym kraju niemal nie do kupienia. Pewnego dnia, całkiem przypadkiem, trafiłem w internetowych ogłoszeniach na sedana. Granatowy kolor od razu skojarzył mi się z egzemplarzem z filmu „Żandarm na emeryturze” (uwielbiam filmy z Louisem de Funesem), co w połączeniu z bliską lokalizacją (ok. 20 km od mojego domu) zachęciło mnie do wybrania się na oględziny. Te zakończyły się finalnie kupnem samochodu.Peugeot 504

Skąd pochodzi samochód i czy zna Pan szczegóły dotyczące poprzednich właścicieli?

Jestem bodaj piątym właścicielem Peugeot 504. Samochód jest z „polskiej dystrybucji”. Pierwszy właściciel kupił go w Pewexie, w Warszawie. Kosztował on ponoć czterokrotność Fiata 125, który to z kolei sam nie był wówczas tanim autem. O ile znam historię tego egzemplarza, poprzez kolejnych właścicieli, trafiał on do Szczecina, potem ponownie do Warszawy oraz do Strzelec Opolskich. W tym ostatnim miejscu został kupiony przeze mnie i pojechał ze mną do Kędzierzyna-Koźla, gdzie od trzech lat (od 2017 roku) „mieszka” ze mną do dziś. Samochód formalnie stał się zabytkiem z żółtymi tablicami, gdy był w rękach drugiego warszawskiego właściciela.

W jakim stanie był Peugeot w momencie zakupu, czy wymagał dużego nakładu pracy a może poważniejsze naprawy dopiero przed Panem?

Peugeot w momencie zakupu był niemal w takim samym stanie, w jakim jest obecnie. Jedyną zmianą, jaką wprowadziłem, był demontaż dodatkowych reflektorów halogenowych na przednim zderzaku. Stwierdziłem, że zdecydowanie ładniej to auto prezentuje się bez nich. Obecnie, na potrzeby filmu została tymczasowo wykonana druga poważniejsza modyfikacja – demontaż haka holowniczego. Ten jednak wróci na miejsce po skończeniu zdjęć. Auto nie wymagało, jak dotąd, praktycznie żadnego nakładu pracy, poza typowym dla każdego samochodu wymianą oleju i filtrów. Niestety, wygląda na to, że w najbliższym czasie będzie trzeba przystąpić jednak do drobnych działań, związanych z karoserią. W paru miejscach pojawiły się drobne ślady rdzy. Trzeba je usunąć, zanim się rozrosną i narobią większych szkód.

Czy ma Pan inne Peugeoty i czy uczestniczy Pan w imprezach skupiających sympatyków marki lub zlotach?

Jest to mój jedyny Peugeot. W domowych zasobach znajduje się jeszcze 207, należący do mojej mamy. Sam z kolei jeżdżę na co dzień Citroenem C5 X7. Nie byłem, niestety, na żadnym spotkaniu z innymi sympatykami marki, ani ogólnie klasyków. Moja dotychczasowa praca była zbyt absorbująca, żeby znaleźć czas na pełne korzystanie z uroków posiadania tego auta. Wskutek tego brakowało mi trochę czasu na różne przyjemności. Ostatnio dokonałem jednak zmiany pracy na zdecydowanie mniej czasochłonną. Liczę więc na to, że będę miał więcej możliwości, by nacieszyć się tą zabawką.Peugeot 504

Jaki to rocznik, silnik, wersja?

Peugeot 504 pochodzi z roku 1980, więc jest to już wersja późniejsza, dzisiejszą nomenklaturą powiedzielibyśmy, że po face liftingu. W przeciwieństwie do początkowych modeli, ma płaskie klamki w drzwiach, nowszy grill z uproszczonym logo, miękką kierownicę zamiast bakelitowej, itd. Napędza go dwulitrowy silnik benzynowy z gaźnikiem, o mocy 72 kW (niecałe 100 KM). Samochody z tym zestawieniem były oznaczane jako „GL”, w odróżnieniu do wersji „TI” (ten sam silnik, ale z wtryskiem) i do „L” (mniejszy, słabszy silnik z gaźnikiem).

Samochód generalnie, jak na zachodnie standardy, był ubogo wyposażony. Nie ma obrotomierza, elektrycznie opuszczanych szyb (były wówczas takie dostępne w tym modelu), automatycznej skrzyni biegów, wspomagania kierownicy (to było dostępne jedynie w TI). Brak w nim także szyberdachu, który w 504 był bardzo popularny. Kolor nadwozia jest granatowy i w większej części jest fabryczny. Ustaliłem, że drobne poprawki przeprowadzano jedynie przednich błotnikach. Inaczej sprawa ma się z wnętrzem. Któryś z poprzednich właścicieli wymienił całą tapicerkę. Nowa nie została wykonana według żadnego ze wzorów, które oferowała fabryka. Obecnie jest ona welurowa, ciemnobrązowa. Nie wiem, jaka była pierwotnie.

Czy auto ma na swoim koncie dłuższe podróże, ciekawe wyjazdy?

Niestety, nie miałem dotychczas możliwości odbywać nim długich i ciekawych podróży. Najdalsze trasy, jakie wykonałem 504, to przejazdy z domu do pracy w Gliwicach oraz w odwiedziny do znajomych w Krasiejowie i do mojej dziewczyny w Będzinie. Jeżeli wierzyć wskazaniu przebiegu (a po stanie ogólnym można uznać go za wiarygodny), wygląda na to, że poprzedni właściciele też bardzo oszczędzali ten samochód. W tej chwili wskazanie wynosi niecałe 110 tys. km przebiegu. W momencie zakupu, trzy lata temu, stan licznika wynosił 102 tys.

Jak Peugeot trafił do filmu, czy wcześniej był wykorzystywany w podobnym celu?

Sposób, w jaki Peugeot 504 dostał swoją rolę mógłby być sam w sobie materiałem na film. Prezentując go różnym znajomym, zawsze akcentowałem, że właśnie Edward Gierek używał takiego samochodu, jako swojej służbowej limuzyny. Parę miesięcy temu, na przełomie wiosny i lata, dowiedziałem się o tym, że jest planowany film fabularny o tej postaci. Zdążyłem się nastawić, że chętnie wybiorę się do kina, żeby go zobaczyć. Szczerze powiedziawszy, nawet nie skojarzyłem wówczas tego, że będzie można wypatrywać na ekranie takiego samochodu. Później temat zniknął ze świadomości, żeby odżyć w połowie lipca. Zadzwonił do mnie nieznany numer. Odebrałem telefon, mężczyzna przedstawił się, że jest z ekipy filmowej, zajmującej się tym właśnie przedsięwzięciem. Mój numer telefonu zdobył od poprzedniego właściciela samochodu, którego z kolei namierzył poprzez archiwum ogłoszeń samochodowych w internecie. Powiedział, że mają wprawdzie takiego Peugeota, ale w kolorze bordowym. Kolor nie został zaakceptowany przez producenta, który stawiał wymagania odnośnie ciemnego koloru, najlepiej granatowego. Rozmówca znalazł zdjęcia mojego egzemplarza w internecie i poprosił bardzo o pomoc. Argumentował sprawę tym, że w razie mojej odmowy, nie będzie w stanie już znaleźć takiego auta w kraju. Zgodziłem się użyczyć 504, parę dni później spotkaliśmy się, przeprowadzając oględziny, poznając się i spisując umowę wynajmu. Cała historia jest pierwszą taką dla tego samochodu. Nie zdarzyła mu się dotąd żadna podobna.

Jak wygląda współpraca z filmowcami dla właściciela klasyka. Nie boi się Pan że auto będzie źle traktowane lub zostanie zniszczone?

Jeszcze przed spotkaniem z zespołem realizującym film, przedstawiono mi telefonicznie warunki naszej współpracy. Zostałem poinformowany, że auto nie będzie o własnych siłach poruszać się po publicznych drogach, a jedynie na terenie zamkniętego planu filmowego. Każdą inną trasę miało pokonywać na lawecie. Przysłano mi umowę wynajmu którą mogłem sobie na spokojnie przeanalizować, zawierała ona wszelkie potrzebne w takiej sytuacji informacje i ustalenia. Potem, gdy już się spotkaliśmy osobiście, dogadaliśmy szczegóły odnośnie użytkowania Peugeota. Poznałem także osobę, która miała odgrywać rolę szofera Edwarda Gierka. Poinstruowałem ją odnośnie właściwej obsługi.

Pierwotny plan był taki, że samochód miał być wypożyczany na każdy dzień zdjęciowy z osobna i każdorazowo zwracany. Początkowo tak właśnie zrobiliśmy. Po pierwszym dniu zdjęciowym Peugeot został przywieziony i umieszczony w moim własnym garażu. Później jednak dogadaliśmy się, że wygodniej dla wszystkich będzie, gdy ekipa zatrzyma go na cały okres nagrań. Ja sam i tak nie miałem korzyści z posiadania w tym czasie auta w garażu. Wynikało to z prośby, abym nigdzie nim nie jeździł. Jak argumentowano, był to „najważniejszy filmowy samochód w kraju”, a w razie jakiejkolwiek kolizji byłby problem z dalszą realizacją obrazu. Z drugiej strony, zorganizowanie jakiejkolwiek przejażdżki i tak byłoby problemem. Wynikało to z demontażu tablic rejestracyjnych, naklejki na szybie oraz haka holowniczego. Pierwsze spotkanie z kontrolą drogową (auto zwraca na siebie uwagę), skutkowałoby zapewne zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

W czasie, gdy Peugeot był pod opieką ekipy informowano mnie o jego sytuacji. Wiedziałem, gdzie się znajduje i jak jest przechowywany. Dodam jeszcze, że pojawiła się propozycja, która wynikała z obyczaju, jaki mają filmowcy. Generalnie w takich sytuacjach bardzo zabiegają o to, żeby to właściciel był epizodystą, odgrywającym rolę kierowcy swojego auta. Zmniejsza to oczywiście obawy o uszkodzenie pojazdu dla obu stron i daje posiadaczowi okazję do spróbowania bycia aktorem. Ja nie mogłem skorzystać z tej opcji, ponieważ za bardzo zaskoczyła mnie ta przygoda. Nie byłem w stanie pogodzić obecności na wszystkich dniach zdjęciowych z moim życiem zawodowym. Zrekompensowano mi to jednak, zapraszając do podjęcia innej roli – kierowcy premiera w pojedynczej scenie, która akurat była nagrywana w trakcie mojego urlopu. Tak więc udało się finalnie znaleźć na ekranie w towarzystwie swojego Peugeota oraz Fiata 132 (nie wspominając już oczywiście o tytułowym bohaterze).Peugeot 504

Co jest najprzyjemniejsze, najciekawsze w posiadaniu i jeździe Peugeot 504?

Jazda tym samochodem jest przyjemna sama w sobie. Jest to naprawdę duże, komfortowe auto (nie bez powodu przypadło do gustu Edwardowi Gierkowi). Zawieszenie jest bardzo miękko zestrojone a fotele wygodne. Nie ustępuje on w tych aspektach chociażby Citroenowi C5. Są to jednak atuty, którymi może się pochwalić niejeden współczesny samochód. Wyjątkową przyjemnością posiadania i jazdy takim czymś jest to, jak ten pojazd zwraca na siebie uwagę. Przykuwa on wzrok zarówno własnych znajomych, jak i zupełnie obcych ludzi, mijanych na ulicy. Nieraz, jadąc przez miasto, widzę zatrzymujących, obracających się za mną przechodniów. Często patrzą z podziwem albo nawet zaczynają machać w moją stronę. Na drogach wielopasmowych (a z takimi silnik sobie jak najbardziej dobrze radzi!), bywam naprzemiennie wyprzedzany i przepuszczany. Inni kierowcy i ich pasażerowie starają się w ten sposób zlustrować Peugeota, a także często złapać kontakt wzrokowy i wyrazić podziw sympatycznym uśmiechem.

Czy ma jakieś wady?

Ze współczesnej perspektywy, można w użytkowaniu takiego auta dopatrzyć się w sumie trzech wad. Podczas jazdy brakuje prawego lusterka wstecznego, obrotomierza i pięciobiegowej skrzyni.  Z drugiej strony, takie niuanse oddają klimat czasów, w których samochód ten funkcjonował. Oprócz tego, auto różni się od współczesnych tym, że nie posiada z tyłu pasów bezpieczeństwa a na błotnikach brak jest bocznych kierunkowskazów. Jedno i drugie nie było wówczas wymagane przepisami. Wymysłem Peugeota w tamtym okresie było dodatkowo to, żeby stacyjka znajdowała się z lewej strony, niczym w Porsche, a manetka od kierunkowskazów z kolei po prawej. Przyznam, że przesiadka ze współczesnego auta do Peugeot 504 (i odwrotnie) za każdym razem wymaga pewnego przyzwyczajenia. Prawie zawsze zmiana wozu zaczyna się od mylenia kierunkowskazów z wycieraczkami. To wszystko sprawia, że jazda staje się unikatowa tak, jak sam samochód. Daje to ogromną satysfakcję z posiadania czegoś wyjątkowego. Teraz do tego wszystkiego dołączy jeszcze świadomość i duma z tego, iż posiadam samochód, który zagrał w kinowym filmie, u boku głównego bohatera. Obecnie, gdy opowiadam tę przygodę znajomym, wywołuje ona ogromne wrażenie i uśmiech na ich twarzach.

Czy ma Pan w planach zakup kolejnych klasycznych samochodów?

Na chwilę obecną nie spieszę się do zbycia mojego obecnego klasyka. Był taki czas, że myślałem o wymianie go na zabawkę o innym charakterze. Myślałem wówczas o jakimś kabriolecie, niekoniecznie klasyku, wybór nawet zdążył wstępnie paść na Forda Mustanga. Przygoda z filmem zdecydowanie jednak odwlekła myśl o wymianie 504. Bardzo chętnie, za jakiś dłuższy czas, pokusiłbym się o Citroena DS (Bo skoro mogę jeździć samochodem sierżanta Cruchota i towarzysza Gierka, to czemu nie spróbować także latającego auta Fantomasa…) albo Citroena BX, najlepiej w wersji GTI.  Do tego drugiego z kolei mam wielki sentyment, związany z dzieciństwem. Nie wykluczyłbym również kolejnego 504, ale w dwudrzwiowym nadwoziu (coupé lub cabrio) takiego, na jakiego ochotę miałem od początku. Jakikolwiek wariant (niewykluczone, że jeszcze zupełnie inny) wejdzie docelowo w życie, tym najbliższym jest jazda limuzyną I Sekretarza. Dostąpienie takiego zaszczytu jest w dzisiejszych realiach, z oczywistych względów niemal niemożliwe. Mnie się jednak taki szczęśliwy traf zdarzył i mam zamiar się nim jeszcze nacieszyć.

 

Bardzo dziękujemy za rozmowę!

Galeria

Peugeot 504Peugeot 504

Newsletter

2.8 9 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 207404504BXCitroenDSFiatPeugeotXantiaXM
Udostepnij184Tweet115Udostepnij32
Poprzedni

Autostrada A4 będzie jeszcze droższa! Zmiany od 1 października

Następny

Doświadczenie za kierownicą to nie wszystko

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Doświadczenie za kierownicą to nie wszystko

Test: Nowy hybrydowy Renault Megane 1.6 160 KM – pierwsza jazda

Renault Arkana będzie produkowany na Ukrainie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Marcin o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Marcin o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Damian o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Zabronionyyy o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Damian o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Szymon Pułkownik o Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Igor o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Męczysław o Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!
    • Andrzej o Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa
    • Igor o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu
    • Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!
    • Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży
    • Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku
    • Powrót Renault 5 Turbo? Legenda w nowoczesnej wersji
    • Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa
    • Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży
    • Test Renault Megane 1.5 dCi – w krainie kangurów


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.