• Najnowsze

Peugeot 505 GR Heuliez Ambulance

2009-02-25

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

2021-02-26
Nissan Qashqai

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

2021-02-26

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

2021-02-26

Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi

2021-02-26

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 505 GR Heuliez Ambulance

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2009-02-25
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania4min
71 3
1
64
UDOSTĘPNIEŃ
212
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

Peugeot 505, to jeden z najbardziej popularnych samochodów średniej klasy we Francji lat osiemdziesiątych. Auto – będące rozwojową wersją niezwykle udanego modelu 504 – zdobyło uznanie prostotą, obszernym wnętrzem, komfortowym zawieszeniem i bardzo trwałymi silnikami (zwłaszcza wysokoprężnymi).


Produkcję modelu 505 rozpoczęto w 1979 roku i do 1983 kontynuowano równolegle z poprzednikiem – czyli Peugeotem 504. Model 505 oferowano z silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1800 cm³ do 2850 cm³ (V6). Samochód produkowano także z jednostkami diesla o pojemności: 2300 cm³ i 2500 cm³. Silniki benzynowe były zasilane zarówno gaźnikami, jak i układami wtryskowymi (jednopunktowymi) firmy Bosch. Układy wtryskowe tej firmy miały także silniki wysokoprężne. Wszystkie produkowane seryjnie 505-tki miały napęd na koła tylnej osi (w sedanie był most łamany, a w kombi – sztywny). Nieliczne przebudowywane przez firmę Dangel* miały znacznie zwiększony prześwit podwozia i stały napęd na cztery koła.


Peugeot 505, zdobył popularność nie tylko na rodzimym, francuskim rynku, ale także w Niemczech, Hiszpanii, Portugalii (gdzie był montowany), czy Wielkiej Brytanii. W latach osiemdziesiątych samochód sprzedawano także w USA, gdzie swego czasu był najlepiej sprzedającym się francuskim autem. Peugeota 505 eksportowano także do wielu państw Afryki Północnej i Ameryki Środkowej. Montowanie tych aut działały m.in: w Tunezji, Maroku i Algierii. Pewną liczbę 505-tek zakupił także Urząd Rady Ministrów PRL, na potrzeby podległych mu Ministerstw („rządowe” Peugeoty 505 widoczne są na filmach dokumentujących trzy pierwsze pielgrzymki Jana Pawła II do Ojczyzny). Produkcję auta zakończono we Francji w 1992 roku, po wyprodukowaniu 1.743.650 sztuk samochodów (m.in. w Chinach ograniczona produkcja 505 w wersji kombi trwa do dziś).


Prezentowany na zdjęciach Peugeot 505 GR, to samochód przerobiony przez francuską firmę nadwoziową Heuliez**. Firma ta od dziesięcioleci specjalizuje się w modyfikacjach nadwozi i małoseryjnej produkcji różnych odmian samochodów. Heuliez produkuje np. przedłużone taksówki i limuzyny, kabriolety (obecnie Peugeota 206 CC), sanitarki, radiowozy itp.


Prezentowany Peugeot 505 GR, to najlepsza wersja produkowanej w oparciu o ten model sanitarki. Samochód posiada oddzieloną stałą ścianką 2-osobową kabinę kierowcy i przedział medyczny. W tej drugiej części – oprócz pacjenta na regulowanych noszach – są miejsca dla dwóch osób. Dzięki podwyższonemu (w porównaniu do zwykłego kombi) dachowi, przestrzeń w przedziale medycznym pozwala na przeprowadzanie podczas jazdy podstawowych zabiegów ratowniczych.

 

 

 


Ten egzemplarz napędzany jest benzynowym, gaźnikowym 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 82 KM. Samochód wyprodukowano (prawdopodobnie) w 1983 roku. Auto trafiło do Polski w 1984 roku jako dar norweskiego armatora, dla którego w SKP w Gdyni budowano statki do przewozu gazu skroplonego (tzw. gazowce). Przez 20 lat pojazd używany był przez Służbę Ratowniczą Stoczni Komuny Paryskiej w Gdyni (obecnie Stocznia Gdynia S.A.). Samochód jest po pełnej renowacji. Przywrócono lakier zgodny z oryginałem fabrycznym (zgodny z numerem RAL). Auto jest w 100% oryginalne, nie ma żadnych amatorskich przeróbek. W lipcu 2005 samochód był wystawiany na prestiżowej wystawie pojazdów zabytkowych w Nostalgia Festival – Rooneby (Szwecja).


Tekst i zdjęcia: Marek Rutka

* Firma Dangel do dziś słynie z napędów na cztery koła; podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu można było obejrzeć wycinek oferty tej firmy w postaci np. Citroëna Berlingo Silhouette oraz Peugeota Experta pick-up
** Firmę Heuliez przywoływaliśmy na naszych łamach wielokrotnie. Szczególnie przypadły Wam do gustu projekty Peugeota 407 cabrio oraz rekreacyjnego pojazdu opartego o Dacię Logan MCV.

Galeria

Newsletter

1 1 głos
Ocena artykułu
Udostepnij26Tweet16Udostepnij4
Poprzedni

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 09/2009

Następny

Rewolucja w zakresie emisji dwutlenku węgla

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Rewolucja w zakresie emisji dwutlenku węgla

Peugeot 206+

C5 Snow Motion

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Texas910Gus o Nowy Citroën CC21 na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał konkurent Renault Kiger?
    • Kamil o Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Kamil o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Kamil o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Tom o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Gdzie te zdjecia o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Dawid o Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • pawel27 o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Daniel o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Wiesław o Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona
    • Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    1
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.