Po publikacji pierwszych zdjęć modelu DS 9 na myśl przychodziła myśl, że to tylko Peugeot 508 w przebraniu. W komentarzach również często pisaliście, że nowy flagowy model DS Automobiles bardzo przypomina swojego kuzyna spod znaku lwa dlatego sprawdziliśmy, jak bardzo różnią się te dwa pojazdy.
DS Automobiles i Peugeot bardzo lubią słowo „premium”. Podczas gdy pierwszy producent został oficjalnie uznany przez koncern PSA za luksusową markę, drugi niewątpliwie również podąża w tym kierunku. Nie będziemy jednak skupiać się na tym, kto bardziej zasługuje na miano bycia premium, ale na podobieństwach i różnicach obu pojazdów. Sylwetki na pierwszy rzut oka są prawie identyczne, ale pojazdy mają inne długości, rozstawy osi, wnętrza i oczywiście logo.
Najbardziej wyróżniającym się elementem Peugeota są reflektory w kształcie kłów, które sprawiają, że pojazd prezentuje się groźnie. DS zrezygnował z agresji na rzecz dostojności i elegancji. „Dziewiątka” została wyróżniona zygzakiem LED-ów do jazdy dziennej oraz sporej wielkości osłoną chłodnicy. Różnice dostrzeżemy również z tyłu. Każdy z producentów ma swój pomysł na lampy. Możemy dostrzec albo „pazurki” albo nawiązanie do kosztownej biżuterii. Styliści DS Automobiles dodali także światła kierunkowskazów pod dachem, które mają nawiązywać do legendarnego Citroena DS.
DS 9 – duża limuzyna
Zarówno Peugeot 508 jak i nowa produkcja marki DS Automobiles powstały na platformie EMP2. DS ma blisko do oferowanego w Chinach modelu 508 L. DS 9 mierzy 4,93 m długości i 1,85 cm szerokości co stawia go w rywalizacji m.in. z Audi A6. Limuzyna jest większa niż model spod znaku lwa (4,75 m dla 508 i 4,85 dla 508 L), ma także większy rozstaw osi wynoszący 2,9 m co skutkuje dodatkową przestrzenią na tylnych siedzeniach. W Peugeocie osie rozstawione są na 2,79 m.
W obu przypadkach możemy liczyć na bardzo dobrze wykończone i eleganckie wnętrze. Peugeot wykorzystał znany z 3008 przepis na kabinę, czyli niewielką kierownicę, system i-Cockpit oraz zestaw klawiszy do obsługi multimediów. Wnętrze DS 9 zostało zaczerpnięte z DS7 Crossback dlatego nie brakuje geometrycznych kształtów, dużego ekranu oraz zegarka w centralnej części deski rozdzielczej. Przyciski otwierania szyb znalazły się standardowo dla DS Automobiles na konsoli centralnej.
Hybryda o mocy 360 KM
Nowość DS jest napędzana za pomocą układu hybrydowego o mocy 225 KM, ale francuski producent zapowiedział, że wkrótce zadebiutuje mocniejsza wersja pojazdu. Model ma dysponować mocą 360 KM. Peugeot nie będzie w tej kwestii gorszy. Producent ma już w planach model 508 Sport Engineered, który najprawdopodobniej otrzyma ten sam napęd.
Najnowsze komentarze