Dziś mocne i słabe strony Peugeot 508 II SW z napędem hybrydowym oczami właściciela, po półrocznym czasie użytkowania. Krzysiek, który przesłał nam swoją historię, był wcześniej posiadaczem dwóch Renault Lagun i do nich odnosi się, porównując swoją nową 508-kę.
Jak napisał nam właściciel 508-ki – fanem francuskiej motoryzacji stał się z przypadku. Nie celowo, a jednak jest nim konsekwentnie od 10 lat. Peugeot 508 nie był pierwszym francuskim pojazdem Krzyśka, historia zaczęła się od marki Renault.
„Swój pierwszy samochód z Francji kupiłem w 2014 i było to Renault Laguna I PH II w wersji Concorde 1.6, w której założyłem instalację LPG. Sprzedawał ją kolega ojca więc samochód pewny i zadbany. W 4 lata przejechałem 160 tys. km. Pojechałem nią nawet na Nordkapp” – opowiada.
Po Lagunie I, Krzysiek stał się właścicielem Renault Laguny III w wersji GT, wyposażonej m.in. w system czterech kół skrętnych 4Control. Przejechał nią 250 tys. km. Peugeot 508 II SW pojawił się w motoryzacyjnej historii Krzyśka za sprawą kolegi, Bartka. To było zauroczenie, ale nie od razu zostało sfinalizowane zakupem.
Droga do Peugeota 508 II SW
„Samochód pierwszy raz widziałem w salonie Peugeota, gdy razem z kolegą byliśmy w ASO, z jego ówczesnym Citroenem C5. Wygląd kombi Peugeota zrobił na mnie duże wrażenie, jednak był poza zasięgiem finansowym. Po dwóch latach Bartek kupił swojego 508, moja Laguna dawno przebiła 300 tys. km na liczniku i trzeba było rozejrzeć się za czymś nowszym” – wspomina.
Wybór nie od razu padł na pojazdy znad Sekwany i kombi od Peugeota. Przyjmijmy tę uwagę w duchu pokory ;)
„Szukałem Mitsubishi Outlandera III. Jestem fanem japońskiej motoryzacji, szczególnie Mitsubishi, którego również posiadam. Jednak to nie samochód na co dzień, tylko „wakacyjny”. Z końca produkcji jednak nic ciekawego nie znalazłem, a Bartek wysłał mi ogłoszenie dotyczące Peugeota 508.
Pojechałem zobaczyć i się zakochałem… Jazda próbna, dokładne przejrzenie samochodu i kilka dni później stałem się jego właścicielem. Po czym troszkę się rozczarowałem… Jestem bardziej krytyczny od kolegi, dlatego opiszę szerzej kilka wad samochodu. Zastanawia mnie jednak jak 508-ki przeszły jazdy testowe tak, że niedociągnięcia nie zostały wyeliminowane…”

Zobacz: Używany Peugeot 508 II generacji. Rewolucja, czy przerost formy nad treścią? Wady, zalety, opinie
Pierwsze rozczarowania hybrydowym kombi 508
Kierowco, byleś nie był za wysoki…
Okazuje się, Peugeot 508 nie jest samochodem przewidującym w zastosowanych rozwiązaniach technicznych dla wysokich kierowców ;-) Jeśli jesteś koszykarzem, poczekaj aż Peugeot wyciągnie wnioski ze swoich błędów robiąc zmiany po liftingach lub w kolejnych generacjach. Taką przynajmniej można mieć refleksję po uwagach Krzyśka, który ma 190 cm wzrostu. Bynajmniej nie chodzi tu o przestrzeń, ale o nieprzemyślane lub też niepoddane testom praktycznym detale.
Pierwszym z nich jest kierunkowskaz zawinięty na lusterku tak, że nocą rozprasza wysokiego kierowcę.
To nie koniec drobnych, irytujących, nie do końca przemyślanych rozwiązań Peugeota w 508. Jak zauważył Krzysiek „również przyciski od systemów utrzymywania pasa ruchu odbijają się w szybie idealnie na środku lusterka.”
Wady Peugeota 508 II, niezwiązane z wzrostem prowadzącego
Poza opisanymi detalami, uciążliwymi dla wysokich kierowców, Krzysiek wymienia jeszcze „uniwersalne” felery Peugeota 508 SW, uciążliwe bez względu na wzrost siedzącego za kółkiem.
Nie tak prosto zostać DJ-em we własnym 508:
„System audio w pierwszej chwili mnie rozczarował jednak był to mój błąd. W poprzednim samochodzie był odtwarzacz CD i MP3. Muzyka leciała głównie z płyt, których mam małą kolekcję, dlatego jakość dźwięku była bardzo dobra. Bluetooth używałem tylko do odtwarzania audiobooków. Z tej przyczyny jakość dźwięku w serwisie z czerwonym logo nie była tak słyszalna, aż do momentu przesiadki na system Focal. By w pełni wykorzystać możliwości tego systemu wymagana jest dobra jakość aplikacji i to typowo muzycznych oraz kabel… Bez tego nie ma co włączać muzyki”.
Na koniec dwie rzeczy, ważne również dla nieskupiających się na jakości dźwięku:
- Mały zbiornik paliwa
- Zabezpieczenie antykorozyjnego podwozia, właściwie jego brak. „Eh… szkoda gadać, ale taka już jest współczesna motoryzacja”
Pozytywne strony 508 II
Co dobrego widzi Krzysiek w swoim nowym kombi spod znaku Lwa?
Oszczędne spalanie
„Układ napędowy jest chyba największą zaletą tego samochodu. Jadąc drogami wojewódzkimi na trasie 430 km osiągnąłem spalanie w trybie hybrydowym 4,5 l z czego komputer pokazał 115 km przejechanych tylko na prądzie. De facto zasięg na baterii przewidziany był 38 km. Średnia prędkość na trasie wynosiła 71 km/h. Jak na tak ciężki samochód wynik jest świetny. Chociaż się prosi żeby pod maską siedział 1.6 HDi z hybrydą wtedy samochód produkowałby paliwo :)”
Dobrze ustawiony automat
„Skrzynia EAT8 pracuje tak, że przy 140 km/h silnik ma 2500 obrotów. Dzięki czemu mamy ciszę w samochodzie. Przekłada się to na (wymieniowe wyżej) niskie spalanie. Nienaładowany Peugeot 508 spala przykładowo na 500-kilometrowym odcinku autostrady 6,7 l/100 km. Dla porównania Renault Laguna III spalała około 10-10,5 l /100km. Na tej samej trasie, a jeżdżę dużo po A1 na trasie Śląsk-Gdańsk”
A jak to się przekłada na wrażenia z jazdy?
„Skrzynia biegów w trybie hybrydowym dobrze dobiera przełożenia, jednak w trybie sportowym trochę przeciąga zmianę biegu na wyższy. No, ale wszystkiego mieć nie można ;)”
Wyciszenie wnętrza
„Pozytywnie zaskoczony jestem wyciszeniem kombi Peugeota. Jak na drzwi bez ramek, to jest naprawdę cicho, dużo ciszej niż w moim poprzednim – Renault Laguna III GT”
Peugeot 508 II to wygodnie i przestronne wnętrze, ale…
„Fotele są wygodne, dobrze wyprofilowane. Pozycja za kierownicą jest dobra, choć pedały mogły by być dalej od fotela. Ta uwaga ze względu na wzrost i moje długie nogi.
Mam siedzenia z Alcantary i tutaj Peugeot też postarał się z jakością materiałów oraz wykonania. Chociaż brak większej możliwości regulacji zagłówka jest delikatnym minusem. Jest tylko regulacja góra – dół.

Deska rozdzielcza ma czytelne ekrany, choć ustawienie temperatury tylko na ekranie dotykowym bywa nieco uciążliwe. Wykonanie deski jest staranne. Materiały nie trzeszczą i są wysokiej jakości. Design deski oceniam jako perfekcyjny i widać, że ktoś przyłożył się do pracy. Ekran dotykowy jest ładnie wbudowany, ustawiony pod kątem, w stronę kierowcy, nie wystaje z deski i nie zasłania widoku na drogę. Nie tak jak w większości samochodów, wyglądających jakby do deski ktoś przyczepił chiński tablet.
Dodatkowo deska posiada podświetlenie kameralne, które jak dla mnie jest zbędnym gadżetem. Na szczęście można je regulować lub wyłączyć całkowicie. Szkoda, że na desce zabrakło miejsca na przycisk wyłączenia kontroli trakcji, co przydaje się szczególnie w zimie. Dostęp jest jedynie z ekranu w menu.”
Przestrzeń dla dużych i małych
„Miejsca na tylnej kanapie jest wystarczająco. Mogę powiedzieć, że jest go dużo więcej niż w Lagunie III. W Renault miałem ciężko usiąść za fotelem kierowcy ustawionym pod siebie. W kombi Peugeota nie ma problemu.”
„Bagażnik duży i ma fajny schowek. Idealnie na kabel od ładowania. Przydatne są również elastyczne paski, którymi można sobie przyczepić np. płyn do spryskiwaczy. Mała rzecz, ale mi bardzo się to podoba.”
Zawieszenie i pozostałe rozwiązania techniczne w Peugeocie 508
Ocena pracy zawieszenia 508 jak się okazuje, jest względna:
„Ale to auto jest twarde – powiedział Bartek przesiadając się z Citroena C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem.
Ale to auto jest miękkie – mówię ja, po przesiadce ze sztywnej Laguny GT z 4 Control. Oj… brakuje mi tego systemu w Peugeocie”.
Odzyskiwanie energii w 508 jest na przyzwoitym poziomie:
„Bardzo dobrze sprawdza się możliwość rekuperacji energii. Pozwala na jej odzysk w dużej ilości, choć trzeba nauczyć się z tym jeździć i przyzwyczaić do działania”.
Design Peugeota 508 II SW
Nadwozie 508 II SW
„Gust jest jak ta część ciała, gdzie szlachetną swą nazwę plecy tracą i każdy ma swój ;) Jak dla mnie 508 SW wygląda jak wzorzec nadwozia typu kombi :) Obok metra w Sevres pod Paryżem, wzoru jednostki metra, powinien być Peugeot 508 SW, jako wzór pojazdów o tej sylwetce. Choć Peugeot 508 SW w wersji PSE ma ładniejszy przedni zderzak. W 508 SW GT ma piękną, nisko osadzoną sylwetkę, przy czym brakuje choćby malutkiego splittera. No, ale przynajmniej nie trzeba tak uważać na krawężniki, bo prześwit pod zderzakiem jest zazwyczaj wystarczający. Lotka na tylnej klapie również mogła by być ciut dłuższa… Ale to tylko smaczki… Ogólnie Peugeot 508 SW w wersji GT wygląda świetnie.”
Oświetlenie LED w kombi Peugeota ocena praktyczna i estetyczna

„Mój Lew niestety nie ma systemu Night Vision. Jednak światła ma całkiem dobre. Samochodu nie da się pomylić z innym na drodze przez lampy prezentujące się „kły”. Szkoda, że wersja poliftingowa prezentuje się inaczej :(
Tylne światła, moim zdaniem, również nadają charakteru całej bryle samochodu.”
Peugeot 508 II SW Plug-in Hybrid GT. Czy warto zaszaleć?
Jak widać Krzysiek bezkrytyczny wobec swojego zakupu nie jest. Czy to oznacza, że jest niezadowolony?
„Najlepszą opinią o samochodzie jest odpowiedź na pytanie: Czy kupiłbym go drugi raz? Hmm… tak! Ale w wersji PSE :)”
Zobacz: Aktualna oferta Peugeot. Promocje, nowości
Dziękujemy Krzyśkowi za przesłany materiał i zdjęcia
Najnowsze komentarze