Francuski L’automobile Magazine porównał Peugeot 508 z segmentem premium. Jak wypadł w zestawieniu z takimi modelami jak: Audi A5 Sportback, Alfa Romeo Giulia, Mercedes CLA i DS 9?
Według L’automobile Magazine Peugeot postawił sobie za cel „przede wszystkim uwieść” swoich klientów i faktycznie 508 potrafi to zrobić. Model przyciąga do siebie wykończeniem wnętrza oraz i-Cockpitem z niewielką kierownicą. Ponadto Peugeot jest stabilny i komfortowy a zwinność jazdy w zakrętach uznano za przyzwoitą. Klienci mogą zamówić wersję kombi oraz wariant hybrydowy. Mniejsze wymiary w porównaniu do poprzednika sprawiły jednak, że przestrzeń dla pasażerów i bagażu wymieniono wśród wad, do 508 nie przekonuje również wysoka cena.
L’automobile Magazine postanowił sprawdzić, czy model spod znaku lwa będzie mógł konkurować z modelami znanych marek premium. Cena jest wysoka w porównaniu z producentami popularnymi, ale w zestawieniu z segmentem aut luksusowych wypada wręcz atrakcyjnie. Pytanie tylko, czy 508 może konkurować z Audi, Mercedesem, Alfą Romeo i DS Automobiles?
Peugeot nie ukrywa, że inspiracją dla 508 było Audi A5 Sportback. Niemiecki producent jest na tyle dumny ze swojego modelu, że na rok 2020 nie wprowadził żadnych zmian w wyglądzie. W samochodzie mamy natomiast nowy 10-calowy ekran dotykowy do obsługi multimediów. Francuski magazyn zwraca uwagę na większą niż w 508 wygodę na tylnych fotelach , znakomite wykończenie wnętrza oraz świetne właściwości jezdne Audi. Nie przekonała polityka cen i opcji oraz tylko „jeden rozsądny silnik benzynowy w ofercie”.
Peugeot 508 porównano również z zupełną świeżynką – modelem DS 9, który ma trafić na rynek do końca 2020 roku. Na razie mało kto miał okazję widzieć model z bliska, ale pojazd może być ciekawą alternatywą dla niemieckich modeli premium. Dzięki większemu rozstawowi osi (2,9 m) flagowiec marki DS Automobiles ma bardziej przestronne wnętrze w cenie mniej oryginalnej sylwetki. DS 9 będzie oferowany w czterech wersjach napędowych w tym trzy z nich to hybrydy o mocy od 225 do 360 KM. DS Automobies nie przewiduje diesla.
Francuski model porównano także z Alfą Romeo Giulią oraz Mercedesa CLA. Włoską propozycję pochwalono za wygląd oraz sportowy charakter jazdy. Model niekoniecznie zachwyca przestrzenią i wartością odsprzedaży. Mercedes CLA imponuje profilem „4-drzwiowego coupe” oraz kokpitem z dwoma ekranami. Przestrzeń z tyłu oraz w bagażniku porównano do 508. Mercedes jeździ nienagannie, ma dobrą ofertę silnikową, ale nie do końca przekonuje zwinnością.
Jaki werdykt? Peugeot 508 nie jest najbardziej ekscytującym samochodem wszech czasów. 508 zachowuje świetne właściwości jezdne czemu towarzyszy dobry poziom komfortu, staranne wykonanie i znacznie bardziej dynamiczna linia niż u poprzednika. Peugeot przeciwstawia się renomowanym markom, ale tak naprawdę nie błyszczy rodzinnym charakterem i ma dosyć wysokie ceny katalogowe.
Najnowsze komentarze