Peugeot 508 odbył swój debiut podczas największych targów motoryzacyjnych w Polsce: Poznań Motor Show 2018. Samochód był jednym z najbardziej obleganych pojazdów podczas tegorocznej imprezy. Jakie są pierwsze opinie na temat modelu?
Peugeot 508 odbył światowy debiut podczas salonu samochodowego w Genewie, ale swoją polską premierę miał w Poznaniu, podczas największych w Polsce targów motoryzacyjnych Motor Show 2018. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć. Goście poznańskiej imprezy, bardzo chętnie pojawiali się obok nowego modelu spod znaku lwa. Do samochodu czasem wręcz trudno było się przecisnąć. Zjawiliśmy się przy nowej 508-ce z samego rana, ale z powodu drobnych problemów z prądem musieliśmy chwilkę poczekać aż zabłyśnie charakterystycznymi podłużnymi LED-ami, które pożyczył od modelu Instinct Concept i rozświetli wirtualne zegary.
Jeśli Peugeot 508 podoba Wam się na zdjęciach, to na żywo zrobi jeszcze większe wrażenie. Opływowa linia, eleganckie kształty i genialne wnętrze sprawią, że 508-ka mogłaby dumnie zawitać w garażach biznesmenów oraz bizneswoman, ale czy Peugeot zamierza konkurować z markami z wyższej półki? Jak mówi Jacek Trojanowski, dyrektor marki Peugeot w Polsce. „Peugeot nie jest marką premium, ale chce oferować samochody, które są lepsze niż konkurenci marek popularnych”. Do kogo kierowany jest model 508? „Uderzamy w klientów, którzy nie poszukują w segmencie D dostępnych do tej pory rozwiązań. Jest to segment dosyć tradycyjny, a nawet konserwatywny. 508 wymyka się z tych ram stylistyką oraz najwyższej jakości wnętrzem. Łączy nadwozie sedan, hatchback i coupe w jednym samochodzie. Budzi emocje i widać to po pierwszych reakcjach”.
W Poznaniu można było podziwiać model w eleganckiej wersji limitowanej First Edition. W całej Europie jest dostępnych 1000 przedpremierowych egzemplarzy, a zamówiono już ok. 500 – 600 sztuk. „W Polsce na dzień dzisiejszy mamy ok. 20 zamówień, ale to jest dopiero początek i spodziewamy się, że po targach poznańskich ta liczba wzrośnie. Zakładamy sprzedaż ok. 100 pojazdów, czyli 10 proc. europejskiego wolumenu” – powiedział naszemu dziennikowi motoryzacyjnemu Jacek Trojanowski. Kto zamawia 508? Większość zamawiających to właściciele jednoosobowych firm. Klienci, którzy chcą mieć atrakcyjny, elegancki samochód, ale niekoniecznie model premium.
„Nie sądziłem, że pojazd z tego segmentu będzie w stanie aż tak mnie zachwycić. Osobiście o wiele bardziej odpowiada mi charakterystyka SUV-ów. Peugeot 508 odrobinę zmienia tę opinię i czekam aż będę mógł użytkować ten samochód. Model jest mocno nastawiony na kierowcę. Deska rozdzielcza, i-Cockpit oraz mnogość systemów sprawiają, że jazda 508 jest ekskluzywna, wręcz egoistyczna” – dodaje Jacek Trojanowski.
Jak Peugeot 508 spodobał się gościom odwiedzającym targi?
Większość pytanych osób, które zawitały na stoisko marki spod znaku lwa, pozytywnie wyrażała się na temat pojazdu a wręcz była zachwycona nowym Peugeotem. Zwracano uwagę na świetne wnętrze oraz znakomicie spasowanie materiały wykończeniowe jak skóra czy drewno. Pojawiały się opnie, że model: „wygląda świetnie”, „jak nie Peugeot”, „rewelacja”, „piękne wnętrze”, ale były też głosy krytyki narzekające na jakość plastików oraz zbyt wysoką cenę modelu.
Na przednich fotelach 508 przestrzeni jest wystarczająco i cm nie powinno brakować nawet wysokim osobom. A jak jest z tyłu? Przedstawiciele marki bardzo zachęcali wszystkich, by przekonali się o tym na własnej skórze. Miejsca na nogi jest całkiem sporo, moje 172 cm nie miało problemów z wpasowaniem się do samochodu, a co z osobami wyższymi? Mężczyźnie o wzroście 190 cm, który zajął miejsce na tylnej kanapie 508 brakowało miejsca nad głową, właściwie dotykał głową podsufitki. Przy projektowaniu samochodu Peugeot musiał iść na kompromis, by uzyskać piękną pochyłą linię dachu a’ la coupe: sylwetka nadwozia konkurowała z przestrzenią wewnątrz. Bagażnik jest otwierany elektrycznie (tutaj również musieliśmy poczekać chwilkę na prąd), klapa podnosi się wysoko. Na pierwszy rzut oka, sporo można do niego zapakować, a dokładniej pomieści 487 litrów naszego bagażu.
Wraz z wersją First Edition dostępne są dwa silniki: 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM oraz benzynowy motor PureTech 1.6 generujący 225 KM. Oba powiązane zostały z nową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów EAT8. W późniejszym czasie dołączą również słabsze jednostki, a w przyszłym roku hybryda. Czy pojawi się wersja GTi? Jak mówi Jacek Trojanowski: „jest szansa, to drugi etap rozwoju tego produktu”. I tego się trzymajmy ;-) Polskie ceny seryjnej wersji powinny pojawić się w czerwcu, a do salonów sprzedaży 508 trafi jesienią tego roku.
Małgorzata Kozikowska
Najnowsze komentarze