Peugeot już wkrótce wprowadzi na rynek hybrydową wersję modelu 508, a jak wiadomo, akumulatory potrzebują dodatkowej przestrzeni w samochodzie. Czy bagażnik 508 PHEV będzie mniejszy?
Grupa PSA już niedługo intensywnie zajmie się procesem elektryfikacji swojej gamy modelowej, co oznacza, że w ofercie pojawią się hybrydy i modele zasilane wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego. Napęd łączący jednostkę benzynową i elektryczną trafi m.in. do modelu 3008, C5 Aircross czy DS 7 Crossback, który otrzyma na wszystkie koła. Jeszcze w roku 2018 na rynku pojawi się model 508 PHEV. Samochód będzie dysponował mocą 300 KM. Hybrydowe kombi spod znaku lwa pojawi się w drugiej połowie 2019 roku.
Przestrzeń dla akumulatorów
Peugeot 508 PHEV będzie w stanie pokonać do 50 km wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego. Zestaw akumulatorów jest jednak niezbyt poręczny i może zajmować sporo przestrzeni w samochodzie, ale czy wpłynie na pojemność bagażnika modelu? Wersja liftback 508 dysponuje całkiem przyzwoitą przestrzenią pod tylną klapa wynoszącą od 487 do 1537 litrów. Wartości dla wariantu SW wynoszą odpowiednio od 530 do 1780 litrów w zależności od konfiguracji foteli. Zgodnie zapewnieniami Peugeota, akumulatory zostaną zlokalizowane pod tylnymi fotelami i nie będą miały wpływu ani na wielkość bagażnika, ani na ilość miejsca dla pasażerów. Platforma EMP2, na której powstał model od samego początku była przygotowywana na instalację jednostki elektrycznej.
Jak mówi Pierre Paul Mattei, który stał na czele designu 508: „Nasz zespół projektantów spędził z inżynierami półtora roku, czyli dłużej niż zwykle, aby uzyskać dostęp do najlepszej technologii i wiedzy na temat platformy tego samochodu. Udało nam się przełamać konwencje pod względem proporcji projektowych, jednocześnie zachowując cechy, takie jak przestrzeń bagażowa, bez wpływu na architekturę”.
Najnowsze komentarze