sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi – czy warto? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 43-44/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-11-03
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
419 17
10
374
UDOSTĘPNIEŃ
1.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Peugeot 508 kontra Volvo S60 i BMW 3. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 19/2022

MOTOR rzadko wychodzi jako numer podwójny, ale tym razem mamy taką właśnie sytuację. Omawiany dziś numer ukazał się w ubiegły poniedziałek, a na jego okładce jest tylko jeden samochód wzbudzający nasze większe zainteresowanie – Dacia Duster. A co wewnątrz wydania?

 

MOTOR nr 32-33 (3502-3503) z 03.VIII.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C5, 9 Crossback, 208 PSE, 2008, 3008, 407, 508, Partner, Arkana, Captur, Clio, Kadjar, Kangoo, Koleos, Megane, Talisman, SUV Alpine, Bigster, Duster

 

Na stronach 4-7 MOTOR zapowiada kolejną dekadę SUV-ów. Wspomina nowego Kadjara (a przy nim także Clio, Captura, Megane, Arkanę, Talismana i Koleosa), który wcale nie musi się już nazywać Kadjar. W tekście znajdują się też wzmianki o Dacii Duster i Peugeot 2008.Pokazano też BMW X8 i muszę przyznać, że te nowe grille bawarskiej marki są, moim zdaniem, obrzydliwe. Miłośnicy nazywają je nerkami, a mi przypomniało się stare powiedzenie z czasów socjalizmu. Bo skoro nerki są z przodu, to wyglądają mniej więcej, jak „członek wysunięty z ramienia na czoło” – tak się kiedyś mówiło ;-)

W dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina na stronie 10. Peugeota 208 PSE, SUV-a Alpine, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka, Peugeota 3008 oraz Renault Kadjara.

Test Mercedesa Citana zamieszczono na stronie 12. Wspominam o tym dlatego, że to techniczny bliźniak Renault Kangoo, co MOTOR wprawdzie zauważa, ale twierdzi, że inżynierowie Mercedesa zmienili aż 20% pierwowzoru na etapie projektowania.

Wiele osób narzeka na silniki o niedużej pojemności skokowej. Wiele innych (a czasem może tych samych) utyskuje, że ograniczana jest paleta diesli. MOTOR na stronach 26-27 publikuje test Peugeota 508 napędzanego dieslem 1.5 BlueHDi o maksymalnej mocy 130 KM. Ale, co w dieslu ważniejsze, moment obrotowy osiąga swoje maksimum o wartości 300 Nm już przy 1.750 obr./min., a to o 2.000 obr./min. niżej, niż szczyt mocy. Opisywany model wystąpił w wersji Allure Pack, a więc dość wysokiej, więc MOTOR marudzi, że to auto jest drogie. Fakt  kosztuje 167.600 zł, ale za to ma naprawdę bogate wyposażenie. Podani konkurenci (Škoda Superb i Ford Mondeo) są wyraźnie tańsi (oba kosztują tylko minimalnie ponad 140.000 zł), ale SĄ W PODSTAWOWYCH WERSJACH WYPOSAŻENIOWYCH! Owszem, mają nieco mocniejsze silniki (po 150 KM), ale wyposażeniowo to bazowe odmiany! Bazowa wersja 508-ki SW z dieslem kosztuje 153.000 zł. Manipulacja wersjami, to jeden ze sposobów na napędzenie klientów określonej marce. Czy miała miejsce także w rzeczonym materiale?

Kolejna kwestia – 508-kę określono mianem auta ciężkiego, choć w dzisiejszych czasach kombi segmentu D o masie 1.430 kg, to wcale nie tak dużo. Rywale, przynajmniej ci wspomniani, wcale nie są pod tym względem lepsi. I to potwierdza w dalszej części test – ten silnik okazuje się całkiem dobry do 508-ki SW. Pracuje miękko i kulturalnie, (…) ma przyjemną charakterystykę rozwijania mocy i całkiem sprawnie reaguje na dodanie gazu już od niskich obrotów. Auto jest świetnie wyciszone, mało pali, zapewnia wystarczającą dynamikę, a automatyczna skrzynia stanowi z silnikiem bardzo zgraną parę. Zawieszenie, jak przystało na Peugeota, pracuje znakomicie. Układ kierowniczy pracuje precyzyjnie. MOTOR marudzi tylko na nie najlepszą widoczność i przeciętną przestronność 508-ki ale naprawdę trudno się z tym zgodzić – akurat jesteśmy w trakcie testu tego samochodu i odniesiemy się do tego w naszym materiale. 

Na stronach 38-41 znajdziecie wyniki badania Marka nr 1 w Polsce, edycja 2021. W zakresie niezawodności najwyżej z „naszych” uplasował się Citroën – na miejscu 13. Renault jest 17., Peugeot 18., Opel na 21., a Dacia 22., choć i tak pokonała takie marki, jak Fiat, Mini, jeep, czy Jaguar. W rankingu ASO na czele jest Toyota, ale kolejne trzy miejsca zajmują odpowiednio Renault, Citroën i Peugeot. Dacia uplasowała się na pozycji 16. 21. pozycja należy do Opla. Wśród opon samochodowych na drugiej pozycji jest Michelin, a na 14. BF Goodrich. Wśród marek olejowych Total uplasował się na pozycji 7., a Elf na 10. Wśród aut dostawczych króluje Mercedes, Renault jest na miejscu 4., Opel na 6., Peugeot na 7., a Citroën na 8.

Wśród najmniej awaryjnych małych aut (zestawienie ADAC) MOTOR wymienia na stronie 43. trzecią generację Citroëna C3, Peugeota 2008 oraz Renault Captura.

W dziale Używane MOTOR przypomniał 43 testy długodystansowe (strony 44-59). Wśród nich znalazły się:
– Citroën C4 II generacji (cztery gwiazdki na pięć możliwych);
– Citroën C5 II generacji (cztery gwiazdki na pięć możliwych);
– Dacia Duster I generacji (cztery gwiazdki na pięć możliwych);
– Peugeot 407 SW (cztery gwiazdki na pięć możliwych);
– Peugeot Partner II generacji (cztery gwiazdki na pięć możliwych);
– Renault Megane III GT220 (cztery gwiazdki na pięć możliwych).

To tylko potwierdza, że francuskie samochody są dobre.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008208 PSE30084075089 CrossbackAlpineArkanaBigsterC3C4C5CapturCitroenClioDaciaDS AutomobilesDusterKadjarKangooKoleosMeganeMichelinMOTOROpelPartnerPeugeotRenaultSUV AlpineTalismanużywane
Udostepnij150Tweet94Udostepnij26
Poprzedni

Peugeot 2008 najchętniej kupowanym samochodem w październiku 2021 w Hiszpanii. Wysoko Dacia Sandero i Peugeot 3008

Następny

Diesel umiera. Rośnie popularność hybryd i samochodów elektrycznych

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Diesel umiera. Rośnie popularność hybryd i samochodów elektrycznych

Kolejne problemy przemysłu samochodowego. Brak magnezu prowadzi do zakłóceń w produkcji

Spadki rejestracji nowych aut w Polsce

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.