Pan Bartek zdecydował się na Peugeot 508 SW, po tym jak Citroën C5 stał się crossoverem i stracił w jego ocenie na urodzie. Pozostając jednak przy francuskich kombi nabył 508 SW w wersji GT. Ponieważ jest posiadaczem własnej fotowoltaiki wybór padł na wersję plug-in hybrid.
Na ten moment – czyli rok po zakupie, właściciel hybrydowego 508 wygląda na zadowolonego. Nawet bardzo. To kolejne, francuskie kombi pana Bartka, wcześniej jeździł dieslem – wspomnianym Citroënem C5. Jakkolwiek 508 skradło serce właściciela, porównania do C5 czasem się nasuwają i zostaną opisane później.
Peugeot 508 SW plug-in hybrid – spalanie w praktyce
W przypadku obecnego modelu, właściciel chwali niskie spalanie po mieście w trybie hybrydowym. Wynosi ono ok. 3,8-4,0 l/100km. Na autostradzie zużycie paliwa wzrasta do ok. 6.5-7 l/100km. Nadal nie jest wysokie, ale bak jest dość mały i trzeba częściej tankować. Zasięg Peugeota na samej baterii w ciepłe miesiące wynosi do 42 km, a w zimne do 28 km. Mogło by być lepiej. Chociaż w przypadku krótkich tras latem, mając możliwość ładowania samochodu pod domem – jazda jest za darmo.
Ergonomia i styl Peugeota 508 w ocenie właściciela
Teraz czas na ergonomię i funkcjonalność wnętrza z punktu widzenia kierowcy. Przyjemność z jazdy daje w pełni elektryczne wspomaganie kierownicy. Dużą zaletą jest również sam model kierownicy (jest mniejsza niż większość obecnie stosowanych), co wpływa pozytywnie na wygodę prowadzenia. Pozycja fotela i kierownicy są tak skonfigurowane, że wpływają na komfort także przy dużych prędkościach. Skórzane, profilowane fotele, z wieloma możliwościami regulacji dają wygodę podróżowania w długich trasach, zwłaszcza że mają funkcję masażu i podgrzewania. Tym sposobem podróż z Krynicy Morskiej do Krynicy Górskiej może być przyjemniejsza, jeśli już musi nastąpić.
Co do funkcjonalności pozostałych elementów wyposażenia wnętrza Peugeota 508: ekran dotykowy nie wystaje ponad kokpit i nie zasłania pola widzenia. Niby drobnostka, ale moda na duże ekrany nie koniecznie idzie w parze z zachowaniem pełni widoczności. Peugeotowi się to widać udało. Poza tym pan Bartek chwali łatwy dostęp do wszystkich przełączników, czytelność obydwu wyświetlaczy, a także bardzo intuicyjną obsługę.
Peugeot posiada w swoim 508 możliwość zapisania profilu kierowcy i indywidualnych ustawień auta, co także odpowiada właścicielowi.
Wnętrze jest bardzo estetycznie wykończone – elementy z drewna są wykonane starannie i dodają szyku. W środku pojazdu jest na szczęście mało błyszczących plastików, na których zostają zazwyczaj odbicia palców i które szybko się brudzą. Duże wrażenie robi także panoramiczny, otwierany dach.
To co cieszy właściciela szczególnie to stylistyka nadwozia „wygląd zewnętrzny jest obłędny”.
Zobacz: Citroën C5 X7 kontra Peugeot 508 I. Który model i jaki silnik wybrać? Przegląd rynku
Jak Peugeot wspomaga kierowcę w swoim hybrydowym kombi?
Pan Bartek chwali systemy wspomagające kierowcę, takie jak: kontrola pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, Night Vision – umożliwiający wykrywanie ludzi i zwierząt oraz czujnik obiektu w martwym polu. Noktowizor Peugeota sprawdził się kilka razy – dając dodatkowo ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, gdy ktoś lub coś było w pobliżu krawędzi jezdni. Poza tym, skutkiem posiadania wszystkich systemów wspomagania i czujników Peugeot 508 sam podjeżdża w korku i hamuje mocniej niż kierowca, gdy oceni, ze jest taka potrzeba. Słowem niemal transformers ;)
Właściciel chwali spore schowki wewnątrz auta i ich ilość oraz cupholdery. Peugeot 508 GT został wyposażony w nastrojowe oświetlenie LED wewnątrz i lampy LED na zewnątrz. Światła z przodu bardzo dobrze doświetlają drogę w nocy.
Kombi spod znaku lwa może pochwalić się dużym bagażnikiem, ze specjalnym otworem w tylnej kanapie na narty. Jak zauważa pan Bartek – pomimo drzwi bez ramek, samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Nagłośnienie w posiadanej wersji także cieszy – to Fokal z 10 głośnikami.
„Plusy ujemne” Peugeota 508 w ocenie właściciela
Dopytywałam właściciela, o jakieś felery, w końcu takie moje zadanie i dostałam listę tego co Peugeot w 508 mógłby zrobić lepiej. No i mam listę „plusów ujemnych”.
- Po pierwsze – to, o czym była mowa wcześniej: opisany Peugeot 508 ma za mały zbiornik paliwa (40 litrów). Skromnie jak na samochód do pokonywania długich tras. Kolejna rzecz – stosunkowo mała bateria trakcyjna. Także fakt, że cała elektryka waży i zabiera dodatkowo miejsce – stąd też spora waga samochodu (1750kg).
- Podziwiając swój nabytek z każdej strony Pan Bartek zauważył słabe zabezpieczenie przed korozją podwozia – w porównaniu np. z poprzednio posiadanym C5.
- Z kwestii mniej istotnych – brak czujnika płynu w spryskiwaczach – Citroën C5 go miał.
- Jeszcze detal na koniec – Peugeot 508 ma nieznacznie zawinięty kierunkowskaz na brzegu lusterek. Dlatego kierujący, szczególnie wysoki, może go widzieć. W nocy mrugający na obwodzie pola widzenia własny kierunkowskaz rozprasza i to bywa irytujące.
- Osławiona funkcja otwierania bagażnika gestem nie cieszyła pana Bartka, tylko była powodem frustracji. Klapa otwierała się w myjni, z tej przyczyny funkcja ta została wyłączona.
Nie ma róży bez kolców, przy czym w przypadku Peugeot 508 SW GT zdaniem właściciela zalety zdecydowanie przeważają nad wadami.
Zobacz: Aktualna oferta Peugeot 508 SW
Najnowsze komentarze