Najmocniejsze kombi spod znaku lwa czyli Peugeot 508 SW Sport Engineered trafiło w ręce pierwszych dziennikarzy motoryzacyjnych. Magazyn L’argus przygotował porównanie tego samochodu z BMW 330e Touring xDrive. Który model okazał się lepszy?
Peugeot 508 Sport Engineered jest napędzany silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 200 KM, który współpracuje z dwoma motorami elektrycznymi o mocy 110 oraz 113 KM i łącznie dysponuje mocą 360 KM. Według danych fabrycznych akumulator o pojemności 11,5 kWh umożliwia pokonanie bez udziału jednostki spalinowej do 42 km. Konkurent ze stajni BMW został wyposażony w silnik benzynowy o mocy 184 KM oraz napęd elektryczny o mocy 113 KM. Łącznie, niemiecki model generuje 252 KM, które na 10 sekund można zwiększyć do 292 KM. Autonomia BMW w trybie elektrycznym wynosi 55 km.
Peugeot jest droższy od BMW
We Francji zamówimy BMW Serii 3 Touring za 62.500 euro. Cena jest więc niższa od konkurenta spod znaku lwa, którego wyceniono na 68.400 euro, jednak to Peugeot oferuje wyższą moc i znacznie lepsze wyposażenie. W standardzie otrzymujemy m.in. półautonomiczny system jazdy, noktowizyjny system poprawiający bezpieczeństwo w nocy i przy słabej widoczności, kamery, podgrzewane elektrycznie regulowane fotele z masażem, wysokiej jakości system audio Focal, adaptacyjne zawieszenie z możliwością regulacji sztywności oraz metalizowany szary lakier nadwozia.
W Serii 3 M Sport niektóre elementy wyposażenia Peugeota są w ogóle niedostępne lub dostępne opcjonalnie. Pewną korzyścią w BMW w porównaniu do rywala jest drugi kabel do ładowania z Wallboxa lub publicznej stacji. Podłączone do zwykłego gniazdka domowego kombi wymagają ponad 6 godzin ładowania. Z terminala o mocy 3,7 kW, napełnienie baterii trwa mniej niż 4 godziny. W Peugeot można skrócić czas oczekiwania na pełny akumulator do 1 godziny i 30 minut po zamówieniu opcjonalnej ładowarki o mocy 7,4 kW (300 €) i odpowiedniego kabla (249 €).
Prowadzenie
Magazyn L’argus rozpoczął test w trybie elektrycznym, w którym zarówno francuskie, jak i niemieckie kombi dostarczało dużo przyjemności z jazdy. Pojazdy oferują szybkie, płynne starty w mieście i stopniowe, ciche ożywienie na trasie. Po wjeździe na autostradę, samochody wciąż poruszały się na silniku elektrycznym. W Peugeot 508 PSE jednostka spalinowa obudziła się do życia przy 60 km/h a w modelu 330e przy 110 km/h. Kombi BMW wykazało się większą autonomią przejeżdżając 42 km bez emisji spalin. Wynik jest o 10 km lepszy od Peugeota.
Pod względem zużycia paliwa, jest odwrotnie. To Peugeot 508 ma mniejszy apetyt. Model potrzebuje 8,5 l/100 km w trasie i na autostradzie. BMW zużywa 10 litrów. Zbiornik paliwa w niemieckim modelu ma pojemność 40 litrów, jest zatem o 3 litry mniejszy od konkurenta. Autonomia porównywalna z dieslem brzmi w przypadku obu pojazdów jak wspomnienie z przeszłości, zwłaszcza, że nie ma tu możliwości naładowania baterii z szybkiego terminala podczas postoju tak, jak w pojazdach elektrycznych.
Dynamiczny charakter przede wszystkim?
Jeśli chodzi o kompromis między komfortem a trzymaniem się drogi, w 508 wygląda on nieco lepiej. Model wykazuje się większą zwinnością w ciasnych zakrętach i bardziej efektywnym tłumieniem nierówności na wyboistych drogach. Jedynie 8-biegowa skrzynia automatyczna działa łagodniej i nieco wolniej a napęd 4×4 nie radzi sobie tak dobrze, jak w BMW. Motor elektryczny napędzający tylne koła osiąga maksymalny moment obrotowy 166 Nm, pozbawiając 508 dynamicznego charakteru rywala.
Seria 3 xDrive została wyposażona w napęd na wszystkie koła, który sprawniej radzi sobie na nawierzchniach o słabszej przyczepności. Magazyn L’argus choć nie ujmuje Peugeotowi 508 ergonomii, chwali większe ekrany i bardziej dopracowane ułożenie wnętrza BMW. Aby jednak dorównać 508 PSE uboższe standardowe wyposażenie niemieckiego kombi wymaga zastosowania opcji dodatkowych.
Jaki werdykt?
Dzięki większej mocy Peugeot 508 PSE dominuje nad BMW 330e pod względem dynamiki. Niestety, za swoje właściwości pobiera wysoką cenę i cierpi z powodu niższej wartości rezydualnej. Seria 3, która już teraz oferuje dobre osiągi i większą autonomię w trybie elektrycznym, zdaniem L’argus wygrywa rzadkim argumentem dla BMW: bardziej realistycznym stosunkiem ceny do osiągów.
To jednak Peugeot jest lepiej wyposażony i wygląda znacznie lepiej od BMW – przy zachowaniu podobnej jakości.
Źródło: L’argus
Najnowsze komentarze