czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 508 SW Sport Engineered kontra BMW 330e Touring xDrive. Który lepszy?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-01
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
624 26
8
Peugeot 508 PSE, BMW 330e M Sport
557
UDOSTĘPNIEŃ
1.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

Najmocniejsze kombi spod znaku lwa czyli Peugeot 508 SW Sport Engineered trafiło w ręce pierwszych dziennikarzy motoryzacyjnych. Magazyn L’argus przygotował porównanie tego samochodu z BMW 330e Touring xDrive. Który model okazał się lepszy?

Peugeot 508 Sport Engineered jest napędzany silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 200 KM, który współpracuje z dwoma motorami elektrycznymi o mocy 110 oraz 113 KM i łącznie dysponuje mocą 360 KM. Według danych fabrycznych akumulator o pojemności 11,5 kWh umożliwia pokonanie bez udziału jednostki spalinowej do 42 km. Konkurent ze stajni BMW został wyposażony w silnik benzynowy o mocy 184 KM oraz napęd elektryczny o mocy 113 KM. Łącznie, niemiecki model generuje 252 KM, które na 10 sekund można zwiększyć do 292 KM. Autonomia BMW w trybie elektrycznym wynosi 55 km.

Peugeot jest droższy od BMW

We Francji zamówimy BMW Serii 3 Touring za 62.500 euro. Cena jest więc niższa od konkurenta spod znaku lwa, którego wyceniono na 68.400 euro, jednak to Peugeot oferuje wyższą moc i znacznie lepsze wyposażenie. W standardzie otrzymujemy m.in. półautonomiczny system jazdy, noktowizyjny system poprawiający bezpieczeństwo w nocy i przy słabej widoczności, kamery, podgrzewane elektrycznie regulowane fotele z masażem, wysokiej jakości system audio Focal, adaptacyjne zawieszenie z możliwością regulacji sztywności oraz metalizowany szary lakier nadwozia.

W Serii 3 M Sport niektóre elementy wyposażenia Peugeota są w ogóle niedostępne lub dostępne opcjonalnie. Pewną korzyścią w BMW w porównaniu do rywala jest drugi kabel do ładowania z Wallboxa lub publicznej stacji. Podłączone do zwykłego gniazdka domowego kombi wymagają ponad 6 godzin ładowania. Z terminala o mocy 3,7 kW, napełnienie baterii trwa mniej niż 4 godziny. W Peugeot można skrócić czas oczekiwania na pełny akumulator do 1 godziny i 30 minut po zamówieniu opcjonalnej ładowarki o mocy 7,4 kW  (300 €) i odpowiedniego kabla (249 €).

Prowadzenie

Magazyn L’argus rozpoczął test w trybie elektrycznym, w którym zarówno francuskie, jak i niemieckie kombi dostarczało dużo przyjemności z jazdy. Pojazdy oferują szybkie, płynne starty w mieście i stopniowe, ciche ożywienie na trasie. Po wjeździe na autostradę, samochody wciąż poruszały się na silniku elektrycznym. W Peugeot 508 PSE jednostka spalinowa obudziła się do życia przy 60 km/h a w modelu 330e przy 110 km/h. Kombi BMW wykazało się większą autonomią przejeżdżając 42 km bez emisji spalin. Wynik jest o 10 km lepszy od Peugeota.

Pod względem zużycia paliwa, jest odwrotnie. To Peugeot 508 ma mniejszy apetyt. Model potrzebuje 8,5 l/100 km w trasie i na autostradzie. BMW zużywa 10 litrów. Zbiornik paliwa w niemieckim modelu ma pojemność 40 litrów, jest zatem o 3 litry mniejszy od konkurenta. Autonomia porównywalna z dieslem brzmi w przypadku obu pojazdów jak wspomnienie z przeszłości, zwłaszcza, że nie ma tu możliwości naładowania baterii z szybkiego terminala podczas postoju tak, jak w pojazdach elektrycznych.

Dynamiczny charakter przede wszystkim?

Jeśli chodzi o kompromis między komfortem a trzymaniem się drogi, w 508 wygląda on nieco lepiej. Model wykazuje się większą zwinnością w ciasnych zakrętach i bardziej efektywnym tłumieniem nierówności na wyboistych drogach. Jedynie 8-biegowa skrzynia automatyczna działa łagodniej i nieco wolniej a napęd 4×4 nie radzi sobie tak dobrze, jak w BMW. Motor elektryczny napędzający tylne koła osiąga maksymalny moment obrotowy 166 Nm, pozbawiając 508 dynamicznego charakteru rywala.

Seria 3 xDrive została wyposażona w napęd na wszystkie koła, który sprawniej radzi sobie na nawierzchniach o słabszej przyczepności. Magazyn L’argus choć nie ujmuje Peugeotowi 508 ergonomii, chwali większe ekrany i bardziej dopracowane ułożenie wnętrza BMW. Aby jednak dorównać 508 PSE uboższe standardowe wyposażenie niemieckiego kombi wymaga zastosowania opcji dodatkowych.

Jaki werdykt?

Dzięki większej mocy Peugeot 508 PSE dominuje nad BMW 330e pod względem dynamiki. Niestety, za swoje właściwości pobiera wysoką cenę i cierpi z powodu niższej wartości rezydualnej. Seria 3, która już teraz oferuje dobre osiągi i większą autonomię w trybie elektrycznym, zdaniem L’argus wygrywa rzadkim argumentem dla BMW: bardziej realistycznym stosunkiem ceny do osiągów.

To jednak Peugeot jest lepiej wyposażony i wygląda znacznie lepiej od BMW – przy zachowaniu podobnej jakości.

Źródło: L’argus

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 508 PSE, BMW 330e M Sport
1.7 6 głosy
Ocena artykułu
Udostepnij223Tweet139Udostepnij39
Poprzedni

Peugeot: Maxime Picat wybrany Człowiekiem Roku przez dziennikarzy Journal de l’Automobile

Następny

Peugeot: samochody elektryczne nie są w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Peugeot: samochody elektryczne nie są w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb

Peugeot 508 PSE

Strategia Tavaresa nie działa? Stellantis musi zmniejszyć produkcję w Miluzie, niepokój we Francji

508 Peugeot Sport Engineered już w Polsce - ceny i wyposażenie

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.