Peugeot 508 SW PSE czy BMW 330e xDrive Touring? Jeszcze kilka lat temu porównywanie Peugeot z marką premium wydawało się niemożliwe. Dzisiaj Francuzi coraz śmielej wkraczają na teren zarezerwowany dla bardzo drogich samochodów i … nawiązują równorzędną walkę, co pokazuje test, który przeprowadziła brytyjska mutacja Auto Bilda. I chociaż ostatecznie wygrało BMW, to jednak Peugeot 508 PSE był bardzo blisko.
Peugeot 508 PSE SW to sportowe kombi z napędem o mocy aż 360 KM, zapewniające wyjątkowo mocne doznania. Auto jest szybkie, dynamiczne, twardo zawieszone i dobrze radzi sobie zarówno w typowej jeździe codziennej jak i z nieco bardziej agresywnym tylem jazdy. Jak wypadło w porównaniu do BMW 330e? Jest całkiem nieźle!
To wybrane fragmenty porównania z Auto Express:
Układ jezdny Peugeot to adaptacyjne amortyzatory i obniżona wysokość, a rozstaw kół przednich i tylnych jest szerszy niż w samochodzie standardowym. Na 20-calowych stopach obutych w opony Michelin Pilot Sport 4S zamontowano z przodu 380-milimetrowe hamulce tarczowe z czterotłoczkowymi zaciskami. Dodatkowa siła hamowania jest konieczna, ponieważ połączenie 1,6-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego oraz dwóch silników elektrycznych sprawia, że 508 PSE jest najmocniejszym samochodem drogowym, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany przez francuskiego producenta. W sumie do dyspozycji jest 355 KM i 520 Nm momentu obrotowego.
Skrzynia biegów jest wolniejsza niż w BMW, ale reszta układu napędowego sprawia wrażenie bardziej dynamicznego niż jego konkurent. Dodatkowa moc z energii elektrycznej jest oczywista, a osiągi na prostej linii są lepsze niż w przypadku 330e w trybie pełnej mocy – przy 5,2 sekundy, czas 0-100 km/h o 0,7 sekundy lepszy niż w przypadku BMW.
Jeśli chodzi o ogólną przestrzeń bagażową, Peugeot ma przewagę. Pojemność bagażnika w porównaniu z benzynową i wysokoprężną wersją 508 nie uległa zmianie w wyniku zastosowania technologii hybrydowej, dzięki czemu oferuje on imponującą pojemność 530 litrów, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1780 litrów.
Model 508 został przetestowany przez Euro NCAP w 2018 roku, kiedy to uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Podczas gdy technologie bezpieczeństwa, takie jak autonomiczne hamowanie awaryjne, aktywne monitorowanie martwego pola, wspomaganie utrzymania pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych stają się powszechnymi elementami wyposażenia w tym przedziale cenowym, zestaw taki jak kamera noktowizyjna w 508 jest niedostępny w BMW. Night Vision w Peugeocie jest naprawdę imponujące. Potrafi rozpoznać i wyróżnić pieszych oraz zwierzęta, często na długo przed tym, jak zrobiłby to człowiek.
Szkoda, że wybór lakierów zewnętrznych 508 jest ograniczony do szarości, czerni i bieli. Byłoby miło dodać do tej mieszanki odrobinę koloru.
Jeśli chodzi o osiągi, to Peugeot 508 jest tutaj lepszym samochodem. Z kolei podwozie BMW
sprawia wrażenie lepiej wyważonego na zakrętach. Skrzynia niemieckiego samochodu szarpie też w trybie pełnego napędu elektrycznego. Poza tym jest elastyczna i mało inwazyjna.
Z kolei Peugeot 508 ma bardziej sportowe i twardsze zawieszenie niż BMW. Lepiej też sobie radzi z przewodzeniem trzech osób w tylnym rzędzie, gdzie nie ma szerokiego tunelu, którzy przeszkadza w BMW.
Jedną z rzeczy, która irytuje w 330e jest to, że dostarczany w zestawie trójżyłowy kabel do ładowania jest dość krótki. Oznacza to, że jeśli chcesz ładować samochód przez noc, być może będziesz musiał lepiej przemyśleć, jak i gdzie zaparkować samochód w porównaniu z Peugeotem.
Według opinii uzyskanych w brytyjskim badaniu Driver Power 2021, Peugeot okazał się ponadprzeciętny, jeśli chodzi o doświadczenia związane z posiadaniem samochodu. Zajęcie 11. miejsca wśród 29 marek jest dobrym wynikiem i wypada znacznie korzystniej w porównaniu z BMW, które zajęło rozczarowujące 21. miejsce.
Jednym z obszarów, w którym BMW jest znacznie bardziej przyjazne dla portfela, jest amortyzacja. Oczekuje się, że po trzech latach 330e utrzyma nieco ponad połowę swojej pierwotnej ceny, podczas gdy 508 utrzyma 41 procent.
I chociaż Peugeotowi nie udało się jeszcze pokonać dystansu dzielącego go od rywali z segmentu premium, to model 508 PSE jest bardzo przekonujący. Jest to szybki i dopracowany samochód o wysokich osiągach, który posiada bogate wyposażenie standardowe, a także przestronny – podsumowuje Auto Express.
Porównanie wygrało ostatecznie BMW.
Najnowsze komentarze