czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 605 – prawdziwa „perełka” z pięknym, bogatym wnętrzem

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-02
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
233 4
6
268
UDOSTĘPNIEŃ
678
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

Nasz czytelnik Szymon należy do rodziny wielkich miłośników marki spod znaku lwa. Prawdziwa pasja do Peugeota rozpoczęła się wraz z zakupem 405-tki w 1994 roku. Aktualnie na rodzinnym podwórku stoją trzy egzemplarze 406-tki, trzy 607-ki oraz prawdziwa perełka: Peugeot 605 z szyberdachem i beżowym wnętrzem.

Rodzinna miłość do Peugeota rozpoczęła się w 1994 roku, kiedy nadszedł czas na wymianę Dużego Fiata na coś nowszego. Podczas poszukiwań, tata Szymona trafił na Forda Mondeo mk 1. Model nie spełnił oczekiwań, ale sprzedawca z Wrocławia zaproponował białego Peugeot 405 1.9 GRD w wersji sedan. Samochód miał to coś.

„Jaki to Mercedes?”

Peugeot 405 zachwycił miękkością foteli, komfortem jazdy, przestrzenią w kabinie oraz jakością materiałów wykończeniowych, które znacznie odbiegały od wykorzystanych w oglądanym wcześniej Mondeo. Różnica klas była wyraźnie widoczna. Pasażerowie, którzy mieli okazję jeździć 405-tką zwracali uwagę na przestronne wnętrze, niektórzy pytali nawet „jaki to Mercedes? ;-)

Peugeot 405 pokonał 600 tys. km i nie sprawiał żadnych większych problemów, dopiero w roku 2007 posłuszeństwa odmówiła skrzynia biegów i trzeba było wymienić poczciwą 405-tkę na nowszy model. Wybór padł na Renault Megane 1.6 z 2002 roku w wersji kombi. Szymon wspomina, że jako mały chłopiec bardzo żałował, że tato nie kupił Peugeota, ale lukę po wypełnił dziadek, który zdecydował się na 406-tkę. Zakupiony 12 lat temu model napędzany silnikiem 2.2 HDi SVDT służy do dziś a dziadek cały czas kłóci się z wszystkimi informując wszem i wobec, że nikt nie ma takiego dobrego samochodu jak on ;-)

Kolejny Peugeot to powrót do korzeni

Po niecałych dwóch latach użytkowania Renówki, tata naszego czytelnika zatęsknił za modelem spod znaku lwa. Meganka jego zdaniem była „za ciasna i za twarda”. Starszy brat posadził więc 9-letniego wówczas Szymona przed komputerem i dał podstawowe wytyczne: „szukaj Peugeota 405, 406 i 605”. Poszukiwania rozbudziły wielką pasję do marki, która trwa do dziś.

Wreszcie tata Szymona zapowiedział, że znalazł „taki samochód, że wszystkim czapki z głów pospadają„. Domownicy oczekiwali na 406-tkę w wersji kombi, ale okazało się, że w tajemniczej zapowiedzi chodziło o  powrót do korzeni. Na podwórko podjechał Peugeot 405 kombi z 1994 roku w wersji GRDT Exclusive, niezwykle piękny i zadbany egzemplarz. Zdjęcia pojazdu nie raz gościły na forum 405-tki z podpisem, „ale piękna” :-) Samochód służył pięć lat i wszyscy w rodzinie byli przekonani, że następnym pojazdem musi być już „coś nowszego”, na przykład 406 albo 407, ale inne modele nie wchodziły w grę (no może z wyjątkiem 605-tki). Peugeot 405 został więc zastąpiony kolejną 405-tką, białym sedanem w wersji GRDT.

Peugeot 605 – obiekt marzeń i poszukiwań

Poszukiwania 605-tki trwały latami a do tego czasu przewinęło się mnóstwo Peugeotów: dwie 306-tki, pięć 405-tek, dziesięć 406-stek, jedna 407-ka oraz pięć 607-ek. Obecnie na rodzinnym podwórku stoją trzy 406-tki (jedna dziadka, druga czarna kombi 2.0 HDi z 2000 roku taty oraz kombi 2.2 HDi z 2001 roku należąca do brata Szymona), trzy 607-ki, wszystkie z silnikiem 3.0 V6 pod maską (z 2001 roku, z 2003 roku i przebiegiem zaledwie 66 tys. km oraz z 2005 roku). Na podjeździe stoi również długo wyczekiwana 605-tka.

Peugeot 605 napędzany silnikiem 2.1 SVDT został zakupiony w 2017 roku w Oleśnicy od starszego pana, pierwszego właściciela pojazdu w naszym kraju. Przy sprzedaży opowiadał, jak to sąsiedzi jeżdżący Mercedesami bili brawo za wyposażenie i piękne wnętrze Peugeota. Warto dodać, że jest to wyjątkowo bogata wersja, która posiada m.in. elektrycznie sterowane, podgrzewane fotele, szyberdach i climatronic. Samochód pochodzi z roku 1992.

Komfort i znakomite wykończenie

Według Szymona największą zaletą Peugeot 605 jest komfort jazdy i wyciszenie wnętrza, które przewyższa 406-tkę. Samochód lepiej niż 607-ka wybiera nierówności, choć na dziurach jest od niej głośniejszy. Być może jest to jednak kwestia wieku i przebiegu auta. 605-tka zachwyca wykonaniem wnętrza. Każdy materiał jest jasny, ładny i dobrze dopasowany. Nawet znajomy właściciel Mercedesa 124 uczciwie przyznał, że 605 przewyższa niemiecki model poziomem komfortu i wyposażeniem. Peugeot 605 lubi zwracać uwagę, zwłaszcza sprzedawców części do aut francuskich we Wrocławiu, którzy nie mogą oderwać od niego oczu. Nazywają 605 „prawdziwą flagową limuzyną”.

 

Bardzo dziękujemy!

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 306405406605607Peugeot
Udostepnij146Tweet51Udostepnij14
Poprzedni

Renault Arkana dla Europy testowany na ulicach Francji

Następny

Nowy Peugeot 208 wybrany najlepszym samochodem miejskim

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Nowy Peugeot 208

Nowy Peugeot 208 wybrany najlepszym samochodem miejskim

Renault

Grupa Renault mianowała nowego szefa marketingu

Nowy Citroen C3 Aircross w specjalnej edycji „C-Series”

Nowy Citroen C3 Aircross w specjalnej edycji „C-Series”

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Norbert - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.