wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Używany Peugeot 607 – czy warto kupić? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 40/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-09-28
w Citroen, Peugeot, Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
1.1k 46
5
970
UDOSTĘPNIEŃ
3.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów

Potwierdza się stara prawda, że samochody francuskie, tak chętnie krytykowane przez motogazetki, gdy są nowe, gdy są dostępne już tylko na rynku wtórnym, okazują się warte zakupu. I to nie tylko z uwagi na cenę, czy stosunek ceny do rocznika, ale z powodu silników, wyposażenia i trwałości. W aktualnym wydaniu MOTOR chwali m.in. Citroëna C4 pierwszej generacji, którego pokazał nawet na okładce!

 

MOTOR nr 40 (3510) z 28.IX.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C2, C4, e-Spacetourer, 7 Crossback, 107, 207, 308, 5008, 607, 807, e-2008, Clio, Master, 1000, Logan, Duster, Sandero

 

Szkoda, że wśród ikon motoryzacji, jej legend, Redaktor Burmajster kompletnie zignorował we „wstępniaku” samochody francuskie.

W dziale Przyszłe premiery na stronie 9. wspomniano Dacie Logan i Sandero, Peugeota 308, DS 4 i Renault Kangoo.

Kolejna strona przynosi skrócony cennik Citroëna C4. Auto startuje w Polsce z poziomu 73.300 zł.

Niżej znajdziecie też informację, że elektryczny Citroën e-Spacetourer dostępny jest w cenie od 213.000 zł. Idealny samochód chociażby na hotelowego shuttle-busa.

Z tabelki zamieszczonej na stronie 11. wynika, iż Dacia Duster była w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. piątym najchętniej kupowanym samochodem osobowym w Polsce, a Renault Clio zajęło siódmą pozycję.

Peugeota 5008 wymieniono w roli rywala dla opisanego na stronach 18-19 Nissana X-Traila.

Z kolei Peugeot 3008 i Opel Grandland X pojawiły się w roli konkurentów dla Citroëna C5 Aircross PHEV, którego test znajdziecie na stronach 20-21. W tekście wspomniano też markę DS Automobiles i model DS 7 Crossback.

MOTOR wykazał się rozsądkiem w ocenie tego samochodu Uznał, że skoro Citroën stawia na komfort, to mocniejsza, dostępna u Peugeota i Opla odmiana 300-konna, nie bardzo by się w ów komfort wpisywała. Co więcej – napisano, że C5 Aircross jest jednym z najwygodniejszych samochodów nie tylko w swojej klasie, ale w ogóle na tej półce cenowej. Trudno się z tym nie zgodzić.

Redaktor Laska stwierdził, że każda wersja C5 Aircrossa mocno przechyla się w zakrętach, a układ kierowniczy jest mocno wspomagany, co w połączeniu z płaskimi fotelami odbiera chęci do dynamicznej jazdy, ale proszę – nie zrozumcie tego źle. To nie znaczy, że tym samochodem nie da się pojechać ostrzej. Da się. Pytanie tylko, czy tego na pewno chcecie ;-) A poważniej – nie jest tak źle, że C5A się buja i jest nieprzewidywalny. Autor stwierdza, że prowadzi się go pewnie i bezpiecznie, choć czasem elektronika interweniuje.

Hybrydowy napęd wypadł bardzo dobrze, pracuje jedwabiście, i dotyczy to zarówno silników, jak i skrzyni biegów. Przyspieszenie do setki zajęło 9,1 sekundy, a spalanie wyniosło 6,9 l/100 km. Do tego Citroën jest wyraźnie tańszy od koncernowych rywali z tym samym napędem – testowana wersja wyceniana jest na 165.500 zł, a zabawę z hybrydowym C5 Aircrossem można rozpocząć już od 149.400 zł.

Uważacie, że Peugeoty, szczególnie elektryczne, są drogie? Zajrzyjcie więc na strony 22-25, gdzie MOTOR zamieścił materiał z długodystansowego testu Hyundaia Kony Electric.  Taki samochód wyceniany jest na 196.000 zł. To o niemal 34.000 więcej od Peugeota e-2008. OK. koreański samochód ma 204-konny silnik w porównaniu ze 136-konną jednostką w aucie francuskim, ale w elektryku wciąż bardziej liczy się jednak zasięg, niż osiągi.

Citroëna C1 można dostrzec na niedużej fotce opublikowanej na stronie 27.

Drugą generację Eurovana widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 29. Według mnie jest to Peugeot 807.

Z kolei Peugeota 308 II generacji z pewnością dostrzeżecie na zdjęciach opublikowanych na stronach 30-31.

W dziale Używane na stronie 34 MOTOR zaprezentował Peugeota 607. To niebanalny samochód segmentu E – ciekawie wystylizowany, przestronny i komfortowy. Pod maską mogły pracować zarówno silniki cztero-, jak i sześciocylindrowe. Mechanicznie, to dobre auto ale jego renomę trochę popsuła multipleksowa instalacja, z którą domorosły elektryk raczej sobie nie poradzi. MOTOR twierdzi, że awaryjność jest wysoka. Za przeciętne uznano osiągi, wygląd i styl, zużycie paliwa, dostępność części i koszty serwisu. Notę powyżej średniej przyznano za przestronność wnętrza, jakość materiałów, wyposażenie oraz ceny części. Ocenę bardzo dobrą uzyskały pojemność bagażnika, komfort jazdy i wyciszenie, cena zakupu oraz dostępność serwisu. Można więc uznać, że to ciekawa propozycja na rynku wtórnym!

Na stronach 36-39 MOTOR zaprezentował 15 modeli z rynku wtórnego dobrych dla studenta – tanich w zakupie i eksploatacji, niezbyt wielkich, za to solidnych. W zestawieniu znalazły się Citroën C2 i C4 I generacji, Peugeot 207 oraz Renault Clio III. Wspomniano także – przy Toyocie Aygo – Citroëna C1 i Peugeota 107.

W dziale MOTOR Retro na stronie 46. pojawiła się Simca 1000.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.2 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 100010720730850086077 Crossback807C1C2C4CitroenClioDaciaDS AutomobilesDustere-2008e-SpacetourerLoganMasterMOTORPeugeotRenaultSanderoSimcaużywane
Udostepnij388Tweet243Udostepnij68
Poprzedni

Citroën, DS i Peugeot: podwyżki cen nowych samochodów od 1 października w Polsce

Następny

Renault w sporze ze związkowcami. Plan oszczędnościowy w ogniu krytyki

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Renault w sporze ze związkowcami. Plan oszczędnościowy w ogniu krytyki

Dacia Sandero Stepway

Nowa Dacia Sandero: wszystko o nowym modelu. Smartfon zamiast ekranu, automatyczna skrzynia biegów, LPG zamiast diesla

Dacia Logan

Nowa Dacia Logan - wszystko o nowymi modelu! To konkurent dla wielu samochodów kompaktowych

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dawid - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Chip - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.