Możliwość przetestowania samochodu, który kilkukrotnie zwyciężył w wyścigu Le Mans nie zdarza się codziennie, ale nie oznacza to, że nie zdarza się w ogóle. Jeden z dziennikarzy magazynu Motor Sport miał okazję przejechać się po torze Peugeotem 908 HDi FAP o mocy ponad 700 KM.
Peugeot 908 HDi FAP jest jednym z najszybszych i najbardziej ekstremalnych prototypów samochodów wszech czasów. Powstał, aby stanąć do rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le-Mans. Model zaprezentowano po raz pierwszy w roku 2006, ale była to wyłącznie makieta. Wyścigowy debiut odbył się w roku 2007 na torze Monza, w którym Peugeot 908 HDi FAP pokonał wszystkich rywali.
Wehikuł jest napędzany za pomocą 5,5-litrowej jednostki V12 z dwoma turbosprężarkami oraz filtrem cząstek stałych FAP. Silnik generuje 740 KM mocy oraz 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany za pomocą 6-biegowej sekwencyjnej przekładni. Wyścigowy Peugeot ma masę zaledwie 975 kg m.in. dzięki wykorzystaniu w konstrukcji włókien węglowych. Porusza się po torze niczym zjednany z asfaltem, nie jak samochód, ale bardziej jak rakieta. Aby go zatrzymać zainstalowano potężne karbonowe hamulce.
Rywal Audi R15 TDI był pierwszym prototypem Peugeot Sport przeznaczonym dla wyścigów Le Mans od zakończenia projektu 905 w 1993 roku. 908 HDi FAP zwyciężył 19 z 28 wyścigów, w których startował w latach 2007-2010. Poniżej możecie zobaczyć film z testu tej wyścigowej maszyny.
Najnowsze komentarze