Do zapowiedzianego 14. lipca 2005 roku programu Le Mans, Peugeot przystąpił tuż po zakończeniu ostatniej eliminacji WRC, w listopadzie 2005. Przeprowadzono reorganizację Peugeot Sport, by w czerwcu 2006 zaprezentować makietę silnika V12 HDi FAP, a następnie makietę 908 we wrześniu na ostatnim Salonie Samochodowym w Paryżu.
Dziś Peugeot Sport prezentuje 908 gotową do pierwszych jazd próbnych jak i do dalszych prac rozwojowych.
Pisaliśmy przed kilkoma dniami, że Peugeot zwerbował załogę sześciu kierowców: czterech do wyścigów Le Mans Series (Francuzi Nicolas Minassian i Stéphane Sarrazin, Portugalczyk Pedro Lamy i Hiszpan Marc Gené). Sebastien Bourdais i Jacques Villeneuve wzmocnią dwie ekipy kierowców 24 Godziny w Le Mans, zaś Eric Hélary zostanie kierowcą do jazd testowych i rezerwowym.
Kalendarz startów PEUGEOT 908 HDi FAP:
Sebring (USA): jazdy próbne: 19-21 marca
Monza (Włochy): pierwszy wyścig LMS: 14-15 kwietnia
Valencia (Hiszpania): drugi wyścig LMS: 5-6 maja
Jazdy próbne w Le Mans: 2-3 czerwca
24 Godziny w Le Mans: 16-17 czerwca
Nurburgring (Niemcy): 30 czerwca -1 lipca)
Spa (Belgia): 18-19 sierpnia
Silvestrone (Wielka Brytania): 15-16 września
Interlagos (Brazylia): 10 listopada
DANE TECHNICZNE PEUGEOT 908 HDi FAP
SILNIK
Pozycja centralna wzdłużna z tyłu
Cały z aluminium
12 cylindrów w układzie V 100°
Pojemność: 5,5l
Wtrysk bezpośredni ze wspólnym kolektorem
Układ wtryskowy: Bosch MS17
Moc: 700 KM
Moment obrotowy: 1200 Nm
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów: wzdłużna z sześcioma przełożeniami
Sterowanie skrzynią elektropneumatyczne
Mechanizm różnicowy samoblokujący się
UKŁAD KIEROWNICZY, HAMULCE
Wspomaganie kierownicy elektryczne
Opony: Michelin
Felgi: BBS magnezowe
WYMIARY
Długosć: 4650 mm
Szerokość: 2000 mm
Ciężar min: 925 kg
KG
Najnowsze komentarze