Fiat Tipo
Wiadomości

Fiat Tipo z Dieslem powraca do oferty marki w Czechach. Atrakcyjna cena

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
ds n4 11 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS N°4 zaprezentowany! Nowy rozdział francuskiej elegancji i zaawansowanej technologii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
renault 4 002 Wiadomości
Wiadomości

Tesla pokonana. Renault wyrasta na nowego lidera elektromobilności we Francji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
citroen c3 3 Wiadomości
Wiadomości

Czy motoryzacja to wciąż domena mężczyzn? Citroën pokazuje zaskakujące wyniki badań

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
opel Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel dla rodzin: Elektryczne i przestronne modele na każdą okazję

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
An electrifying 2025 ahead for Nissan: return of Micra as an EV. Third generation LEAF to launch. And updated e-POWER for Qashqai.
Wiadomości

Wyniki Nissana wpłyną negatywnie na Renault. Chodzi o kwotę 2,2 mld euro

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Peugeot od kilkudziesięciu lat wspiera Tour de France

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-11-11
w Wiadomości, Historia, Peugeot
Czas czytania 7 minut
421
A A
2
07. Peugeot 404 podczas Tour de France Wiadomości

Tegoroczny wyścig Tour de France już się zakończył, jak chyba wszystkie najważniejsze toury kolarskie. Nie było łatwo je zorganizować w dobie pandemii, ale większość z nich się odbyła. Teraz, jesienną porą, gdy na dworze bywa szaro, zapraszamy Was na powrót do przeszłości. Część zdjęć, jakie prezentujemy, jest równie szara, jak rzeczywistość za oknami, ale mamy też parę kolorowych fotek.

Kiedy rusza Tour de France, kolarze są tam na ustach niemal wszystkich. Zresztą tym wyścigiem pasjonują się kibice na całym świecie. To impreza wchodząca w skład World Tour. Jest rozgrywana od 1903 roku (nie odbywała się tylko podczas obu wojen światowych), a aktualnie trwa trzy tygodnie i liczy sobie ponad 3.000 km! Dużo? To wyobraźcie sobie, że nierzadko przekraczała 4.000 km, a dwukrotnie – w latach 1911 i 1931 – nawet 5.000 km!

Jeden z trzech najważniejszych wyścigów kolarskich świata skupia na sobie niemałą uwagę, dlatego jest niesamowitą okazją promocyjną. Peugeot, który od lat przecież produkuje także rowery, takiej okazji przepuścić nie mógł. Nie da się ukryć, że w Tour de France najważniejsi są kolarze, ale niemałe znaczenie ma cała otoczka, bez której wyścig nie mógłby się odbywać. Chodzi tu m.in. o samochody, które pełnią szereg ważnych ról. Jadą przed i za kolarzami. Są załadowane rowerami i częściami zapasowymi, zapasami wody, wiozą organizatorów, dyrektora wyścigu, dziennikarzy, przedstawicieli zespołów kolarskich i kto wie, kogo i co jeszcze!

02. Peugeot 203 podczas Tour de France Wiadomości

Peugeot od kilkudziesięciu lat partneruje wyścigowi Tour de France. Po II wojnie światowej, kiedy prezentowano model 203, Peugeot wpadł na pomysł, by taki samochód użyczyć dyrektorowi Tour de France a także dziennikarzom. Przygotowano samochody „odkryte”, czyli takie, z których można było wyglądać górą. Sporo później, bo w 1954 roku, Peugeot poszedł dalej przygotowując model 203 Cabriolet Tour de France. W ciągu dwóch lat przygotowano tylko szesnaście egzemplarzy tego auta, wszystkie przeznaczone dla dyrektorów startujących w tourze zespołów. 203 Cabriolet Tour de France stanie się ikoną samochodów dedykowanych francuskiemu wyścigowi: z bokami bez drzwi i dwoma metalowymi pałąkami, które służą zarówno jako podparcie dla plandeki chroniącej pasażerów przed deszczem, jak i jako podparcie dla rowerów. Tylna maska ​​tego 203 ma bardzo mały otwór bagażnika, ponieważ cała tylna część samochodu jest zwieńczona bagażnikiem na rowery. Peugeot 203 Cabriolet Tour de France występował tylko w jednym kolorze, był biały z logo dwóch gazet, które organizowały wówczas wyścig. Samochody te były przeznaczone do pomocy kierowcom i zaopatrywały ich we wszystkie części zamienne potrzebne do naprawy rowerów.

Podobnie jak wszystkie samochody produkowane na indywidualne zamówienie produkowane przez Peugeot, 203 Cabriolet Tour de France zostały zmontowane w specjalnym dziale nadwozi w Garenne-Colombes pod Paryżem: podstawą transformacji była wersja odkryta, ponieważ miała wzmocnioną platformę i podłużnice. Sukces modelu był taki, że służył do połowy lat sześćdziesiątych.

03. Peugeot 403 podczas Tour de France Wiadomości

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych przyszedł czas na Peugeota 403 Berline i Cabriolet, dwa modele, które dołączyły do ​​karawany touru obok 203. Słynne są dwa egzemplarze 403 Cabriolet zmodyfikowane przez Chaprona na zlecenie Dyrektora Wyścigu. Chapron został poproszony o stworzenie odpowiedniej przestrzeni, aby umożliwić czterem dorosłym osobom śledzenie trasy w pozycji stojącej.

04. Peugeot 403 Cabriolet podczas Tour de France Wiadomości

Zamówienie zostało zrealizowane. Wymagało to cofnięcia komory bagażnika skrajnie do tyłu, na ile tylko pozwalało to stworzenie konstrukcji do zamykania dachu. Jeden z dwóch zbudowanych w ten sposób samochodów, ten, którym podróżował dyrektor wyścigu, był pomalowany na jasnoczerwono, a wewnątrz miał szereg kieszeni na wszystkie karty i mapy, ale i inne drobiazgi. Samochód dyrektora wyścigu jako jedyny miał prawo do swobodnego poruszania się wśród kolarzy. Dyrektor siedział na tylnym siedzeniu za kierowcą, a obok niego często gościły znane osobistości ze świata rozrywki, polityki czy sportu.

05. Peugeot 404 podczas Tour de France Wiadomości

Wraz z prezentacją Peugeota 404 w 1960 r. (który był produkowany w europejskich fabrykach przez ponad dekadę), nastąpiło zwielokrotnienie pojawiania się aut sygnowanych lwem na trasie Tour de France. Były to nie tylko samochody udostępnione na Tour, nie tylko pojazd dyrektora wyścigu, ale także auta dziennikarzy i ekip kolarskich, a także oczywiście, co nieuniknione, samochody reklamowe. W galerii możecie obejrzeć trzy przykłady.

Peugeot 404 był obecny w Tour de France w praktycznie wszystkich swoich wersjach: od sedanów, przez kombi, po kabriolety, również odpowiednio dostosowane do specyficznych potrzeb związanych z tym wydarzeniem.

Samochodem dyrektora wyścigu był czerwony sedan 404 z białym dachem, w którym wykonano przykrywany brezentem otwór, aby umożliwić dyrektorowi śledzenie wyścigu na stojąco. Samochody różnych klubów były również wykonane na bazie sedanów Peugeot 404, ale w tym przypadku w kolorze białym z tylnymi drzwiami, które miały wyciętą górną część, aby można się było przez nią wychylić. Otwór ten można było jednak ponownie zamknąć.

08. Peugeot 504 podczas Tour de France Wiadomości

W 1969 roku po raz pierwszy pojawił się na Tour de France Peugeot 504 dla dyrektora wyścigu. Samochód tradycyjnie już polakierowano w kolorze czerwonym z białym dachem i znowu wyposażono w duży, przykrywany płótnem otwór dachowy. Wkrótce wszystkie kluby zostaną również wyposażone w nowego sedana Peugeot, tradycyjnie malowanego w kolorze białym. Peugeot 504 został doceniony szczególnie dzięki dużej przestronności z tyłu, do tego stopnia, że ​​w rzeczywistości tylko następca, model 505, był w stanie godnie zastąpić go w roli samochodu klubowego.

13. Peugeot 604 Tour de France Wiadomości

Ale tak się nie stało w przypadku dyrektora wyścigu, który wiosną 1975 roku otrzymał od Peugeota całkiem nowy flagowy model: przedseryjny egzemplarz nowego 604 V6, ponieważ marka, doskonale zdając sobie sprawę z wagi imprezy, nie zamierzała tracić pozycji lidera w tourze zostawiając miejsce dla konkurencji. Tak więc dyrektor Jacques Goddet wysłał samochód do Paryża do słynnego konstruktora nadwozi Lecoque, akurat w samą porę, aby dokonać wszystkich zmian potrzebnych, by przekształcić go we flagowy model touru. Paryski konstruktor nadwozi zmodyfikował dach, tworząc duży otwór z przesuwaną brezentową częścią. Wsporniki zostały zamontowane po bokach, aby móc stać wewnątrz samochodu. Ponadto na dachu zainstalowano pomarańczową migającą lampę i wsporniki reklamowe, a system łączności radiowej z dwiema antenami umieszczonymi na masce pozwalał dyrektorowi zawsze pozostawać w kontakcie. Ponadto oparcie kierowcy zostało zmodyfikowane tak, aby zawierało wszystkie mapy etapu, a ponieważ czas na postój w celu zaspokojenia potrzeb fizjologicznych był zawsze krótki, przygotowano je również z tym wyposażeniem dla dyrektora wyścigu…

Ten samochód został uratowany i jest teraz wystawiany w Galerie Peugeot w San Gimignano. Niedawno zbudowano trzy repliki (dwie we Francji i jedną w Holandii), ale oryginał znajduje się we Włoszech. Ten flagowy model Tour de France dzierży również inny rekord: jest nim fakt, iż to egzemplarz 604 z najniższym dotychczas zarejestrowanym numerem podwozia.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

01. Peugeot 203 podczas Tour de France Wiadomości12. Peugeot 604 podczas Tour de France Wiadomości13. Peugeot 604 Tour de France Wiadomości14. Peugeot a Tour de France Wiadomości15. Peugeot a Tour de France Wiadomości16. Peugeot a Tour de France Wiadomości17. Peugeot a Tour de France Wiadomości18. Peugeot a Tour de France samochod reklamowy Wiadomości19. Peugeot a Tour de France samochod reklamowy Wiadomości11. Peugeot 604 podczas Tour de France Wiadomości10. Peugeot 505 podczas Tour de France Wiadomości02. Peugeot 203 podczas Tour de France Wiadomości03. Peugeot 403 podczas Tour de France Wiadomości04. Peugeot 403 Cabriolet podczas Tour de France Wiadomości05. Peugeot 404 podczas Tour de France Wiadomości06. Peugeot 404 podczas Tour de France Wiadomości07. Peugeot 404 podczas Tour de France Wiadomości08. Peugeot 504 podczas Tour de France Wiadomości09. Peugeot 505 podczas Tour de France Wiadomości20. Peugeot a Tour de France samochod reklamowy Wiadomości
2.3 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

2025-05-18
Tagi: 505404203historia604Peugeot504403
Udostepnij146Tweet91Udostepnij26
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3090 udostępnienia
    Udostepnij 1236 Tweet 773
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1391 udostępnienia
    Udostepnij 556 Tweet 348
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4465 udostępnienia
    Udostepnij 1786 Tweet 1116
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    608 udostępnienia
    Udostepnij 243 Tweet 152

Testy samochodów

Nowy Citroen e C3 2024 010 Wiadomości
Testy

Pierwsza jazda: Czy Citroën e-C3 to miejski ideał? Tani model elektryczny

autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-24
26. Citroen C5 Tourer 1.6 THP Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Tourer – z małym sercem, ale wielkim wnętrzem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-10-08
001. Citroen Grand C4 SpaceTourer – nowa nazwa doskonałość bez zmian Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 KM – nowa nazwa, doskonałość bez zmian. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-08
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17
renault koleos 2017 158 Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos tam i z powrotem – 4 tysiące kilometrów Koleosem po Nowej Zelandii. Opinie, niezawodność, jazda.

autor Jędrzej Chmielewski
2017-06-11

Najnowsze komentarze

  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

Zobacz też

Renault w Pekinie

Kiedy Komisja Europejska wyda zgodę na połączenie PSA z FCA?

Komunikat cenowy Polskiej Izby Paliw Płynnych 2014.III.28

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz