W ubiegłym roku Peugeot Boxer przeszedł kurację odmładzającą. Po odnowieniu oferty francuska marka wprowadza nową 8-biegowa automatyczną skrzynię biegów AT8. Przekładnia dołączy do wersji z silnikiem 2.2 BlueHDi o mocy 140 KM i 180 KM.
Do katalogu Peugeot Boxer wkrótce zostanie dodana automatyczna 8-biegowa skrzynia AT8, która będzie oferowana obok 6-biegowej manualnej przekładni. Francuska marka informuje, że w ten sposób zaspokoi wymagania szerszego grona klientów. Automat AT8 zapewnia większy komfort jazdy, mniejsze zmęczenie kierowcy, a tym samym większe bezpieczeństwo.
Są to istotne zalety dla użytkowników biznesowych, którzy spędzają długie godziny za kierownicą, wykonując codzienne zadania w warunkach miejskich lub w dłuższych trasach (dostawy, interwencje), a także dla klientów prywatnych, którzy chcą korzystać ze swoich kamperów podczas dłuższych podróży lub w celach wypoczynkowych.
Zobacz także: Nowy Peugeot Boxer i e-Boxer 2023. Allure. Diesel, elektryk i napęd wodorowy
Peugeot Boxer z napędem elektrycznym
Oprócz manualnej i automatycznej skrzyni biegów, nowy Peugeot e-Boxer oferuje nowy, elektryczny układ napędowy o mocy 200 kW/270 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Silnik współpracuje z akumulatorem o pojemności 110 kWh, co pozwala na osiągnięcie zasięgu do 420 km (w cyklu mieszanym WLTP).
Nowa automatyczna skrzynia biegów AT8 znajdzie się w nowym Boxerze wyposażonym w silnik 2.2 BlueHDi o mocy 140 KM i 180 KM. Układ ten posiada zarówno homologację Light Duty (Euro 6E), jak i Heavy Duty (Euro VIE), przy czym dwuga wersja została zaprojektowana w celu dostosowania do cięższych konwersji.
Testy nowych i używanych samochodów. Opinie, wrażenia z jazdy, spalanie
8-biegowa skrzynia AT8 została wyposażona w nowe sprzęgła, które optymalizują przejście 8 biegów dzięki wydajnemu zarządzaniu momentem obrotowym silnika, który z jednostką 2.2 BlueHDi o mocy 180 KM osiąga 450 Nm. Jest to o 80 Nm więcej niż manualna skrzynia biegów. Kolejną innowacją w automacie jest akumulator hydrauliczny, który umożliwia maksymalne wykorzystanie mocy silnika poprzez skrócenie czasu reakcji skrzyni biegów i zapewnia płynniejsze działanie systemu Start & Stop. Wreszcie, ładowność Boxera wzrosła, szczególnie w przypadku kamperów, osiągając do 5 ton masy całkowitej pojazdu.
Szeroki wybór
Peugeot Boxer jest dostępny w szerokiej gamie konfiguracji, aby sprostać potrzebom profesjonalistów. Oparte na dwóch rozstawach osi (3,45 m i 4,04 m), furgony są dostępne w dwóch długościach (L2 i L4) dla łącznie 4 nadwozi oferujących od 13 do 17 m3. Boxer z rozstawem osi 4,04 m jest również dostępny jako podwozie z pojedynczą kabiną L3 lub L4 oraz podwozie z podwójną kabiną L3 lub L4.
Oferta samochodów dostawczych Peugeot w Polsce. Modele, wyposażenie, ceny
Nowy Peugeot Boxer przeszedł zmiany stylistyczne, które podkreślają jego solidną konstrukcję, a jednocześnie poprawiają właściwości aerodynamiczne. Przeprojektowano przedni zderzak, osłonę chłodnicy i lusterka.
Wyposażenie Boxera obejmuje m.in. elektryczny hamulec postojowy, system bezkluczykowy, 10-calowy centralny wyświetlacz dotykowy, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów i wiele innych.
Najnowsze komentarze